De ce atrage România din ce în ce mai mulți studenți francezi la medicina veterinară? Secțiile în engleză și franceză de la Facultatea din Cluj sunt tot mai căutate, deși taxele și costul vieții au crescut

1.351 de vizualizări
USAMV Cluj / Foto: Facebook
Aproape fiecare al doilea tânăr medic veterinar din Franța a studiat într-o altă țară din Uniunea Europeană. Cu un examen de intrare mai puțin solicitant și beneficiind de recunoașterea diplomei, facultățile din România sunt acum pe locul al treilea ca atractivitate pentru studenții francezi la medicină veterinară, scrie Le Parisien, citată de Rador.

În acest nou an universitar, Sabine și Chloe se pregătesc să reînceapă cursurile de medicină veterinară. Pentru aceasta, vor trebui să traverseze o bună parte a Europei pentru a ajunge în România. Sabine este în anul al patrulea la Universitatea din Cluj-Napoca, Chloé este în al doilea an la Timișoara.

Aproape jumătate dintre tinerii absolvenți înscriși în Ordinul Medicilor Veterinari din Franța în anul 2019 a studiat într-o altă țară europeană. O cifră care a crescut în ultimii ani. După Belgia și Spania, România este a treia cea mai atractivă țară pentru studenți. Patru universități din această țară pregătesc absolvenți de medicină veterinară cu diplomă recunoscută în întreaga Uniune Europeană.

Sabine, care a visat de mică să devină medic veterinar în Noua Zeelandă, a ales în 2017 secția de limbă engleză din Cluj-Napoca pentru a avea „mai multe posibilități” după obținerea diplomei. În 2019, această universitate din Transilvania a primit 399 de studenți francezi.

Cu o admitere bazată pe notele de la Bacalaureat și pe o scrisoare de intenție, însoțită de dovezi privind „participarea la acțiuni de apărare a cauzei animalelor, la voluntariat, cu recomandări ale medicilor veterinari printre altele”, Sabine, cu doi ani de voluntariat într-un adăpost al SPA și cu solicitantul curs pregătitor din Franța la activ, a obținut locul dorit la Cluj.

Citește analiza integrală pe G4Media.ro


1 comment
  1. Am cunostinte care studiaza in Franta la facultate. Motivele sunt mult mai pragmatice si nu au legatura cu frumusetea patriei noastre. Pe scurt in Romania se intra usor, se iese usor. In Franta rata de abandon dupa primul an de facultate la Medicina este foarte mare, undeva spre 40-50% la facultatile de top, profesorii au cerinte serioase si examenele sunt greu de promovat. Datorita acestor lucruri multi studenti repeta anul si se lasa de facultate.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Sorin Cîmpeanu, despre deschiderea universităților după ridicarea stării de alertă: Solicitarea pentru a identifica soluția pentru o scurtă perioada de tranziție este pertinenta. Ministerul intenționează să transmită o notă pentru deblocarea situației în universități

Ministrul Educației își nuanțează declarațiile cu privire la modul de funcționare al facultăților începând de mâine, când încetează starea de alertă instituită pe teritoriul României din cauza pandemiei COVID-19. “Solicitarea…
Vezi articolul

Vicepreședintele Comisiei Europene și comisarul european pentru educație și cercetare au vizitat Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca: Profilul multicultural și leadershipul academic, printre temele discuției

Vicepreședintele Comisiei Europene și comisarul european pentru democrație și demografie, Dubravka Šuica și Mariya Gabriel, comisarul european pentru inovație, știință, cultură, educație și tineri, au vizitat sâmbătă Universitatea Babeș-Bolyai din…
Vezi articolul

Alianța Națională a Organizațiilor Studențești solicită universităților să publice cu cel puțin 14 zile înainte de începerea anului universitar scenariul ales și modalitatea de implementare a acestuia

Alianța Națională a Organizațiilor Studențești (ANOSR) solicită universităților să publice cu cel puțin 14 zile înainte de începerea anului universitar scenariul ales și modalitatea completă și detaliată de implementare a…
Vezi articolul

OFICIAL Evaluare psihiatrică obligatorie, la 4 ani, pentru personalul care predă și cel auxiliar din universități / Lista cu afecțiunile care constituie contraindicații pentru funcțiile din învățământul superior

Menținerea într-o funcție didactică de predare sau didactică auxiliară din învățământul superior este condiționată de evaluarea medicală la un interval de 4 ani, care va include, în mod obligatoriu, și…
Vezi articolul