Efectul Brexit: Nicio universitate din Uniunea Europeană nu mai este în top 25 cele mai bune universități din lume

29.211 vizualizări
FOTO: Parlamentul European
Prin ieșirea oficială a Marii Britanii din Uniunea Europeană efectele asupra cercetării universitare și învățământului superior sunt importante. Un raport al Comisiei Europene notează faptul că după acest „divorț” nicio universitate din Uniunea Europeană nu mai este în top 25 cele mai bune universități din lume. Practic, Marea Britanie era cea care avea 5 universități în „liga I” a învățământului superior mondial, ligă dominată de instituțiile americane.

Acordul de Retragere a Marii Britanii din Uniunea Europeană a fost aprobat miercuri seara de către Parlamentul European cu 621 voturi pentru, 49 împotrivă și 13 abțineri.

Ieșirea Regatului Marii Britanii din construcția comunitară înseamnă ieșirea Ununii Europene din topul învățământului superior mondial.

„Deși primele universități au fost înființate în Europa, cele mai bune universități din lume nu mai sunt tot europene”, se arată în raportul citat. Topul celor mai bune universități din lume este dominat de universitățile americane și de câteva universități din Marea Britanie. Dar nicio universtate din UE 27 nu se află în vârf.

FOTO: Parlamentul European


7 comments
  1. Ce a fumat jurnalistul care a publicat asta?! Imaginea inserata in text e din 2016! Scrie pe ea! Si mai scrie ceva acolo: ETH Zurich, locul 9! Pe unde o veni Zurich asta? Hai sa consultam sursele citate… Oops! Stai asa! Primul link duce in Nicaieri, al doilea arata un top in care… ghiciti? Zurich, iar! Pe 13, nesimtitul.
    Pai ce facem aici, edu-pedu?

    1. @Andreea Imaginea inserată în text este din raportul Comisiei Europene publicat în anul 2019 – linkul este spre pagina publicatiei, o gasiti in acel document viewer. Topul folosit este The Times Higher Education World University Rankings – unul dintre cele mai credibile si serioase topuri din lume, iar clasificarea este pentru anul universitar 2016-2017. In articol exista link spre topul actual, care este neschimbat, si care clasifica aceleasi universitati pentru anul 2018-2019. La întrebarea (retorică sper) „pe unde o veni Zurich asta?” răspunsul este unul singur: în niciun caz în Uniunea Europeană. Vă mulțumim pentru comentariu și vă asigurăm că jurnalistul nu a fumat nimic altceva decât tutun clasic, ca orice jurnalist fumător 🙂 Toate bune! semnat jurnalistul

  2. UE are Institute de cercetare care fac cercetare de nivel similar cu OXbridge, MIT sau Caltech. Nu o sa le vezi in Times Higher Education. Clasamentul de mai sus nu are treaba cu Brexitul.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Sorin Cîmpeanu, în scandalul diplomelor false ale lui Baranga, profesor la Agronomie: Propun înființarea unui Registru Unic Național Integrat al Diplomelor eliberate de școli, începând cu absolvirea studiilor preuniversitare și diploma de BAC

Președintele Consiliului Național al Rectorilor, Sorin Cîmpeanu, reacționează în scandalul diplomelor false ale fostului preşedinte al Oficiului Naţional de Prevenire şi Combatere a Spălării Banilor, Laurenţiu Baranga, care a fost…
Vezi articolul

Mai mulți studenți vietnamezi la Iași, potrivit planurilor anunțate de rectorul Universității Tehnice „Gheorghe Asachi”. Dan Cașcaval spune că a discutat cu ambasadorul României în Vietnam despre creșterea numărului de vietnamezi care vor să studieze la Iași și a burselor acordate acestora

Rectorul Universității Tehnice „Gheorghe Asachi” din Iași (TUIASI), prof. univ. Dan Cașcaval s-a întâlnit cu ambasadorul României în Vietnam. Potrivit unui comunicat de presă al Universității TUIASI, cei doi au…
Vezi articolul

Studenții români – pe locul al treilea ca număr, între studenții din Uniunea Europeană care studiază în Marea Britanie, în creștere cu peste 50% în ultimii patru ani

În anul universitar 2020/2021 erau înregistrați 12.860 de studenți din România în universitățile din Regatul Unit față de 8.250 în 2016/2017, o creștere cu 55,8%, potrivit datelor publicate de Higher Education Student Statistics, organism public independent,…
Vezi articolul

Daniel David, rectorul UBB: Studenții sunt parte a comunității universitare oferind un act educațional la care ei sunt co-creatori, deci ei trebuie să fie arhitecții propriului proces de educație

Studenții nu sunt doar beneficiari ai sistemului de educație, ei sunt „co-creatori” și „trebuie să fie arhitecții propriului proces de educație”, a spus profesorul Daniel David, rectorul Universității Babeș-Bolyai (UBB)…
Vezi articolul