DOCUMENT Respectarea legislației în vigoare și a regulamentelor, urmărită în cadrul inspecțiilor școlare din județul Giurgiu, în modulul 2 de cursuri

157 de vizualizări
Foto: © Nitinai Saguansri | Dreamstime.com
Unul dintre aspectele urmărite în cadrul inspecțiilor școlare din județul Giurgiu se referă la respectarea legislației în vigoare şi a regulamentelor, potrivit unui document publicat de inspectoratul școlar. Este vorba despre graficul unic de inspecție pentru modulul 2 al anului școlar 2025-2026. 

Luni, 3 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță au început al doilea modul de cursuri, potrivit calendarului cu structura anului școlar 2025-2026. Modulul al doilea de școală durează până vineri, 19 decembrie, având o durată de 7 săptămâni. Următoarea vacanță este cea de Crăciun, începând de sâmbătă, 20 decembrie, și până miercuri, 7 ianuarie 2026.

În cadrul inspecțiilor generale din județul Giurgiu, conform inspectoratului școlar, sunt vizate, printre altele, relaţiile unității de învăţământ cu părinții şi cu comunitatea locală, nivelul performanțelor realizate de elevi în învățare raportat la standardele educaționale naţionale (curriculare și de evaluare) și activitatea personalului didactic (proiectare, predare-învățare, evaluare, reglare/ remediere, diferențiere a demersului educațional).

Inspecție Școlară Generală

Managementul şcolar, managementul asigurării calităţii, dezvoltarea instituțională, eficiența atragerii şi folosirii resurselor (umane, financiare, materiale şi informaționale), respectarea legislației în vigoare şi a regulamentelor.

– Modul de aplicare a curriculumului național, dezvoltarea şi aplicarea CDŞ/CDL; calitatea activităților extracurriculare realizate de personalul didactic şi didactic auxiliar.

– Activitatea personalului didactic (proiectare, predare-învățare, evaluare, reglare/ remediere, diferențiere a demersului educațional).

– Nivelul performanțelor realizate de elevi în învățare raportat la standardele educaționale naţionale (curriculare și de evaluare).

– Modul în care unitatea de învățământ sprijină şi încurajează dezvoltarea personală a elevilor şi motivaţia acestora în învățare (consiliere, orientare şcolară, asistență individualizată), respectând principiile educației incluzive și asigurarea egalității de şanse.

– Relaţiile unității de învăţământ cu părinții şi cu comunitatea locală.

– Atitudinea elevilor față de educația pe care le-o furnizează unitatea de învățământ”, potrivit ISJ Giurgiu.

Documentul Inspectoratului Școlar Județean Giurgiu poate fi consultat mai jos:

  • În septembrie 2024, Edupedu.ro a scris că inspecțiile făcute de inspectoratele școlare și evaluările ARACIP nu mai sunt prevăzute în regulamentul de funcționare al școlilor intrat în vigoare pe 1 septembrie 2024.
Despre inspecțiile școlare

Tipuri de inspectie școlară și cine le realizează, potrivit normelor în vigoare, adică regulamentului de inspecție inspecție a unităților de învățământ preuniversitar din decembrie 2020.

„Inspecția unităților de învățământ preuniversitar se poate realiza de către:

  • Ministerul Educației și Cercetării;
  • inspectoratele școlare.

După conținutul/obiectul principal al inspecției, se disting trei tipuri fundamentale de inspecție a unităților de învățământ preuniversitar: inspecția școlară generală a unităților de învățământ preuniversitar, inspecția tematică și inspecția de specialitate.

  1. Inspecția școlară generală a unităților de învățământ preuniversitar reprezintă o activitate de evaluare generală a performanțelor diferitelor categorii de unități de învățământ, prin raportare explicită la politicile educaționale, scopurile și obiectivele dezirabile propuse sau la standardele asumate în funcționarea acestora. 
  2. Inspecția tematică este o activitate de evaluare sau control a/al unui domeniu particular/mai multor domenii particulare al/ale activității unităților de învățământ preuniversitar sau a/al personalului care deservește aceste instituții, în principal, a/al activității cadrelor didactice. În cadrul acestui tip de inspecție se realizează inclusiv activități de consiliere, în raport cu obiectivele concrete vizate, în direcția îmbunătățirii continue a activității unității de învățământ.
  3. Inspecția de specialitate reprezintă o activitate de evaluare a competențelor profesionale/activității profesionale ale/a cadrelor didactice la nivelul disciplinei/ disciplinelor de studiu predate sau activităților educaționale pe care acestea le susțin. Inspecția de specialitate vizează, în mod direct, calitatea activităților didactice în raport cu beneficiarii primari ai educației, respectiv antepreșcolarii, preșcolarii și elevii.

