Din anul școlar trecut, elevii români au pierdut 110 zile, adică jumătate, spune Gallina Vincelette, director în cadrul Băncii Mondiale, pentru Economedia.ro

508 vizualizări
Foto: © Lacheev | Dreamstime.com
Copiii români au pierdut, în pandemie, 110 zile din anul școlar trecut, jumătate din acesta, iar acest lucru lasă urme în calitatea educației și se va reflecta în viitorul României, a declarat pentru Economedia Gallina Vincelette, director pentru țările Uniunii Europene în cadrul Băncii Mondiale.

Potrivit ei, când apar recesiuni, pandemii și șocuri mari în activitatea economică, trebuie urmărite și efectele asupra unor sectoare precum educația, care are legătură cu capitalul uman și potențialul.

„Asta este ceva la care ne uităm foarte mult și ne preocupă în România, dar și în Europa și restul lumii. În România, în special, vedem că în ultimul an școlar, copiii români de vârstă școlară au pierdut 110 zile din anul școlar. Este vorba practic de jumătate de an școlar la care nu au participat”, spune Gallina Vincelette.

Potrivit acesteia, astăzi România își redeschide pe deplin școlile și este dornică să-și susțină copiii să recupereze învățarea, să recâștige contactul cu colegii, abilitățile socio-economice, să-și reducă anxietatea, să-și sporească abilitățile digitale. Dar ceea ce este important este ca această redeschidere să fie făcută în siguranță.

Citește articolul integral pe Economedia.ro.

Foto: © Lacheev | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

INTERVIU Cercetătoarea Alina Dolea: Migranții ajung să dezvolte o anumită sensibilitate cu privire la modul în care România e percepută. Experiența „între aici și acolo, nici aici, nici acolo” contribuie la sentimentul de însingurare, teren propice pentru teme precum cele ale AUR

Partidul AUR s-a clasat pe locul treilea în diaspora, cu aproape 25% din voturi, imediat după USR Plus și PNL, potrivit rezultatelor parțiale. Cum a fost posibil ca diaspora românească,…
Vezi articolul

Daniel David către Adrian Cioroianu: Modelul actual de predare a Istoriei la liceu „ne produce analfabeți funcțional după liceu, oameni care știu pseudo-istorie, oameni care vorbesc despre dacopatii”

Ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, susține că modelul actual de predare al istoriei produce „analfabeți funcțional și oameni care știu pseudo-istorie”, potrivit declarațiilor din emisiunea Jurnalul de seară, de…
Vezi articolul