Educația, folosită de noul partid AUR pentru a se promova post-electoral: cazul profesorului Florian Colceag, “antrenorul” conspiraționiștilor pe teme de pandemie, vaccinuri, 5G

5.705 vizualizări
Florian Colceag / Sursa: Captura Youtube – Florian Colceag Official Page
Problemele școlii sunt folosite de noul partid populist-radical Alianța pentru Unirea Românilor (AUR), intrat în parlament în urma alegerilor de duminică, pentru a-și întări imaginea după scrutinul parlamentar. Cel puțin momentan, partidul nu deține pârghii politice de presiune asupra autorității și nici nu e în poziția politică să emită propuneri de miniștri. Dar AUR folosește atenția mare primită din partea presei în ultimele zile pentru a emite astfel de propuneri și cereri – primele dintre ele fiind legate de deschiderea școlilor, respectiv de numirea unui ministru al Educației, în persoana profesorului Florian Colceag, promotor al conspirațiilor legate de vaccinuri, pandemie sau 5G.

Marți, mai multe instituții media au preluat (aici o știre Mediafax) o cerere a acestui partid – ce include contestatari ai pandemiei și ai obligației de a purta masca – ca guvernul să redeschidă toate unitățile de învățământ. 

De remarcat că liderul AUR citat, George Simion, evită în declarațiile sale pe această temă să facă referiri la conspirații sau la măsurile anti-Covid-19 criticate anterior de membri de seamă ai partidului. El s-a limitat la a enumera probleme semnalate de ONG-uri și presă, de la măsura în care absența școlii față în față îi afectează pe multiple planuri pe copii, la echitate și la ceea ce se întâmplă în alte țări. Mesajul principal: măcar grădinițele, școlile primare și gimnaziile să fie redeschise. 

Apelul a fost preluat de unele publicații deși este mai degrabă un exercițiu de PR, pentru promovarea mesajului AUR pentru categorii mai largi de public: partidul nu are, în acest moment, instrumente să determine guvernul să îi acorde atenție “la cerere”, iar guvernul nu are motive să îl bage în seamă pentru astfel de cereri, având în vedere că este un partid care nu este luat în calcul, cel puțin aparent, pentru guvernare sau pentru o alianță în parlament.

Cazul Florian Colceag – infiltrarea mesajului conspiraționist în presa centrală

În aceeași logică vine și al doilea mesaj-cheie legat de educație, mesaj care a venit tot marți, când, seara, același George Simion a anunțat pe Facebook: “AUR îl propune pe Florian Colceag pentru postul de Ministru al Educației”. Anunțul era însoțit de o poză în care liderul partidului apare împreună cu profesorul menționat, care este pe cale să devină senator, după ce a candidat cap de listă pentru AUR în aceste alegeri, la Buzău (deși, potrivit Culturaladuba.ro, susține că nu ar fi membru al partidului).

Florian Colceag este un profesor de matematică implicat în programe pentru copii supradotați și care, fiind curtat intens de presă, a devenit un promotor de seamă al teoriilor conspiraționiste în media centrale. Prezentat de obicei cu șablonul “antrenorul de genii”, pentru asocierea sa cu programe pentru copii supradotați, el are o carieră care a început în urmă cu mai bine de 40 de ani – CV-ul disponibil pe Kogaion Gifted Academy, unde este membru fondator.

În situația produsă de pandemie, pe lângă discursul său referitor la problemele asociate școlii online și la criticile formulate la adresa ministerului și a ministrului, Florian Colceag a evoluat considerabil. El a trecut de la acceptarea situației epidemiologice în primăvară, când vorbea deja despre presupuse “remedii”, la cea din vară, când le promova punctual pentru a fi adoptate “înainte de începerea școlii”, ajungând ca în toamnă să conteste că pandemia există, afirmând că e vorba de o “psihoză”. Anterior și între timp, el s-a remarcat și prin susținerea conspirațiilor legate de vaccinuri sau 5G.

