Elevii de la două școli din Olt, care au primit greșit subiectele pentru clasele de limba maghiară la proba de română, vor fi evaluați după baremul pentru acele teste, anunță inspectoratul / Directorii școlilor și-au dat demisia

16.517 vizualizări
Foto: https://scoalavaleamare.files.wordpress.com/
La prima probă de la Evaluarea Națională 2022, cea la Limba și literatura română, 38 de elevi de la școlile din Valea Mare și Călui, două comune din județul Olt, au primit de la comisia de examen subiectele pentru elevii claselor cu predare în limba maghiară. Eroarea nu a fost sesizată în timpul probelor, iar inspectoratul spune că elevii respectivi vor fi evaluați după baremele pentru lucrarile primite. Gradul de dificultate al subiectelor pentru elevii din clasele cu predare în limba maghiară este unul inferior.

Lucările elevilor de la cele două centre de examen din localităţile Valea Mare şi Călui vor fi corectate conform baremului specific, a precizat pentru Agerpres inspectorul şef adjunct al Inspectoratului Şcolar Judeţean (ISJ) Olt, Iustina Marica.

În plus, acesta a mai anunțat că directorii şcolilor din Valea Mare şi Călui au demisionat.

„Directorii şcolilor Valea Mare şi Călui au demisionat după ce s-a constat că la aceste două centre de examen 38 de elevi au primit la prima probă scrisă a examenului alte subiecte, respectiv subiectele pentru secţia cu predare în limba maghiară. Lucrările vor fi corectate conform baremului specific. Cei doi directori directori au demisionat după ce Comisia Judeţeană a constat că elevii au primit alte subiecte, ei erau instruiţi despre desfăşurarea Evaluării Naţionale, despre consecinţele unor erori”, a spus Iustina Marica.

Ce subiecte au primit elevii de la cele două școli:

Ce subiecte ar fi trebuit să primească:


7 comments
  1. Daca sunt etnic roman, mutat in Ungaria, cu familie cu tot, la scoala copiii invata limba maghiara sau si in limba romana ca limba materna, acolo unde romanii sunt majoritari? La magazin cer in limba maghiara sau in romana?

  2. Și în comuna Lapoș, județul Prahova s-au dat elevilor subiecte în limba maghiara! Scoala Gimnaziala Lapoș! Noroc cu dl director…
    Mare om…

  3. Stimă doamnă, ar fi egal pentru mine înseamnă: toți cetățenii acestei țări dau examen din limba lor maternă (vezi: Serbia). Bineînțeles sunt de acord cu cunoașterea limbii române. Dar cum putem fi egali (=!?), în condiții în care un elev din Secuime, care aude lb română numai la ora de limba română, trebuie să înțeleagă un text literar, cu arhaisme etc. să-l analizeze etc. Mi-aș bucura, dacă ei ar învăța să vorbească în viața reală, când se duce la cumpărături, sau la medic, etc.

    1. Nu vreau să sune xenofob, nu am nicio problemă cu maghiarii, nici măcar nu cunosc vreunul. Spuneți că în secuime doar la școală se vorbește română. Și când secuii își caută de lucru în țară, cum se descurcă? Că doar nu lucrează doar în zona unde s-au născut! Bănuiesc că sfârșesc prin a învăța limba română, ceea ce trebuia să facă din copilărie, că doar sunt cetățeni români.

    2. Zoltan, dacă citeai cu atenție ai fi observat că gradul de dificultate al variantei pentru elevii maghiari este mai redus, deci nu li se cere cunoașterea la perfecție a limbii române. Învățarea unei limbi nu se limitează la cunoașterea câtorva cuvinte sau expresii.
      Referitor la Serbia… Și acolo copiii învață obligatoriu, pe lângă limba maternă, limba sârbă și limba engleză în toți anii de studiu. La final de ciclu dau examen la cunoașterea respectivelor limbi.
      Deci, avantaj elevi în… România.

  4. Situația este dramatică….Dacă toți elevii, cetățeni români, ai acestei țări, ar fi egali, indiferent de etnie, aceste situații nu ar fi apărut!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Numărul notelor greșite la Evaluarea Națională continuă să crească și “se perpetuează un fenomen periculos”, afirmă Consiliul Elevilor: Ministerul să asigure verificarea corespunzătoare a lucrărilor

“Se perpetuează un fenomen periculos, în care, spre exemplu, lucrările nu sunt corectate în mod obiectiv de ambii profesori evaluatori, ci doar de unul, urmând ca cel de-al doilea să…
Vezi articolul

RAPORT Aproape 4.500 de elevi de clasa a VIII-a au abandonat școala în 2023, echivalentul a 178 de clase cu câte 25 de copii / În ultimul an de gimnaziu au rămas corigenți peste 7.800 de elevi

Aproape 4.500 de elevi de clasa a VIII-a au abandonat școala în ultimul an școlar, potrivit Raportului privind modul de organizare şi desfăşurare a examenelor naţionale în sesiunea iunie-iulie 2023.…
Vezi articolul