Elev în clasa a X-a la un colegiu național: Profesorii au hotărât să nu mai înainteze cu materia pentru că nu au cum să facă efectiv orele prin internet pentru că nu au tablă

FOTO: freepik.com
„Profesorii au hotărât să nu mai înainteze cu materia pentru că nu au cum să facă efectiv orele prin internet pentru că nu au tablă”, a spus în cadrul conferinței naționale „Școala pe net” Constantin Ștefănescu, elev în clasa a X-a la Colegiul Național „Iulia Hașdeu” din București. Acesta împreună cu alte 3 eleve a răspuns mai multor întrebări legate de perioada în care școala s-a mutat în mediul online, după suspendarea cursurilor.

„Eu la început și toată școala de fapt, școala noastră, nu s-a implicat foarte mult în școala aceasta online așa că fiecare copil a făcut ce-a vrut. Eu fiind mai autodidact am continuat să învăț, pe când alții nu. Dar de vreo trei săptămâni, cred, școala început să să se dedice acestei acestui domeniu, școala prin internet, și folosim Google Meet în acest moment. Profesorii au hotărât să nu mai înainteze cu materia pentru că nu au cum să facă efectiv orele prin internet pentru că nu au tablă, în general, mai ales la științele exacte sunt un fel de științe ale naturii, așa că învățăm pur și simplu prin ce materiale ne mai trimit iei, dar facem doar o recapitulare și cam atât”, a spus Constantin.

Întrebat despre care crede el că este eficiența școlii online, elevul a răspuns că școala online nu este eficientă:

”Școala online nu pot să spun că este eficientă, dar în schimb pot să spun că este necesară. După cum am spus nu toți elevii învață după propriul lor interes, ci trebuie să fie împins de la spate de către cineva și asta ar fi singurul lucru mai bun ca să spun așa. În rest, după cum am spus, cel puțin la noi la școală profesorii au cam terminat materia din clasa noastră, doar cu mici completări pe care eventual le-am făcut online dar nu știu cât s-a înțeles din tot ce s-a explicat.

Mi se pare că școala online ar trebui nu să fie eficientă pentru că oricum nu este, trebuie doar să ne mențină trezi cumva și să ne mențină curiozitatea de a învăța”, a mai declarat Cosntantin Ștefănescu.

Ce ar trebui făcut pentru ca școala online să fie mai bună în opinia sa? Profesorii ar trebui să facă niște cursuri pentru a învăța să folosească anumite aplicații, mai spune elevul de clasa a X-a.

„În primul rând profesorii ar trebui să învețe pur și simplu cum să lucreze cu internetul și pentru că ne trezim, îți spun o poveste, o întâmplare: făceam o oră și doamna a plecat din Classroom, adică a ieșit fără să știe (…) Ar trebui să se facă niște cursuri pentru profesori ca să-i învețe să folosească anumite aplicații”, a mai spus Constantin.

 

Conferința Școala pe net a avut loc în seria de conferințe naționale gratuite despre educația online din România, un cadru de dialog pentru educatori, decidenți, elevi, formatori educaționali, ONG-uri și experți internaționali, program lansat la debutul stării de urgență de către patru organizații neguvernamentale, cu sprijinul Kaufland România și în parteneriat cu Ministerul Educației și Cercetării.

”De la lansare și până acum, proiectul a reușit să vină în sprijinul a zeci de mii de profesori din România, cu soluții de tehnologie, sfaturi pedagogice, răspunsuri la întrebări și webinarii”, potrivit descrierii făcute pe pagina oficială a Ministerului Educației.

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO76BTRLRONCRT0471641001

CONT EURO: RO26BTRLEURCRT0471641001

Deschis la BANCA TRANSILVANIA
Donează prin Patreon

Donează

  1. Sa si asume ca vor avea lacune care ii vor costa la un examen. D na ministru v a trasat ca toti elevii sa treaca si, ca de fiecare data cand ministrii incompetenti v au ordonat tot felul de aberatii, v ati conformat. O fi rau sa stai acasa si sa incasezi bani de la buget ? Oare de ce guvernul nici intr o asemenea perioada nu s a atins de bugetari?!

  2. Nu vă mai plângețl că avem elevi analfabeți, cântăriți vă rog drepturile și obligațiile acestor elevi vis-a-vis de școală, pe urmă mai discutăm.

