DOCUMENT La o lună după ce a început vacanța de vară a elevilor a fost publicată metodologia programului „Ateliere de vară” pentru copiii de grădiniță și elevi

7.225 de vizualizări
Foto: © Evgenyatamanenko | Dreamstime.com
Ordinul cu metodologia programului „Ateliere de vară” pentru copiii de grădiniță și pentru elevi a fost publicat în Monitorul Oficial după aproape o lună de zile de când a început vacanța de vară. Programul se desfășoară doar în perioada vacanței de vară, în școlile care au clase I-IV și în grădinițe.
  • Elevii și copiii de grădiniță au intrat în vacanța de vară pe data de 11 iunie 2022, cu excepția anilor terminali, potrivit calendarului oficial.

Potrivit ordinului, programul național „Ateliere de vară” „contribuie la creșterea performanțelor școlare, la învățarea remedială, la accelerarea învățării prin activități educative, recreative și de timp liber, la dezvoltarea personală și integrarea socială, precum și la menținerea preșcolarilor/elevilor într-un spațiu securizat și reprezintă o alternativă la petrecerea timpului liber în medii cu potențial de dezvoltare a unui comportament deviant”.

Art. 8 alin. (1) stabilește că activitățile se vor organiza în spații disponibile în propria școală sau grădiniță sau în spațiile altor unități de învățământ, precum și în palate și cluburi ale copiilor, cluburi sportive școlare sau în alte spații puse la dispoziție de autoritățile locale, organizații neguvernamentale cu competențe în domeniu, biserică. 

Se interzice organizarea Programului AV (Ateliere de vară – n. red.) în spații care nu au autorizații de funcționare, în sediile partidelor politice, precum și în spații private aparținând personalului didactic, didactic auxiliar sau nedidactic implicat în derularea programului.

Grupele vor fi formate din cel puțin 10 și cel mult 20 de elevi sau copii de grădiniță, după cum prevede ordinul cu metodologia. Acestea pot fi constituite pe nivel de vârstă sau pot fi mixte. În cazul fraților, aceștia pot participa la activități în cadrul aceleiași grupe, chiar dacă au vârste diferite.

Stabilirea grupului-țintă se realizează de unitățile de învățământ care doresc să participe la program pe baza analizei de nevoi.

Cum se face înscrierea copiilor

Înscrierea elevilor și a copiilor de grădiniță se face prin cerere scrisă a părinților/ tutorilor/ susținătorilor legali ai minorului, adresată oricărei unități de învățământ care organizează acest program, conform graficului stabilit de conducerea unității.

Iată de ce va ține cont programul de activități, conform sursei menționate:

  • „a) respectarea ritmului propriu al copilului;
  • b) încurajarea jocului și a învățării experiențiale;
  • c) reluarea cunoștințelor în contexte variate;
  • d) flexibilitatea în abordarea conținuturilor și a sarcinilor de învățare pentru a crea o stare de bine și bucuria de a învăța.”

Activitățile vor fi organizate și susținute de cadre didactice cu specializarea educatoare/profesor pentru învățământul preșcolar, profesor pentru învățământul primar, institutor și care au experiență de cel puțin 2 ani în activitățile cu copiii preșcolari/elevii din învățământul primar, conform documentului.

De asemenea, pot participa la activitățile din cadrul programului personalul didactic auxiliar și voluntarii din unitatea de învățământ sau din instituțiile/organizațiile partenere, cu o experiență de cel puțin 2 ani cu elevii din clasele primare/copiii de grădiniță.

„Pentru fiecare grupă de copii sunt alocate două cadre didactice sau, după caz, un cadru didactic și un reprezentant al comunității sau al partenerilor.”

Art. 15 din ordinul menționat prevede că activitatea desfășurată de profesori este salarizată în regim de plată cu ora din următoarele surse de finanțare:

„a) din bugetul autorităților administrației publice locale;

b) din programe finanțate din fonduri europene sau naționale;

c) din activități școlare și extrașcolare, donații, sponsorizări, prin suportul financiar al asociațiilor de părinți, al organizațiilor nonguvernamentale, cu respectarea legislației în vigoare.

