DOCUMENT Peste 1,2 milioane de elevi au doar smartphone pentru școala online, asta înseamnă peste 54% dintre elevi

4.123 de vizualizări
examen
Foto: Freepik.com
Peste jumătate, 54,4%, dintre elevii care erau înscriși la 1 iunie în sistemul de Educație de la noi au doar smartphone pentru școala online, potrivit documentației puse la dispoziție de Ministerul Educației pentru Oficiul Național de Achiziții Centralizate, în procedura de achiziție pentru tablete. Datele care fundamentează cumpărarea de tablete mai arată că sunt 1,2 milioane de elevi care au acces doar la telefon, alți 236 de mii de elevi sunt fără acces la internet și 235.259 de elevi nu au niciun fel de dispozitiv. Doar pentru aceștia din urmă autoritățile au declanșat procedura de achiziție pentru tablete.

Datele analizate de Edupedu.ro arată că cei mai mulți elevi care au acces doar la un telefon inteligent (smartphone) pentru școala online sunt în ciclul primar:

  • primar 451.116 elevi
  • gimnazial 389.893 elevi
  • liceal 315.944 elevi
  • postliceal 29.132 elevi

În total 1.256.155 de elevi au fost raportați de către școli în cadrul recensământului organizat de Ministerul Educației în luna iunie că nu au alt mijloc de acces pentru școala online în afară de smartphone.

În total școlile au completat situația dispozitivelor pentru 2.307.972 de elevi. Raportat la acest număr, procentul celor doar cu telefon e de 54,4.

Iată care este situația elevilor care au doar telefon, pe județe:

AB 20408
AG 41454
AR 29354
B 88600
BC 32793
BH 39238
BN 24167
BR 20759
BT 27577
BV 29302
BZ 29561
CJ 29922
CL 19939
CS 20422
CT 42352
CV 11548
DB 35196
DJ 45613
GJ 28158
GL 33744
GR 18698
HD 28377
HR 14990
IF 21932
IL 17713
IS 53543
MH 19605
MM 29836
MS 33459
NT 30902
OT 28599
PH 45132
SB 24153
SJ 14063
SM 20344
SV 52788
TL 13487
TM 37061
TR 20763
VL 25540
VN 25271
VS 29792
Total 1256155

Reamintim că în scenariile galben și roșu, lansate de președintele Iohannis, elevii și profesorii vor fi nevoiți să facă școală online.

Foto: School photo created by yanalya – www.freepik.com


9 comments
  1. Din punctul meu de vedere școală online este un eșec total, deoarece mai mult de jumate din profesori nici nu au intrat, și da marea majoritate au doar telefon la dispoziție pentru aceste ore, iar cu referire la internet de multe ori nici semnalul nu este chiar cum ar trebui, fetita mea a terminat clasa a-V-a însă nu a înțeles mare lucru din școala online!

    1. Eu nu stiu cum aveti nesimtirea sa spuneti ca jumatate din profesori nu au intrat. Daca iti asumi ce spui te rugam sa dai macar cu initiale numele lor si scoala. Ca deja depasiti orice limita a bunului simt cu minciunile. Deci, vrem nume.

  2. ”Eu nu inteleg de ce este preferinta pentru telefoane mobile la copii si nu de tablete.”
    Simplu! Tabletele sunt pentru învățat iar telefoanele – pentru pierdut vremea. Asta au ales părinții să le cumpere…

  3. Parerea mea este ca cei care gestioneaza aceste tablete si sistemele de operare le vor da gata conectate si cu cont aferent facut la nivel de scoala: SIIR sau alta modalitate.

  4. O parere, din partea unui Parinte de 2 copii mici si Programator ca profesie.

    Eu nu inteleg de ce este preferinta pentru telefoane mobile la copii si nu de tablete. Oferta de tablete cu suport GSM este generoasa, si sunt destule modele care suporta inclusiv apel.

    Un copil ar avea mult mai multe beneficii de la o tableta, intrucat ca utilizare pentru invatat este mult mai adecvata decat un telefon. Dimensiunea este un criteriu important, pentru ca o tableta de 10″ poate inlocui usor pentru lectura o carte clasica, iar cartile clasice ar putea si ar fi ideal pentru echilibrul cu natura sa fie aduse in format electronic.

    O tableta este mai ok pentru a participa in video conferinte, pentru o clasa ce trebuie tinuta online, o tableta il poate ajuta pe un copil sa vada mai clar o prezentare facuta de profesor in timp real, intr-ucat sunt atatea aplicatii atat open source cat si online gratuite de la gigantii in IT cu suport dedicat predarii online. Un exemplu, aplicatii pentru scoala dedicate de la Google sunt tintite pentru tablete si chromebook-uri.