    1. Stii cat costa si ce dimensiuni are o tabla interactiva si cam ce performanta trebuie sa aiba laptop/pc conectat la aceasta tabla? Cam ce crezi ca daca profesorul din 1990 pana in prezent sponzorizeaza educatia platind din bani proprii initial creta, apoi marker-ele, colile pentru imprimanta, tusul de imprimanta folosit pentru teste, fise de lucru, etc cursurile de specializare, etc acum ar trebui sa isi transforme eventual sufrageria in sala de clasa si din bani personali sa isi cumpere toate materialele si mijloacele didactice necesare pentru scoala online. Profesorii de chimie si de biologie ar avea nevoie de toata casa transformata in laborator ca sa faca ore online ,,ca la carte”. V-ati intrebat daca mai exista alti angajati, in alte domenii care lucreaza cu propriile resurse: telefoane, calculatoare/laptop, curent electric, spatiul de lucru si isi platesc singuri cursurile de specializare necesare si parcurse in timpul liber, cel mai adesea sambata si duminica (cele gratuite au programe necesare cel mult debutantilor iar cursurile cu adevarat necesare unui profesor cu vechime mai mare de 3 ani, costa intre 100-400 E) ? Eu uitandu-ma in jur am observat ca alti angajati fac cursurile de specializare in timpul programului de lucru si costuriler sunt suportate de catre angajator, ca unii aduc si acasa obiecte de papetarie si diverse echipamente devenite surplus la serviciu deoarece sunt dotati periodic de catre angajator, doar profesorul trebuie sa isi mai ia un job ca sa aiba banii necesari sa se doteze eventual pentru aceasta scoala online care momentan este lipsita de minima coordonare necesara din partea MEC, care la fel ca si voi beneficiari s-au obisnuit de zeci de ani ca profesorul este responsabil de tot ceea ce se intampla in ora lui si daca nu are cu ce sa faca ora, el profesorul are o problema de incompetenta. Si da, acum imi asum incompetenta de a-mi transforma casa in sala de clasa, de a suprapune total serviciul cu vieta private, de a investi banii pentru care muncesc, ca sa fac posibile lectii online de calitate superioara celor de clasa (paradoxal chiar este posibil) in conditiile in care MEC are oricare alta prioritate decat de a trasa cateva linii directoare a ceea ce se cheama ,,Scoala online”si de a asigura minimum de mijloace si resurse necesar pentru ca un profesor sa poata realiza aceste activitati (PC -caci poate si noi avem copii elevi si nu putem desfasura activitati concomitent la acelasi PC, acces la diferite resurse materiale existente contracost peinternet, internet, costuri paritare la curent electric si alte facilitati normale cand casa personala devine scoala)

      1. De ce ati tolerat situatia asta ?! De ce in 30 de ani profesorii n au facut nimic si doar s au lasat condusi de semianalfabeti pusi in functii de conducere de partide politice? De ce in vremea comunismului ,cand conditiile erau mult mai dificile s a facut invatamant incomparabil de mai buna caitate decat cel de dupa 1989? Si ,daca conditia profesoriului este atat de grea de ce ati ramas in invatamant sau de ce nu ati plecat in invatamantul privat?! Ati format generatii de ratati! Cu unele exceptii, bineinteles. Nu uitati ca acesti oameni cu educatie precara sunt viitorul acestei tari in care cel mai probabil veti continua sa traiti si dvs si familia dvs!

        1. Diferența dintre comunism și azi în școală este data de faptul ca elevul are doar drepturi fără obligați.

        2. Scoala, doamna Visoiu, este o microsocietate, este societatea românească la scara mica. Copiii primesc educatie in familie, la scoala, în societate. Profesorii sunt si ei romani. La fel cei din minister. La fel si dumneavoastra.
          Spuneti ca in comunism profesorii erau mult mai buni. Noi, cei de acum, am fost elevii lor. În esență, facem ce ne-au invatat ei. Nu vedeti aici o contradicție?
          Generații de ratați? Aici v-ar contrazice multi, inclusiv toti copiii si părinții care comentează pe edupedu.
          Noi nu ne plângem de condiții grele, ci de hotărâri luate fara cap, fără să fim consultați. Si nu putem să nu le respectăm, sunt legi, nu vorbe spuse la colțul străzii.
          Învățați să ascultați argumentele interlocutorilor dumneavoastra, altfel discutia este sterilă. Dacă aveți o idee deja formată, nu inseamna ca este infailibilă. Discutați, totusi, cu profesori despre un domeniu pe care nu il cunoașteți. Cel puțin așa pare, din ceea ce spuneti.

  3. Zoom are functie de tabla virtuala si este o platforma gratuita. De asemenea se poate face partajare de ecran pe mai multe platforme, zoom, skype etc unde profesorii pot scrie si desena pe paint daca vor ei o “tabla”. Resursele exista si sunt gratuite, dar profesorii si elevii sunt prea leneși ca sa le gaseasca.

  4. Nu va mai plangeti,nu este caxul,nu ati muncit pana acum si nici in prezent nu.faceti asta,asa facer de 25 ani.Se vad rezultatele muncii voastre,prin rezultate elevi 40 -50 % analfabeti functionali di daca se continua cu online perioada mai mare de timp,peste 15 luni,,la evaluarea elevilor 80-90 % vor fi analfabeti functionali.Va dati seama ca voi cadrele didactice sunteti cauza .

