Două școli au trecut din scenariul roșu în scenariul galben, la nivel național. Numărul școlilor din scenariul verde a rămas neschimbat de luni

287 de vizualizări
Foto: Pexels.com
Numărul școlilor aflate în scenariul roșu continuă să scadă, ajungând astăzi la 303, de la 305 câte erau ieri, potrivit buletinului transmis zilnic de Ministerul Educației. Astfel, două școli au ajuns în scenariul galben, în timp ce în secnariul verde au rămas tot atâtea școli ca luni.

  12.945 de unități de învățământ în Scenariul 1 (S1): participarea zilnică (față în față) a tuturor preșcolarilor și elevilor în unitățile de învățământ, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție sanitară

 4.408 de unități de învățământ în Scenariul 2 (S2). Acesta presupune participarea zilnică (față în față) a tuturor preșcolarilor și elevilor din învățământul primar, a elevilor din clasele a VIII-a și a XII-a, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție, respectiv revenirea parțială (prin rotație de una-două săptămâni) a elevilor din celelalte clase de gimnaziu și liceu, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție

– 303 de unități de învățământ în Scenariul 3 (S3): participarea tuturor preșcolarilor și elevilor la activități/lecții online.

Totalul unităților de învățământ fluctuează în continuare în numărătoarea Ministerului Educației. Astfel, astăzi, la fel ca finalul săptămânii trecute, avem în total 17.656 de unități de învățământ preuniversitar la nivel național care au intrat în unul din cele trei scenarii. Pe 10 septembrie 2020 Ministerul Educației prezenta pe site-ul instituției și într-un comunicat de presă preluat de toate instituțiile mass-media, cifrele cu scenariile aprobate de comitetele pentru situații de urgență în școli, unde erau numărate în total 17.747 de unități de învățământ.

Pe 13 septembrie, ministrul Educației a anunțat în conferință de presă că sunt în total 17.600 de școli în România, în care erau aplicate diverse scenarii pentru începerea cursurilor. Se poate constata o diferență de 147 de unități de învățământ fațâ de prima raportare.

Față de începutul săptămânii trecute au mai apărut 56 de școli, dar tot mai sunt 91 care lipsesc, față de raportarea din 10 septembrie.

Criteriul epidemiologic în baza căruia unitățile/instituțiile de învățământ stabilesc unul dintre cele trei scenarii de funcționare este rata incidenței cumulate, respectiv: numărul total de cazuri noi din ultimele 14 zile raportat la 1.000 de locuitori.

Consiliile de administrație de la nivelul fiecărei unități de învățământ adoptă propunerile de scenarii și, implicit, schimbarea acestora, în funcție de analiza situației epidemiologice efectuate de către direcțiile de sănătate publică și Institutul Național de Sănătate Publică, de infrastructura și de resursele existente în fiecare unitate de învățământ.

Foto: Pexels.com


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

DOCUMENT Consiliul Național al Elevilor: Examenele de admitere la colegiile naționale sunt „imposibil de acceptat”, „promovează segregarea” / Solicitările organizației: un fond național al burselor sociale, calendar clar pentru creșterea alocărilor pentru educație, rescrierea capitolului privind educația specială și cea incluzivă

Prevederile din proiectele legilor educației ce permit colegiilor naționale să organizeze examene de admitere în clasa a IX-a sunt „imposibil de acceptat”, deoarece „nu face altceva decât să promoveze segregarea…
Vezi articolul

Formarea a 100.000 de profesori în pedagogie digitală, prin PNRR – apel lansat în consultare publică. Cel puțin jumătate dintre ei ar trebui să facă resurse educaționale care vor fi publicate pe o platformă. Formarea cu 85 de ore de curs/practică și materialele trebuie să fie gata până în septembrie 2025

Apelul PNRR pentru formarea a 100.000 de profesori în pedagogie digitală, de 80 de milioane de euro, a fost pus în consultare publică de Ministerul Educației. Cel puțin 50.000 de…
Vezi articolul

Ce pot face profesorii și angajații din sistemul de învățământ care au pierdut cardul pentru prima de carieră didactică sau profesională – procedura Ministerului Investițiilor și Proiectelor Europene

Profesorii și angajații din școli care au pierdut cardurile de carieră didactică și de carieră profesională, sau care au carduri nefuncționale sau emise cu date incorecte trebuie să contacteze compania…
Vezi articolul

Peste 80 de posturi noi în inspectoratele școlare, pentru „persoane cu competențe digitale avansate” care să gestioneze baze de date, să monitorizeze reforme PNRR și să pregătească standardizarea examenelor din 2027 – proiect de Hotărâre de Guvern

Inspectoratele școlare județene (ISJ) și cel al Municipiului București (ISMB) vor primi peste 80 de posturi noi pentru „persoane cu competențe digitale avansate” care ar urma să gestioneze baze cu…
Vezi articolul