Proiectul SuperTeach este realizat cu sprijinul Telekom Romania

Diana Bucuță, inspector pentru învățământ primar: Strategiile noastre didactice trebuie regândite. Nu mai putem lucra foarte mult, mai bine mergem pe principiul puțin și bine în formarea competențelor

6.613 vizualizări
„Strategiile noastre didactice trebuie regândite. Nu mai putem lucra foarte mult, mai bine mergem pe principiul puțin și bine” în formarea competențelor, a spus Diana Bucuță, inspector școlar pentru învățământul primar la ISj Sibiu, la prima conferință „hibrid” SuperTeach, Revoluția mentalităților – Despre predare și învățare în secolul 21.

Cele mai importante declarații de la conferință și LIVE Video de la eveniment

Diana Bucuță, Sibiu – Inspector Școlar pentru Învățământul primar:

  • „Este un moment al exercitării descentralizării și autonomiei.
  • Este un moment care ne sperie și sperie și zona de management școlar pentru că este un exercițiu de democrație și de lidership pe care nu l-am mai exersat până acum și s-ar putea să ne fie dificil. Încă nu știm cum începem, concret, pe care din scenarii, abia după data de 7 septembrie, când DSP-ul în fiecare județ comunică rata de incidență acumulată pentru fiecare unitate administrativ teritorială, abia atunci unitățile de învățământ pot propune concret scenariul pe care pornesc.
  • Este o legislație pe care va trebui s-o parcurgem săptămâna viitoare la nivelul lunii inspectoratelor școlare. Primim propunerile de scenarii de la școli, le avizăm, urmând ca hotărârea să fie luată în fiecare județ de fiecare Comitet județean de situații de urgență
  • Am încrederea că vom reuși să trecem cu bine peste această perioadă grea, ne vom adapta și vom învăța să aplicăm tot ceea ce am acumulat în ultimele șase luni. Într-adevăr perioada martie-septembrie a fost o provocare pentru noi toți, a fost o perioadă care ne-a scos din zona de confort, am trecut poate printr-o zonă de frică pentru ca mai apoi să ajungem într-o zonă de creștere și, respectiv, zonă de învățare.
  • Va trebui să avem mare grijă de copiii, să avem grijă să le asigurăm toată securitatea, să luăm toate măsurile de distanțare, măști, circuite în clasă, circuite pe hol, este clar că nu va fi ușor.
  • Dar în egală măsură dacă avem grijă de copii trebuie să avem grijă și de părinți, trebuie să le asigurăm aceea predictibilitate de care au nevoie, să le transmitem încrederea că vom gestiona lucrurile cu inteligență.
  • Este dificil ceea ce se întâmplă acum și fiecare profesor trebuie să fie pregătit pentru a se muta dintr-un scenariu în altul. Dacă în luna mai a fost un moment dificil pentru întreaga Românie și pentru întreaga lume poate, acum deja știm că avem trei scenarii și oricând, în orice săptămână, scenariul se poate schimba și noi trebuie să ne adaptăm. De aceea mă gândesc că avem nevoie de mai mult ca oricând de-o proiectare flexibilă, de o proiectare pe care să o putem adopta oricând din mers și îmi imaginez această proiectare cu o rubrică foarte mare de observații.
  • Este foarte important să ne restructurăm demersul didactic. Noi avem acum de implementat la clasă niște rutine noi pentru elevi și mă gândesc la colegii mei din învățământul primar, pe care îi coordonez și încerc să-i ajut în această perioadă, să creez niște routine noi pentru copii, să păstreze distanța de 1 m, să folosească corect masca, să urmeze acele trasee bine definite în curte, pe holuri, în clase, să respecte noile reguli de distanțare.
  • Toate aceste rutine nou create trebuie învățate și ne vor ocupa timp în cadrul orelor și atunci este clar că strategiile noastre didactice trebuie regândite, tot demersul didactic trebuie regândit. Ar trebui să alegem varianta de bază, să nu uităm că avem de format competențe, dar la un nivel de bază. Nu mai putem lucra foarte mult, mai bine mergem pe principiul puțin și bine”.

Cel mai emoționant început de an școlar: 14 septembrie 2020 înseamnă revederea după 6 luni dintre profesori și elevi. Niciodată în istoria recentă a școlii, în viața elevilor sau a profesorilor actuali, nu a mai existat o perioadă atât de lungă în care să nu se întâlnească. Iar anul care începe va fi plin de provocări, pentru că nimic din ceea ce se întâmplă acum în România și în lume nu mai seamănă cu ce era înainte, nici măcar școala. Totul va fi schimbat, iar oportunitatea dată de această criză sanitară poate modifica fundamental, în bine, comportamentele de învățare și metodele de predare, iar asta depinde doar de profesori și de managerii sistemului de învățământ.


1 comment
  1. Decât mult și fără rost, mai bine puțin și prost…parcă așa era o vorbă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

ULTIMĂ ORĂ Directorii de școli, grădiniță și liceu vor avea normă didactică de predare 10 ore pe săptămână dacă îndeplinesc anumite condiții / Crește norma de predare a directorilor la 14 ore, dacă sunt mai puține formațiuni de studiu – proiect de metodologie

Ministerul Educației a pus în dezbatere publică luni seara, 28 iulie, proiectul de hotărâre de Guvern privind metodologia prin care se stabilește degrevarea de normă didactică pentru directori. Proiectul prevede…
Vezi articolul

Profesorul Marius Lobază: O grevă generală nu ar face altceva decât să îi bucure pe guvernanți, pentru că n-ar plăti salariile, îi doare la bască de câtă școală fac elevii / Nu cred că astăzi este suficientă, dar la vară, înainte de examene, când doare, s-ar putea să facem grevă

O grevă generală în acest moment ar avantaja guvernanții, care „n-ar plăti salariile” și „nu sunt deloc interesați de nivelul de educație al elevilor”, a afirmat profesorul și liderul sindical…
Vezi articolul

VIDEO Mircea Miclea: Ce predăm atunci când predăm? / Trebuie să învățăm conținuturi și să nu cumva să devalorizăm memorarea de conținuturi / Să ne evaluăm periodic așa cum ne evaluăm elevii și să ne facem un plan remedial pentru fiecare dintre noi și în felul acesta ne dezvoltăm și noi, și elevii noștri

„Ce predăm atunci când predăm” a fost conferința susținută de Mircea Miclea, profesor universitar, psiholog și fost ministru al Educației, la Chișinău, în Republica Moldova, la invitația Maiei Sandu, președinta…
Vezi articolul
Formatori pentru profesori de gimnaziu

Moment decisiv pentru profesori: Ce efecte practice va avea trecerea la statutul de autoritate publică, conform proiectului inițiat de Șerban Nicolae. De la 8 ore prestate efectiv pe zi, la evaluarea profesională ierarhică și interdicția totală a meditațiilor

Învestirea profesorilor cu statutul de autoritate publică va transforma cadrele didactice, din punct de vedere juridic, într-un “veritabil funcționar public”. Oricine îl va agresa va intra la ultraj, la fel…
Vezi articolul

Profesorii vor fi obligați să aibă activități legate de prevenția și combaterea consumului de droguri, în cadrul programului „Școala Altfel”, din acest an școlar, spune secretarul de stat în Ministerul Educației Kallós Zoltán

Școlile vor fi obligate să abordeze teme legate de prevenția și combaterea consumului de droguri în cadrul programului Școala Altfel din acest an școlar, potrivit secretarului de stat din Ministerul…
Vezi articolul