Tipurile de inspecție de specialitate sunt:

  • inspecția de specialitate curentă;
  • inspecția de specialitate realizată în vederea obținerii definitivării în învățământ;
  • inspecția de specialitate realizată în vederea obținerii gradelor didactice II și I sau inspecția școlară specială;
  • orice altă formă de evaluare/control/consiliere a activității cadrului didactic în domeniul de specialitate în care este încadrat, realizată de inspectorii de specialitate la nivelul MEC sau ISJ/ISMB. Spre exemplu, inspecția de specialitate realizată în vederea verificării unor aspecte particulare ale activității didactice (modul de aplicare a curriculumului național, modul de realizare a evaluării curente etc.) sau inspecția de specialitate realizată în vederea verificării unor aspecte ale activității cadrelor didactice, semnalate în cadrul unor memorii, petiții, reclamații”.

Foto: © Nitinai Saguansri | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
DOCUMENT Activitatea profesorilor de predare-învățare-evaluare este monitorizată în cadrul inspecțiilor școlare din județul Giurgiu
Condica de prezență zilnică a profesorilor, verificată în cadrul inspecțiilor tematice din județul Giurgiu – document
DOCUMENT Modul în care școlile încurajează dezvoltarea personală a elevilor și motivația acestora în învățare, urmărit în cadrul inspecțiilor generale din județul Giurgiu
DOCUMENT Profesorii care predau elevilor de clasa a VIII-a vor fi monitorizați și verificați în cadrul inspecțiilor școlare din județul Giurgiu
Orele de pregătire suplimentară a elevilor pentru Evaluarea Națională și BAC 2026 vor fi monitorizate în cadrul inspecțiilor din județul Giurgiu – document


1 comment
  1. Greseala fatala. Ati scris „modul” in loc de „interval”. Profesorii au trebuit sa schimbe in toate planificarile cuvantul modul cu interval. :))

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Evaluare Națională 2024. Elevii de clasa a VIII-a sunt înscriși automat de școli în perioada 11-14 iunie. Cum poate fi accesată aplicația de înscriere de către școli și cum se actualizează datele elevilor – document

Înscrierile absolvenților de clasa a VIII-a la Evaluarea Națională 2024 au început marți, 11 iunie, și durează până vineri, 14 iunie, potrivit calendarului oficial. Elevii sunt înscriși automat de secretariatele…
Vezi articolul

Andreas Schleicher, directorul pentru Educație al OCDE: O provocare a educației din România este cea a relevanței, să predai mai puține lucruri, dar mai în profunzime / Să gândești ca un om de știință este mai important decât ceea ce știi la Biologie sau Chimie

România se confruntă cu multe provocări în educație, dar, pe lângă cele cunoscute, precum cele care țin de inegalități, precum decalajul urban-rural, una „care, poate, nu beneficiază de suficientă atenție…
Vezi articolul

Cel puțin 146.000 de elevi și aproape 20.000 de profesori din 27 de județe nu au dispozitive digitale pentru o educație de calitate, arată un raport SAR / Inspectoratul școlar Ialomița consideră că elevii și profesorii care au un smartphone sunt dotați cu pentru educația online

Ministerul Educației nu și-a îndeplinit atribuția de furnizare de echipamente digitale elevilor și profesorilor, așa cum prevede Legea 109/2020 pentru completarea Legii educației naționale nr. 1/2011, concluzionează un raport privind digitalizarea…
Vezi articolul

Istoria limbii române, de la alfabetul chirilic și subdialectele daco-românei, dar și etimologia cuvintelor – incluse într-un capitol nou în programa de Limba română pentru clasa a IX-a propusă în dezbatere

Alfabetul chirilic și „subdialectele daco-românei” se află printre noutățile propuse în programa de limba română de clasa a IX-a, pusă în transparență pe 25 noiembrie. Amintim, componența de literatură din…
Vezi articolul

OFICIAL Tipurile de calificări profesionale de nivelurile 3 și 4 ale Cadrului național al calificărilor la filiera tehnologică și învățământ profesional / A fost introdusă și acreditarea pentru calificarea „electrician sisteme voltaice”

Ordinul privind stabilirea tipurilor de calificări profesionale de nivelurile 3 și 4 ale Cadrului național al calificărilor și a corespondenței dintre acestea, din cadrul aceluiași profil la învățământul liceal filiera…
Vezi articolul