Deputat PSD, atac dur la legile educației realizate de Sorin Cîmpeanu: ”România educată a liberalilor este o poveste de adormit copiii” / PSD cere dezbatere ”amplă” în Parlament

1.062 de vizualizări
Foto: Grigore Popescu – Agerpres Foto
Deputatul PSD Gheorghe Șimon, fost ministru al economiei, a criticat dur marți pachetul celor două legi ale educației pus în dezbatere publică de ministrul PNL al Educației, Sorin Cîmpeanu. Este pentru prima oară când un parlamentar PSD se poziționează atât de critic față de proiectul educației realizat de partenerii de coaliție, scrie G4Media.ro.

”Legea Educaţiei a ministrului Câmpeanu aruncă în derizoriu sistemul de învăţământ din România. Profesorii sunt reduşi la simpli executanţi, iar „România educată”, cu care preşedintele Iohannis a făcut paradă în campania electorală, rămâne doar o poveste pentru copiii naivi şi neştiutori”, arată deputatul PSD Gheorghe Șimon într-un comunicat de presă.

În ultimele săptămâni, mai mulți lideri PSD au criticat public deciziile luate în domeniul energiei de către liberali, dar atacul PSD la legile educației este o premieră.

”PSD consideră că, atunci când legea va ajunge în Parlament, trebuie asigurată o dezbatere cât mai amplă în care să se ţină cont de observaţiile venite dinspre societatea civilă. Vor trebui luate în discuţie şi analizate atât punctele de vedere exprimate de intelectuali, dar şi ale unor organisme mai apropiate de acest domeniu, respectiv asociaţiile elevilor şi părinţilor”, a spus Gheorghe Şimon, deputat PSD de Maramureş.

Societatea civilă contestă această lege, iar membrii Partidului Social Democrat susţin că sistemul de educaţie trebuie să fie unul echitabil pentru toţi elevii, să acorde şanse egale tuturor. În acest context a fost deja formată o comisie de lucru la nivelul PSD, care va analiza şi va propune soluţii pertinente şi viabile, arată comunicatul PSD.

Citește articolul integral pe G4Media.ro.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Nu există dovezi științifice care să coreleze gradul de dezvoltare al unei zone direct cu gradul de abandon școlar sau riscul de abandon școlar, spune consilierul ministrului Educației, Radu Szekely, care explică diferențele între mecanismul de selecție PNRAS și indicele IRSE

„Dacă ne uităm la școlile care au fost selectate, măsurarea gradului de risc de abandon școlar se face după niște principii ce țin de educație mai degrabă decât de starea…
Vezi articolul