Astfel, în mai, el își făcea auzită la Digi24  teoria despre remedii care ar da rezultate și care ar fi fost acceptate, cu succes, în alte țări, dar nu ar fi acceptate în România din cauza marilor companii farmaceutice. Tot la Digi, Florian Colceag vorbea atunci despre 5G și vaccinuri, care ar reprezenta expuneri la diverse traume”.

Florian Colgeag la Digi24, în mai:

  • “Avem acest reflex de a rezolva crize, dovadă este faptul că mulți inventatori și mulți profesioniști de foarte bună calitate au încercat să intervină, au găsit soluții, pe care însă sistemul nu le-a luat în considerație. Soluții reale, care s-au dat mai departe, s-au dus în alte țări, au micșorat numărul de cazuri în pandemie. În foarte multe părți, la feedbackul pe care l-am avut din țările unde au fost trimise remediile, rezultatele sunt totalmente surprinzător de bune, dar când a fost vorba să ne ducem pe soluțiile noastre românești, ne-am împiedicat de big pharma, ne-am împiedicat de dorința unora de a face avere pe nenorocirea altora. Aici sunt lucruri care trebuie să fie spuse și să fie scoase la suprafață.”
  • “Noi suntem încă neatenți când se taie pădurile, suntem neatenți când se strâng gunoaiele nu știu unde, când avem poluare prin diverse forme, când suntem expuși la diverse traume, apropo de 5G și de vaccinuri.”

În august, el își expunea teoriile live la interviurile Libertatea, unde propunea un remediu pe bază de uleiuri esențiale, cu rol de prevenție și vindecare, care să fie “trimis în spitalele Covid” ca să i se “garanteze eficiența ca apoi să fie trimis în instituții, în școli, peste tot”. Alt remediu promovat era unul homeopatic.

Apoi, în toamnă, Florian Colgeag a susținut la Pro TV  că nu ar exista pandemia, ci doar o “psihoză la nivel mondial”, iar cifrele ar fi “false”. Când gazdele emisiunii i-au atras atenția că ceea ce spune nu are legătură cu realitatea și, așa cum cere meseria, au cerut dovezi, pe site-urile conspiraționiste au apărut articole ce acuzau stația de televiziune de “cenzură”. Colceag a folosit aceeași ocazie pentru a-și face auzite și teoriile cu frecvențele 5G care ar determina “devieri comportamentale”:

  • “Noi nu trăim o pandemie. Trăim o psihoză. Cifrele sunt false. Noi avem o psihoză. Ni s-a creat o psihoză. Psihoza este datorată aceleiași încercări de a scoate din mediul real și de a arunca undeva în mediul virtual (…) E o psihoză la nivel mondial (…) Nu toată lumea minte, există însă un sindrom, sindromul Stockholm, în care oamenii s-au prins în joc”
  • “Vedem și noi foarte bine ce se întâmplă. Când am intrat pe frecvențele 4G, acuma se extind la 5G,  au început să apară devieri comportamentale. Copiii stau cu ochii în telefon, trimit SMS-uri, nu mai comunică unul cu altul”

Atitudinea profesorului menționat față de subiectele preferate ale conspiraționiștilor nu e recentă. El mai poate fi văzut în cel puțin un clip anti-vaccin de pe Youtube, spunând lucruri precum: “Vaccinurile actuale se fac pe aluminiu, pe mercur (…)  Companiile producătoare nu-și vor lua niciodată garanții că nu vor fi efecte secundare”. Iar la TVR  afirma, mai demult, că 5G ar face să dispară insectele, între altele:

  • “Insectele au dispărut datorită integrării tehnologiilor 5G peste tot. Tehnologiile 5G afectează și tânăra generație”.

