Din anul școlar trecut, elevii români au pierdut 110 zile, adică jumătate, spune Gallina Vincelette, director în cadrul Băncii Mondiale, pentru Economedia.ro

508 vizualizări
Foto: © Lacheev | Dreamstime.com
Copiii români au pierdut, în pandemie, 110 zile din anul școlar trecut, jumătate din acesta, iar acest lucru lasă urme în calitatea educației și se va reflecta în viitorul României, a declarat pentru Economedia Gallina Vincelette, director pentru țările Uniunii Europene în cadrul Băncii Mondiale.

Potrivit ei, când apar recesiuni, pandemii și șocuri mari în activitatea economică, trebuie urmărite și efectele asupra unor sectoare precum educația, care are legătură cu capitalul uman și potențialul.

„Asta este ceva la care ne uităm foarte mult și ne preocupă în România, dar și în Europa și restul lumii. În România, în special, vedem că în ultimul an școlar, copiii români de vârstă școlară au pierdut 110 zile din anul școlar. Este vorba practic de jumătate de an școlar la care nu au participat”, spune Gallina Vincelette.

Potrivit acesteia, astăzi România își redeschide pe deplin școlile și este dornică să-și susțină copiii să recupereze învățarea, să recâștige contactul cu colegii, abilitățile socio-economice, să-și reducă anxietatea, să-și sporească abilitățile digitale. Dar ceea ce este important este ca această redeschidere să fie făcută în siguranță.

Citește articolul integral pe Economedia.ro.

Foto: © Lacheev | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Înscrieri deschise la dezbaterea pe ROFUIP 2024 și Statutul Elevului, organizată de Ministerul Educației miercuri, 3 iulie, ora 11:00. Întâlnirea are loc online, fiecare participant poate vorbi cel mult 6 minute

Ministerul Educației anunță că organizează în data de 3 iulie 2024, ora 11:00, în sistem de videoconferință, o ședință în care va avea loc dezbaterea publică a două proiecte de ordin de ministru. Este vorba despre Regulamentul-cadru…
Vezi articolul

Numărul școlilor care organizează programul Masă caldă crește de la 300 la 350, anunță ministrul Educației, fără să fie publicată și lista celor 50 de școli în plus / Măsura a fost adoptată prin ordonanță de urgență, iar proiectul este tot unul pilot, pentru al șaptelea an la rând

„Este vorba de ordonanța de urgență prin care creștem numărul școlilor beneficiare în programul Masă Caldă, de la 300 la 350, după ce într-una dintre ședințele de guvern de luna…
Vezi articolul