Diagnosticul sistemului de educație ce va fi prezentat de ministrul Educației în mai va include datele puse la dispoziție de OCDE, inclusiv în zona curriculară / „Avem aceeași filosofie” pentru educație bazată pe dovezi, spune Daniel David

458 de vizualizări
Foto: Senatul României / Facebook
Datele pe care le pune la dispoziția României Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OCDE), inclusiv în zona curriculară, vor fi incluse în diagnosticul sistemului de educație ce urmează să fie publicat la sfârșitul lunii mai, a spus, miercuri, ministrul Educației și Cercetării, Daniel David. El a făcut afirmația în deschiderea unui eveniment desfășurat la București, prin care reprezentanți OCDE poartă consultări în vederea acordării de asistență în domeniul reformei curriculare din România.

Potrivit ministrului David, datele OCDE sunt relevante în condițiile în care organizația internațională, la care România este în proces de aderare, susține „educația bazată pe dovezi”, pentru care și el optează ca om „venind din zona științei, din zona științelor cognitive”. 

  • „Tot ce fac ei (OCDE – n.red.) de cele mai multe ori este bazat pe dovezi. Spun de cele mai multe ori că uneori suntem în situația în care trebuie să luăm unele decizii, dar n-avem încă date. Și atunci, acolo venim cu seturi de bune practici, venim cu pilotări și așa mai departe. Deci avem aceeași filozofie”, a spus ministrul.

Daniel David a arătat că în diagnosticul pe care îl va prezenta în mai „evident că de cele mai multe ori sau de foarte multe ori mă bazez pe datele care sunt puse la dispoziție de către OECD și, cu siguranță, în zona curriculumului ceea ce discutăm astăzi, aceste idei se vor exprima în acest raport, în zona curiculară”.

  • Declarațiile au fost făcute în deschiderea unor consultări organizate la București în cadrul proiectului „Consolidarea capacității Bulgariei și României de a proiecta și furniza reforme curriculare și de a îmbunătăți rezultatele învățării elevilor”, proiect derulat de OCDE și direcția pentru reforme structurale a Comisiei Europene – DG Reform. La consultări iau parte reprezentanți ai organizației internaționle, ai MEC, ai altor instituții din domeniul educației.
  • Proiectul internațional are două ținte: un set de recomandări, pe baza unei diagnoze tehnice, pentru sistemele educaționale din România și Bulgaria, respectiv realizarea unor seminarii care să determine formarea unor instrumente, politici și capacități în sprijinul reformei curriculare din cele două țări.
Declarațiile ministrului Daniel David în deschiderea consultărilor de miercuri, integral:

„Sunt trei idei principale pe care aș dori să le punctez. Unu: pentru România, a deveni membru în OECD reprezintă în acest moment un proiect de țară, așa că toate lucrurile care se întâmplă în diversele domenii, în diversele sub-domenii, sunt lucruri care sunt extrem, extrem de importante la nivel de țară.

A doua idee: la nivelul educației și cercetării, eu am anunțat de când am preluat portofoliul că lucrez la un diagnostic care să ne spună care sunt punctele tari pe care le avem – și de ce avem aceste puncte tari, ca să știm să le întărim, să le dezvoltăm, să le ducem mai departe – doi: care sunt punctele slabe, de ce avem aceste puncte slabe, ca apoi să putem veni cu măsuri de corectare și de dezvoltare. Acum, evident că sistemul, așa cum îl evaluez eu, ca ministru al Educației și Cercetării, acoperă toate componentele, și anume preuniversitarul, învățământul superior, educația pe parcursul vieții și zona de cercetare-dezvoltare-inovare. Dar ce vreau să spun este că, în acest diagnostic, evident că de cele mai multe ori sau de foarte multe ori mă bazez pe datele care sunt puse la dispoziție de către OECD și, cu siguranță, în zona curriculumului ceea ce discutăm astăzi, aceste idei se vor exprima în acest raport, în zona curiculară. Așa că aștept cu foarte mare încredere și curiozitate în același timp, recunosc, concluziile prezentărilor și concluziile dezbaterilor care vor avea loc. 

Și a 3-a idee: perspectiva mea – venind și din zona științei, din zona științelor cognitive, cu aplicații și în zona educațională – totdeauna este pentru ceea ce numim evidence based education, educație bazată pe dovezi. Fie că discutăm mai la nivel personal, adică tehnici de învățare, tehnici de predare la nivel mediu, cum organizăm școala, cum organizăm clasele, fie la nivel mai ridicat – cum facem politici publice. Totdeauna ideea fundamentală pe care o am în minte este cum putem face aceste lucruri bazat de dovezi, sau de tip evidence based. Și mă bucur să avem în acest demers parteneriatul OECD-ului, fiindcă tot ce fac ei de cele mai multe ori este bazat pe dovezi. Spun de cele mai multe ori că uneori suntem în situația în care trebuie să luăm unele decizii, dar n-avem încă date. Și atunci, acolo venim cu seturi de bune practici, venim cu pilotări și așa mai departe. Deci avem aceeași filozofie.

Așa că, ca să închei introducerea mea, mă bucur foarte mult că avem acest eveniment. Aștept multe lucruri de la acest eveniment și concluziile se vor regăsi și în raportul pe care îl voi prezenta la sfârșitul lunii mai, începutul lunii iunie.”


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Competența digitală trebuie inclusă în disciplinele de studiu, nefiind obligatoriu să am o disciplină care se numește TIC la clasele primare – oficial din Ministerul Educației

Curriculumul pentru clasele primare va include competențe digitale, însă nu printr-o disciplină distinctă, au precizat oficialii din Ministerul Educației, la lansarea în dezbatere publică a Strategiei privind digitalizarea educației. „Competența…
Vezi articolul

VIDEO Ce spunea Klaus Iohannis despre plagiatul lui Victor Ponta în campania din 2014: „Oriunde în lume un politician prins că a plagiat și numai trei rânduri este obligat să se retragă din politică”

În campania prezidențială din anul 2014, atunci când Klaus Iohannis a candidat pentru prima dată la președinția României, a făcut declarații, într-o dezbatere electorală de la B1TV, referitoare la plagiatul…
Vezi articolul

O contabilă a Colegiului Tehnic Reșița, plasată în control judiciar după ce ar fi transferat în conturile personale, prin 85 de tranzacții bancare, peste 90.000 de euro din fonduri europene / Banii erau destinați unor programe de educație și formare

Cristiana Vasile, contabilă în cadrul Colegiului Tehnic Reșița, a fost plasată sub control judiciar pentru 60 de zile, potrivit unui comunicat de presă al DNA. Ea este acuzată că ar…
Vezi articolul

Cluj-Napoca – șase creșe și grădinițe comasate, iar Liceul Tehnologic „Aurel Vlaicu” este preluat de Liceul Tehnologic „Alexandru Borza” / În tot județul Cluj 12 școli sunt comasate și dispar 9 posturi de directori

Inspectoratul Școlar Județean (ISJ) Cluj a decis comasarea a 12 unități școlare din județ și reducerea cu 9 a numărului funcțiilor de director și director adjunct, scrie Agerpres. Potrivit unei…
Vezi articolul

Olimpiadele naționale de limbi slave materne 2024 încep cu o săptămână mai târziu – erată a Ministerului Educației la calendarul competițiilor școlare / Olimpiada Internațională de Informatică pe echipe, devansată și mutată din Damasc la Cluj

Olimpiadele naționale de limbi materne pentru elevii aparținând unor minorități slave – cehă, croată, sârbă, slovacă, olimpiada de limba rusă maternă, dar și cea de rusă modernă încep mai târziu…
Vezi articolul