Elevi și studenți la Parlamentul Tinerilor. Student: Din Parlament fac parte foarte mulţi profesori, medici, dar îşi folosesc cunoştinţele în scopuri personale

147 de vizualizări
„Din Parlamentul României fac parte foarte mulţi profesori universitari, medici, dar consider că nu îşi folosesc cunoştinţele pe care le au pentru a îndeplini funcţia de parlamentar. O folosesc mai mult sau mai puţin pentru anumite scopuri personale”, a declarat unul dintre studenții prezenți vineri la evenimentul „Parlamentul tinerilor”, transmite Agerpres.

Studenţi şi elevi au participat, vineri, la deschiderea evenimentului „Parlamentul tinerilor”, pentru a înţelege rolul şi funcţiile Parlamentului în cadrul celorlalte instituţii democratice. 120 de tineri vor propune şi dezbate, pe parcursul a trei zile, mai multe iniţiative legislative, într-o serie de simulări ale procesului decizional din Parlament, scrie Agerpres.

Aceasta este a X-a ediţie a evenimentului și este organizată de Fundaţia Hanns Seidel România, Asociaţia Pro Democraţia și Camera Deputaţilor.

Flavius-Gabriel Bolohan, student la Facultatea de Drept din Iaşi și participant la eveniment, a declarat că “în Parlamentul României sunt foarte mulţi oameni de vârsta a doua, oameni care fac un proces legislativ de care au ei nevoie şi nu văd în acel proces legislativ şi tinerii. Tinerii sunt lăsaţi pe dinafară, la fel cum poate şi ei au fost lăsaţi şi acum se gândesc să îşi creeze un viitor pentru ei, nu şi pentru tineri. De aceea, cred că din Parlament ar trebui să facă parte mai mulţi tineri, deoarece tinerii se gândesc şi la ei, şi la cei dinaintea lor. Din Parlamentul României fac parte foarte mulţi profesori universitari, medici, dar consider că nu îşi folosesc cunoştinţele pe care le au pentru a îndeplini funcţia de parlamentar. O folosesc mai mult sau mai puţin pentru anumite scopuri personale„, relatează Agerpres.

Parlamentul tinerilor este, pe de o parte, o oportunitate pentru tinerii care vin să înveţe care este utilitatea Parlamentului, pentru că lumea se întreabă – de la alegători până la analişti – dacă Parlamentul este necesar astăzi sau nu. Pentru a ajuta cetăţenii să înţeleagă utilitatea Parlamentului, trebuie să înţelegem care sunt valenţele şi lipsurile sale”, a declarat Cristian Pârvulescu, Asociaţia Pro Democraţia.

Foto: Facebook Parlamentul României


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

BREAKING Daniel David, primele concluzii ale dezbaterilor pe proiectele de planuri-cadru de liceu: În cazul latinei voi propune în final revenirea la elementul centralizat / Mă gândesc la impunerea unui procent din orele alocate disciplinelor care să fie dedicat doar consolidării, activităților remediale și transferului de cunoștințe în viața reală

După primele 10 zile de dezbateri privind noile planuri-cadru pentru liceu, ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, scrie într-un articol pe blogul său că „învățăm să dezbatem” și după ce…
Vezi articolul

Programul masă în școli să fie extins până acolo încât „să poată să acopere întreg teritoriul național”, spune premierul. Ministrul Educației: Din septembrie, 900 de mii de elevi ar trebui să aibă o masă la școală

Premierul Nicolae Ciucă a declarat la începutul ședinței de Guvern că programul „Masă în școli” ar trebui să fie extins, astfel încât „să poată să acopere întreg teritoriul național”: „Eu…
Vezi articolul

Profesorul de Limba și literatura română Emil Munteanu, co-fondator Alecart: O programă de Română care transformă literatura în muzeu riscă să îndepărteze adolescenții. Clasa a IX-a ar trebui să fie despre descoperire, identitate și sens personal

Structura propusă de Ministerul Educației pentru programa de Limba și literatura română de clasa a IX-a riscă să transforme literatura într-un obiect muzeal, rupt de sensibilitățile generației actuale, avertizează profesorul…
Vezi articolul