  5. Problema nu este în principal lipsa tablei, ci lipsa de la ora a cel puțin jumătate din clasa. Cum sa predau ceva nou? Ce fac cu absentii? O iau de la capat la toamna, nu?

    1. Eu am prezenta 0 la cateva clase. Si am 14 clase in total.S-o creada ei ca eu mai muncesc dublu pe salariu micsorat si pe resursele mele si sporuri taiate, care si alea erau la nivel de salariu din 2018.NU SUNTEM CALUL DE BATAIE al doamnei Anisie, care tine mai mult la functie decat … lasati, doamna ministru, dupa valul epidemic vor incepe sa curga cu siguranta si procesele.Eu unul sunt sigur ca daca mi se mai incalca UN SINGUR DREPT, voi apela prin sindicat la instanta.Destul am suportat bataie de joc si obligatii fara fond, fara sa oferiti nimic decat niste pasari de responsabilitati in curtea oricui decat a ministerului.

    2. Absentii sa si asume! De ce trebuie cei care vor sa invete, sunt interesati de scoala sa aiba de suferit din cauza unora pe care oricum nu i intereseaza prea mult scoala?! Din cauza unor asemenea “ argumente” si a lipsei de interes si de constiinta avem atat de multi semianalfabeti si scoala nu mai are , cu unele exceptii, valoare in tara asta.

      1. Ministerul a stabilit: materia care urma să fie predată după 11 martie se va reorganiza si va fi predată anul școlar viitor. A mai spus că putem preda sau putem aprofunda. Absente nu se pun în catalog, note doar cu acordul părinților. Consecinta: elevii nu participa la ore. Asa se intampla cand exista reguli, dar nu si consecinte pentru cei care nu le respecta.
        Nu imi spuneti ca nu ii motivam noi, profesorii. Fără o minimă constrângere, oamenii nu respecta regulile. În vremuri obisnuite, cei care aveau un număr mare de absente nu mai primeau alocatia, sau pierdeau banii de liceu. Acum pot face ce vor.
        Si nu, nu pot sa las in urma trei sferturi din clasa. Oricum toată societatea ne acuza ca lucram doar cu vârfurile si nu facem efortul sa aducem majoritatea copiilor la un nivel mediu. Iata, eu incerc sa ii recuperez si pe cei ce nu vor sa fie recuperați. E bine? E rau?

        1. Calitatea invatamantului romanesc, educatia oamenilor care sunt formati de bancile scolilor reprezinta oglinda cea mai fidela a deciziilor , actiunilor , muncii depuse in domeniu. Restul sunt vorbe goale.

      2. Cum își asuma? … a da, prin faptul că doamna ministru ne-a trasat ca și obiectiv “toți trebuie să treacă clasa”

  6. La noi la liceu în 12 săptămâni se va termina materia. La clasa a opta și a 12-a a fost terminata materia și se fac deja recapitulari.

  7. Dacă e nevoie de o tablă atunci faceți o tablă dragi specialiști în IT .Eu am combinat fisele lucrand pe whatsapp dar cu un singur elev .El vedea ce scriu eu si eu ce scrie el intrand in patalel si pe yout6sau wikipedia .Dacă eu la 72 de ani am putit gasi calea cu un elev , de ce nu ati gasi voi o tablă virtuala ? Vă provoc să realizati acest lucru , acest instrument ! Succes ! P.S. Și nu vă mai plangeți !

    1. Felicitari! Marea diferenta este ca dvs faceti parte dintr o alta generatie. O generatie a profesorilor cu vocatie pentru acesta profesie si constiinta. Ati facut invatamant adevarat intr o perioada sumbra a istoriei noastre.

    2. Felicitari! Dvs faceti parte dintr o generatie in care profesorii aveau vocatie pentru aceasta profesie si mai aveau ceva: constiinta. Ati facut invatamant de calitate intr o perioada sumbra a istoriei noastre si ati stiut sa va faceti respectati de copii. In prezent scoala e o gluma proasta. Evident , exista si exceptii. Mult prea putine, din pacate

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole recomandate

Afacerea Informatica lipsă de la BAC-ul propus de Andronescu. Explicația Ministerului Educației: Probele din cadrul diferitelor tipuri de Bacalaureat vor fi definite în metodologii, nu într-o viitoare lege a educației

Ministerul Educației reacționează la scrisoarea profesorilor universitari care au criticat scoaterea informaticii din bacalaureatul anunțat de Ecaterina Andronescu. “Probele din cadrul diferitelor tipuri de Bacalaureat vor fi stabilite în urma…
Vezi articolul

Ecaterina Andronescu, “șocată” de problemele din educație provocate tocmai de PSD: Părinții presează extraordinar pe școlile bune. Am ajuns să avem clase cu 36-38 de elevi

Aflată la al patrulea mandat de ministru al Educației, Ecaterina Andronescu se declară “șocată” de ce efecte au adus modificările pe care chiar guvernele PSD le-au adus legii educației din…
Vezi articolul