Deficit de peste 1.800 de profesori în Republica Moldova, în special la științele exacte. Pensionarii sunt soluția de avarie

488 de vizualizări
Foto: © Alex Hinds | Dreamstime.com
Anul școlar 2024-2025 va începe cu un deficit de 1.833 de profesori în Republica Moldova, potrivit Radio Europa Liberă, citat de G4Media.ro. Sistemul de învățământ din Republica Moldova se confruntă în continuare cu o lipsă acută de cadre didactice, în special la științele exacte. Salvarea va veni și în acest an de la profesorii pensionari, potrivit Ministerului Educației.

Cea mai mare lipsă de profesori (cu normă didactică mai mare de 13,5/14 ore pe săptămână) e înregistrată în municipiul Chișinău, Găgăuzia și în raioanele Ungheni, Hâncești și Nisporeni, conform datelor prezentate de Ministerul Educației.

În ultimul an, autoritățile au oferit cursuri gratuite de reprofilare pentru cadrele didactice, au majorat până la 200.000 de lei [N. Red. moldovenești – 51.265 RON la cursul de miercuri, 21 august] indemnizația pentru tinerii specialiști. De asemenea, un sfert din cele 8.694 de locuri cu finanțare de la bugetul de stat au fost oferite specialităților cu profil pedagogic. Dar și în acest an pedagogia nu a fost în topul preferințelor viitorilor studenți.

Citeste articolul integral pe G4Media.ro

Foto: © Alex Hinds | Dreamstime.com  / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

LIVE VIDEO TEXT Monica Anisie: Putem începe anul școlar pe 14 septembrie, dacă situația epidemiologică nu este gravă. Dezbatere online World Vision România, cu ministrul Educației, vicepremierul, consilierul prezidențial pe educație și specialiști din domeniu. Ce urmează din toamnă?

În ultimii 30 de ani, numărul și ritmul schimbărilor din sistemul educațional au generat un sentiment constant de confuzie în rândul elevilor, profesorilor și părinților. Care au fost cele mai…
Vezi articolul

La Matematică și Științe ale naturii, elevii trebuie implicați direct în procesul de învățare, nu prin simpla observare a experimentelor efectuate de învățător sau prin observare de imagini – scrisoare metodică pentru învățători

La Matematică și Științe ale naturii, învățarea trebuie să fie abordată din perspectiva implicării directe a elevului, potrivit unui document publicat de Inspectoratul Școlar Județean Brașov. Este vorba despre recomandările pentru dezvoltarea…
Vezi articolul