Cum să introduci matematica în viața copilului de 2-3 ani – ghid UNICEF

1.585 de vizualizări
Foto: © Dreamstime.com
Introducerea matematicii în viața copilului nu trebuie să fie dificilă. Fără să observăm acest lucru, folosim tot timpul limbajul matematic – de la cuvinte pentru compararea mărimii, cum ar fi „mare” și „mic”, până la numărarea obiectelor folosite pentru o masă în familie, potrivit UNICEF.

Iată câteva modalități simple și distractive pentru a începe practicarea abilităților de matematică cu propriul copil:

„Indicați formele întâlnite

Vorbește cu copilul tău despre formele pe care le vezi în jur. Poate că la plimbarea voastră observați o piatră rotundă sau un semn pătrat. „Uite, ușa casei aceea este un dreptunghi roșu!”. Introducerea acestor abilități de simț spațial de bază – conceptele de formă, dimensiune, spațiu și direcție – vă vor ajuta copilul mai târziu la școală, când începe geometria.

Numărați

Găsiți câteva obiecte mici, cum ar fi scoici sau mărgele, pentru a le număra împreună cu voce tare. „Uite! Avem una, două, trei, patru, cinci mărgele portocalii”. De asemenea, le puteți separa în grupuri – „Să facem trei grămezi de trei nasturi”. Aceasta este o modalitate excelentă de a introduce conceptele de numere și operații (adunare, scădere, înmulțire și împărțire). Nu aveți nevoie doar de obiecte pentru a învăța cum să numărați – ați putea lucra numărând cu voce tare câți pași fac cei mici sau de câte ori bat din palme.

Practicați un joc de sortare

Recunoașterea tiparelor și a relațiilor pune bazele învățării ecuațiilor mai târziu în viață. Pentru a prezenta aceste concepte copilului tău într-un mod jucăuș, încearcă să joci un joc de sortare cu obiecte din jurul casei tale – „Să punem lintea roșie într-un coș și lintea verde în celălalt coș”. De asemenea, puteți așeza obiectele într-un model. „Să facem un rând de linte: roșu, verde, roșu, verde”.

Distrați-vă în bucătărie

Gătitul împreună este o oportunitate excelentă pentru copilul dumneavoastră de a explora măsurarea și numărarea. Asigurați-vă că le dați sarcini adecvate vârstei și că le supravegheați îndeaproape în timp ce vă creați capodopera culinară! Vorbiți despre cât orez aveți nevoie pentru masă și arătați-le cum îl măsurați. Dacă faci o gustare, numără alimentele din farfurie: „Sunt una, două, trei, patru fructe de pădure în gustarea noastră”. 

Construiți un turn

Așezarea obiectelor îi ajută pe copii să învețe despre estimarea dimensiunii și înțelegerea relației dintre obiectele de diferite dimensiuni. Pentru a face un turn împreună, puteți folosi blocuri, cutii goale sau alte obiecte sigure pentru copii pe care le aveți prin casă. Vorbiți despre modul în care piesele se potrivesc una peste alta și dacă turnul cade, de ce s-a întâmplat asta. 

Comparați și contrastați

Observați dimensiunile obiectelor pe care le vedeți în comparație. O piață sau un magazin alimentar sunt locuri grozave pentru a face asta împreună – „Acest mango este mult mai mare decât acela”. Puteți, de asemenea, să-i cereți copilului să sublinieze ce element consideră că este mai mic sau mai mare. Acest lucru îl ajută pe copilul dumneavoastră să lucreze la construirea acelor abilități importante de simț spațial și de măsurare”, se arată în ghidul organizației internaționale.

Foto: © PhotosvitDreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Copiii, părinții și profesorii pot să acceseze gratuit cursuri interactive de siguranță rutieră, până pe 30 iunie – Proiect educațional lansat de Coaliția pentru Siguranță Rutieră, în parteneriat cu Ascendia și Salvați Copiii România

Proiectul educațional prin care copiii, părinții și profesorii primesc acces gratuit la cursuri de siguranță rutieră se numește „Copiii în siguranță: în vehicul și pe drum” și este implementat cu…
Vezi articolul

Kitul educațional care i-a făcut pe 90% dintre părinții care l-au primit să se joace mai mult cu copiii lor și care le-a dezvoltat celor mici abilitățile cognitive și creative / Rezultatele unuia dintre cele mai ample studii realizate vreodată în educația timpurie din România: 45% dintre părinți invocă lipsa banilor, ca motiv pentru care nu își trimit copiii la grădiniță, iar 37% spun că discută lunar sau mai rar cu copiii lor

La începutul anului școlar trecut, în septembrie 2022, în peste 700 de comunități defavorizate din 40 de județe a început derularea proiectului „Start în educație“. Timp de un an școlar,…
Vezi articolul