    De asemeni, pentru ca domina sistemul Android pe tablete, in scoli ar fi utila prezentarea sistemului integrat Google de restrictii pentru copii (nu e nevoie de nici o alta solitie ordinara pe bani ce nu face nici 10% din ce ofera solutia Google Family). Parintii trebuie invatati inaintea copiilor cum pot controla si sti ce fac copii si de asemeni sa le ofere si un pic de spatiu privat, in care “straini” nu pot intra.

    Din punctul de vedere al unui parinte ce lucreaza in IT, avand si copii, cand vad cat de putin, si acel putin cat este de josnic ce il face clasa politica pentru copii, ma doare, si de la cei de la conducere, pana la opozitia care nu face scandal si nu prezinta nici ei propuneri rasunatoare, e disperant, iar noi cei ce avem idei, stim cate ceva si incercam sa le raspandim, ii deranjam.

    1. Multumesc d-lui Madalin pentru curajul opiniei si pentru sprijin ! Eu unul semnez cu numele real si nu am cum minti, sunt profesor in judetul Iasi si am peste 30 vechime in invatamint si autodidact invatamint online din 2000, fara diplome, medalii sau adeverinte formale, vorbesc si scriu aici in baza a sute de ore efectuate online asincron cu elevii mei dar am folosit Moodle, desigur o resursa exceptionala pe care o recomand,.

      Dar sa nu uitam ca exista o resursa gratuita de care uitasem si am redescoperit linkul, sigur multe scoli au aplicat dar vreau sa reamintesc public ca exista asa ceva si chiar doresc sa redau cateva extrase pentru a motiva audienta de aici :
      https://www.eduapps.ro/blog/cum-sa-implementezi-g-suite-for-education-si-adma-in-scoala-ta/
      Implementează în 3 pași aplicațiile G Suite for Education și ADMA în școala ta
      Etape Activitate
      Pasul 1 Activați licența G Suite for Education pentru domeniul școlii

      Pasul 2 Activați serviciile de bază G Suite for Education (de exemplu Gmail, Calendar, Drive, Classroom ș.a.m.d.)

      Pasul 3 Instalați aplicația ADMA SIIIR – Modul Basic din consola de administrare Google, sincronizați datele folosind un cont de utilizator SIIIR, printați și distribuiți codurile de activare pentru conturile G Suite for Education (profesori, elevi).

      Cu alte cuvinte pasul 1, “unde Modulul Basic al aplicației ADMA poate fi activat oricând în mod gratuit de către orice grădiniță, școală generală sau liceu din învățământul preuniversitar, cu respectarea cerințelor de instalare (a se consulta Ghidul de activare licență G Suite și instalare ADMA prezentat mai jos), fără a fi necesară semnarea unui contract și fără a genera costuri pentru școală. ( cu conditia ca directorul scolii sa trimita documentatia solicitata la Ministerul Educatiei “…..,daca are placerea ! Eu unul am solicitat in scris conducerii scolii inca din luna martie cererea fiind ignorata !… apropo de ceea ce spunea bine domnul Madalin mai sus !

      De asemeneea, este bine să știți că licența G Suite for Education este oferită în mod gratuit de către compania Google pentru orice instituție educațională. Această licență are valabilitate nelimitată și numărul de conturi poate să depășească 10.000 de utilizatori/instituție educațională, cu posibilitatea de extindere.”
      Cu alte cuvinte, mi-am permis sa intreb totusi daca o scoala poate beneficia de aceasta resursa gratuita agreata de Minister de ce nu se aplica la nivel national ? E clar ca buna ziua ca totul este securizat, conturile sunt individuale, pot fi generate cu ajutorul SIIR !!!

      Ce se poate face cu aplicatia aici GSuite
      https://docs.google.com/document/d/1ZJTrCanW4wWwextwRapT1SSh_sEplIgRpwCo7gyFtM0/preview#

      Mai mult , asa cum s-a mai pomenit aici pe edupedu.ro, cred ca prin martie 2020 “invățarea la distanță prin serviciile gratuite Google a fost posibilă prin colaborarea cu EduApps și Ministerul Educației. Peste 200.000 profesori au fost sau sunt în curs de pregătire despre cum folosirea resurselor disponibile pentru educația la distanță.”