(2) Prin excepție de la prevederile alin. (1), activitatea din cadrul Programului AV poate fi cuprinsă în norma didactică de 40 de ore pe săptămână, situație în care salarizarea se realizează la funcția de bază de la bugetul de stat, în condițiile legii.

(3) Activitatea în cadrul Programului AV se poate desfășura și în regim de voluntariat.”

Ordinul pentru aprobarea Metodologiei de organizare a Programului național pentru preșcolari și elevi „Ateliere de vară” poate fi consultat mai jos

Foto: Captură Monitorul Oficial
Foto: Captură Monitorul Oficial

Anul școlar 2022-2023 începe pe 5 septembrie și se încheie pe 17 iunie 2023. Va avea 5 module de învățare, și nu semestre ca până acum. “Școala altfel” și „Săptămâna verde” au loc în perioada 27 februarie – 16 iunie 2023, în intervale de câte 5 zile consecutive lucrătoare. Școlile vor decide când anume vor avea loc aceste două perioade.

Foto: © Evgenyatamanenko | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.

Citește și:
Idei de activități pentru programul de vară al grădinițelor. La Sinaia, profesori de științe și limbi străine, din școli și din colegiu, petrec câte o zi cu preșcolarii
BREAKING Structura anului școlar 2022-2023 a fost publicată în Monitorul Oficial. Școala începe pe 5 septembrie 2022, este organizată pe 5 „module de învățare” și are 5 vacanțe

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

You May Also Like

Cele 11 argumente ale ministrului Educației pentru testarea standardizată / „Elevii pot răspunde pe laptop, pe tabletă, pe smartphone, pe orice. Ne-am asigurat că toți acești elevi vor avea acces la aceste dispozitive electronice”, spune Sorin Cîmpeanu

Testele standardizate „obișnuiesc elevii cu administrarea digitală, pentru că toate aceste teste vor fi administrate digital. Elevii pot răspunde pe laptop, pe tabletă, pe smartphone, pe orice. Ne-am asigurat că…
Vezi articolul

Povestea profesoarei care a renunțat la universitate, pentru a-și crește copilul: Despre școala în Marea Britanie, învățarea a 2 limbi și cele mai bune resurse de învățare pentru copilul mic

A renunțat la cariera la catedră, la Universitatea din București, pentru a deveni profesorul copilului său. “Rolul meu este fundamental pentru ca fetița noastră să poată să gestioneze schimbările din…
Vezi articolul

Darius Vâlcov, despre proiectul discutat cu Ion Ţiriac: Jumătate din copiii care se vor naşte anual, în viitor, în România, vor putea să vină în aceste grădiniţe sportive private

Guvernul a aprobat vineri seara programul prin care acorda un ajutor de stat pentru construcţia de grădiniţe sportive olimpice. În conferinţa de presă care a urmat şedinţei de guvern, cosilierul pe…
Vezi articolul

UPDATE Contradicții la nivel înalt pe numărul elevilor din programul de ore remediale. Secretarul de stat din Ministerul Educației, Sorin Ion: sunt 242.000/ Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu: sunt 246.000

Replici contradictorii între oficialii Ministerului Educației pe numărul elevilor participanți la programul de ore remediale „Școala după școală”, derulat de minister, finanțat din fonduri europene. În timp ce Sorin Ion,…
Vezi articolul

Matematica a fost introdusă în noua programă pentru Titularizare 2021 pentru învățători. Cei care vor să se angajeze în învățământul primar au de învățat în plus față de anul trecut și la română – curentele literare, Bacovia, Enigma Otiliei și 5 capitole de pedagogie școlară

Cei care vor să se angajeze în învățământ ca învățători vor da la examenul de Titularizare 2021 și subiecte de matematică la proba scrisă programată pentru 21 iulie anul viitor.…
Vezi articolul