Acum, intervievat de Culturaladuba.ro, el se disociază, după rețeta “nu am urmărit (…) nu cunosc problema”, de alți membri de partid care au făcut declarații deviante/discriminatorii. A optat să insiste pe calitatea sa de “expert în educație, expert mondial în educație”.


12 comments
  1. L-am cunoscut din nefericire pentru mine si colegii mei de generatie (1967) pe “domn profesor”. A fost profesorul nostru de matematica in gimnaziu la Scoala Generala Nr. 78 in Bucuresti. Dinsului ii datorez blocajul meu in privinta matematicii pe care ne-a predat-o intr-o atmosfera de teroare. Daca faceam greseli, metoda dinsului de corectie mergea de la jumulitul pelciunilor, la “datul cu capul de tabla” (ne punea sa ne dam singuri cu capul de tabla iar daca nu vroiam, ne dadea dinsul) si tunsul la chelie la baieti sau taitaul cozilor la fete. Consecintele nu sint greu de banuit. Majoritatea am plecat in strainatate dupa ’89. Multi dintre noi am ramas blocati pe linia matematicii si am ales calea stiintelor umane. Sintem doctori, pshihologi, avocati, oameni de afaceri, diplomati. Corespondam din cind in cind si incercam sa evitam greselile pe care “domn profesor” le-a facut sau a experimentat pe noi (numai dinsul stie). Nu judecam, doar invatam din ororile trecutului.

  2. Pentru o organizație non-profit cu scopuri educaționale, articolul scris și publicat de dumneavoastră lasă de dorit. O educație adevarata permite și integrează dezbateri si opinii divergente. Ar fi ideal ca exemplu pentru cei a căror interese le deserviți sa dați un exemplu prin modul respectuos de a vorbi despre o alta persoana. Din nefericire aici ilustrați un exemplu a ceea ce se întâmpla in mediile de comunicare de la noi din țara mult prea mult: atacul la persoana, discreditarea și proasta caracterizare a unei persoane in baza oricăror aspecte găsite. Va recomand sa va descrețiți frunțile, sa va deschideți mințile și inimile și sa căutați într-adevăr ceva mai bun pentru România, demonstrând asta nu numai printr-o misiune a organizației și critici nejustificate ci prin exemplul demn de urmat. Impactul cuvintelor dumneavoastră poate fi unul colosal pentru deciziile multora și ca lider de opinie puteți sa cultivați cu lingurița de miere sau sticla de oțet. Alegeți înțelept și demonstrați ca aveți valori @edupedu.ro.

    1. L-am cunoscut din nefericire pentru mine si colegii mei de generatie (1967) pe “domn profesor”. A fost profesorul nostru de matematica in gimnaziu la Scoala Generala Nr. 78 in Bucuresti. Dinsului ii datorez blocajul meu in privinta matematicii pe care ne-a predat-o intr-o atmosfera de teroare. Daca faceam greseli, metoda dinsului de corectie mergea de la jumulitul pelciunilor, la “datul cu capul de tabla” (ne punea sa ne dam singuri cu capul de tabla iar daca nu vroiam, ne dadea dinsul) si tunsul la chelie la baieti sau taitaul cozilor la fete. Consecintele nu sint greu de banuit. Majoritatea am plecat in strainatate dupa ’89. Multi dintre noi am ramas blocati pe linia matematicii si am ales calea stiintelor umane. Sintem doctori, pshihologi, avocati, oameni de afaceri, diplomati. Corespondam din cind in cind si incercam sa evitam greselile pe care “domn profesor” le-a facut sau a experimentat pe noi (numai dinsul stie). Nu judecam, doar invatam din ororile trecutului.

  3. Ce va determina “transferul”: labilitatea psihica,,lipsa principiilor, judecata conjuncturala,ca numai minte nu este. ?