      Daca avem 200.000 profesori instruiti de ce ne lamentam si nu generalizam la nivel national ? Ce asteapta scolile care nu au facut pasul sa activeze conturile ? Trebuie adresa scrisa de la Minister ? Si dureros de anectodic am recomandat aceste linkuri unor colegi prieteni profesori din tara, la care am fost intrebat intre altele de o persoana daca se dau adeverinte de participare pe platforma GSuite !!!!???? pentru dosarul de grad :))))
      Dumneavoastra credeti ca vom trece de criza educationala cu adeverinte domnilor colegi ? NU SE DAU ADEVERINTE ! VINOVATI SUNT CEI DIN SISTEM CARE LE GENEREAZA SI LE MENTIN ! Multumesc doamnei Ministru ca a desfiintat oribila birocratie prin adresa din octombrie cred,,, a fost genial momentul, dar mai sunt hartii de desfiintat, sistemul e oribil, promovarea profesionala e absurda!

      Urmeaza la fel de anectodic sa faca presiuni cine stie cine la Minister pentru proceduri de eliberare de adeverinte de participare online la ore , plata suplimentara, spor de ecran, sa vezi atunci ce ia foc internetul, se va lucra online zi si noapte :)))

  5. https://support.google.com/accounts/answer/1350409?hl=ro Un subiect sensibil la care avem nevoie de un raspuns ! Vom avea tablete conectate la internet dar la ce varsta este legal un cont de email personal in baza caruia se logheaza copiii nostri pe platformele existente ??? Declararea unei varste false la crearea conturilor duce la situatii hilare in care am elevi care au setat la anul nasterii date false si apar cu venerabila varsta de 80 de ani !!! Se pot crea la nivel national conturi de email strict educationale personalizate folosind SIIR ??? Lasam copiii expusi folosind in continuare aceste gaselnite care creeaza vulnerabilitati grave ? Cati parinti stiu sa creeze un cont family si sa urmareasca activitatea online a copilului ?

    1. Spune-le si de avantajul ca in Google Family orice e achizitionat e impartit intre conturile din familie (jocuri, aplicatii, noul abonament ieftin ce ofera aplicatii si jocuri fara reclame si alte costuri suplimentare), faptul ca pot controla la sange ce aplicatii sunt instalate, ce timp este alocat pentru fiecare, etc. Apropo, Apple are aceeasi functionalitate pentru tabletele lor, cu echivalentul conturilor lor.

      Din Ministerul Invatamantului si din Scoli, aproape nimeni nici nu stie cate chestii grozave exista si cum se pot folosi. Sunt la curent cu ce sunt ei in linie, avand unul din parintii mei in invatamant de peste 30 de ani.

      Problemele din invatamant pentru mine sunt o dovada ca ar trebui toti din ministerul invatamantului si institutiile conduse de ei dati afara si sa lase loc la tineri ce stiu cum, ce stiu ce e mai bine astazi pentru copii nostri.

      Policurcii aia sa se reeduce si ei, pentru ca habar nu au ce e viitorul, mai ales, habar nu au ce este prezentul. Traiesc inca in gloria penala a comunistului.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Salariul mediu net în Învățământ a crescut cu 35% în ianuarie 2024, față de aceeași lună din anul trecut, potrivit Institutului Național de Statistică / Politicienii au prezentat „creșteri de 50%” până în iunie 2024, iar sindicaliștii au anunțat că „suntem în grafic cu salarizarea”

Media creșterilor câștigurilor salariale nete în Învățământ, în perioada ianuarie 2023-ianuarie 2024 a fost de 35,3%, potrivit datelor publicate joi de Institutul Național de Statistică. Concret, în ianuarie 2024 câștigul…
Vezi articolul

Peste jumătate de milion de copii au avut cel puțin un părinte plecat la muncă în străinătate, în ultimul an / 31% dintre copiii intervievați spun că nu au fost de acord cu plecarea părintelui – Sondaj Național Salvați Copiii

Aproape un sfert dintre copiii români care au acum vârste între 0-17 ani împliniți au avut sau au un părinte plecat la muncă în străinătate, arată datele unui studiu național…
Vezi articolul

Curtea de Conturi: Şcolile din România au primit de la primăriile şi consiliile judeţene doar 0,6% din totalul finanţării pe anul 2016. Echivalentul a 21 de lei pe elev, pe an

Subfinanţarea cronică a Educaţiei şi şcolilor româneşti este reflectată în cel mai recent Raport de audit al performanței privind finanțarea învățământului preuniversitar, în perioada 2014-2016, făcut de Curtea de Conturi. În…
Vezi articolul