  4. Gata, l-ați rezolvat și pe ăsta… Dacă s-a asociat cu aia de la AUR, s-a terminat, nu mai este antrenor de genii, e un prostănac. Vedeți că le amestecați, și o faceți intenționat. Angajamentul lui politic și opiniile personale nu au de-a face cu meritele incontestabile de dascăl. Ăsta se cheamă linșaj, nu jurnalism…

  5. E regretabil ca se arunca traditionalele zoaie mioritice asupra unui om cu performante cel mai probabil cu mult peste ale celor care il murdaresc.
    Altfel, sigur, remediem votul imediat…votam “curcubeii” LGBTQ+, pe cei care isi bat joc de traditie si Patriotism. Adica neo-comunistii (Globalistii, marxistii “culturali”). Dati inainte si AUR isi va dubla rapid aderenții.

  6. Există un studiu care afirmă că o doză redusă de cultură științifică, asociată cu performanțe reduse în matematică, ar produce deviaționismul descris mai sus.
    Se pare că domnul profesor nu a fost voluntar în cazul respectivului experiment.

  7. As vrea si eu sa stiu cum este acest om un profesor de matematica? Cand lumea are nevoie de oameni capabili si inteligenti, cei “nebuni” sunt pusi in fata pentru a ne distorsiona cunostintele si opiniile. In loc sa ne documentam si sa cercetam noi ii credem pe aceste gunoaie de oameni. Toate aceste posturi TV il invita la interviuri, pentru ce?. Pentru a crea haos care rezulta in mai multe vizionari ale acestui post, cand titlurile articolelor spun “Secretul vaccinului???” etc normal ca oamenii vor sa vada despre ce e vorba si din pacate un procent destul de mare din pacate vor ajunge sa creada acele porcarii. Asta e romania, o tara de analfabeti si oameni usor de manipulat, in loc de educatie noi alegem sa fim controlati de catre niste idioti la televizor si in parlament.

  8. Aoleuuu. E real acest om? Si nu-l cauta niciun ospiciu?? Ce ati facut, romani? Ati stiut ce ati votat?? Remediati problema!!!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

(P) Lioara Ivanovici, profesorul cu cei mai mulți elevi medaliați la Olimpiada Națională de Matematică de anul trecut, despre Școala “a la Păltiniș” creată de platforma upper.school: Pentru acești copii îndrăgostiți de matematică, treptat ea devine o altă formă de a fi

Pregătirea digitală a copiilor care îndrăgesc matematica s-a transformat, peste noapte, într-o cerință-normă a școlii transferate exclusiv în online din cauza pandemiei. Profesor de matematică la Liceul Teoretic Internațional de…
Vezi articolul

Trei sferturi dintre participanții la o consultare Salvați Copiii nu sunt de acord cu examene de admitere la colegii / Aproape 40% vor ca legea să interzică expres orice formă de acoperire a nevoilor școlilor cu banii părinților

Orice formă de acoperire a nevoilor școlii cu banii părinților ar trebui interzisă expres prin legea educației, consideră 39% dintre persoanele – cadre didactice, părinți, elevi – care au răspuns…
Vezi articolul

Cunoscut epidemiolog american implicat în eradicarea definitivă a variolei pledează astăzi pentru testarea aleatorie, masivă a populației pentru coronavirus: Fără ea, vedem doar vârful aisbergului, șeptimea de deasupra apei

Testarea aleatorie de coronavirus în rândul populației, nu doar testarea masivă, este esențială în combaterea actualei pandemii, arată un cunoscut epidemiolog, Larry Brilliant, care a contribuit la eforturile Organizației Mondiale…
Vezi articolul

O primă viziune macro asupra impactului COVID-19 în educație. Andreas Schleicher, OECD: În această criză, toți profesorii trebuie să se implice, să aibă mai multă autonomie și să fie încurajați spre schimbare, cu ajutorul tehnologiei

“Riscurile cu care se confruntă omenirea cresc pe măsură ce lumea devine mai interconectată: pandemia de COVID-19 nu se oprește la granițe și îi afectează pe oameni indiferent de naționalitate,…
Vezi articolul