Elevii români au obținut o medalie de argint și cinci de bronz la Olimpiada Internațională de Științe pentru Juniori din Columbia – FOTO

1.242 de vizualizări
Foto: Alexandru Croitoru – Facebook.com
Elevii români au obținut o medalie de argint și cinci medalii de bronz la Olimpiada Internațională de Științe pentru Juniori (ISJO 2022), desfășurată la Bogotá, Columbia. Olimpiada a avut loc în perioada 2-12 decembrie 2022. Anunțul a fost făcut de Alexandru Croitoru, director adjunct și profesor de biologie la Colegiul National „Mihai Viteazul” din București, într-o postare pe Facebook.

Elevii au susținut 3 probe: un test grilă cu 30 de întrebări, câte 10 la biologie, 10 la chimie și 10 la fizică; un test teoretic, format din probleme de biologie, chimie și fizică și o probă experimentală la aceleași discipline, conform surselor Edupedu.ro.

Medalia de argint a fost luată de Ioana Stănoiu, elevă la Liceul Internațional de Informatică. Cele 5 medalii de bronz au revenit elevilor din două colegii din București, două colegii din Târgu Jiu și un colegiu din Botoșani.

Elevii participanți sunt cu vârste mai mici de 16 ani, conform regulamentului. Aceștia au participat la olimpiada națională, apoi au fost pregătiți la București timp de 2 săptămâni și au dat 3 probe de baraj, mai spun aceleași surse.

„Subiectele au fost complexe, cu un grad ridicat de dificultate”, potrivit surselor citate.

Medalia de argint:

  • Ioana Stănoiu – Liceul Internațional de Informatică, București;

Medalia de bronz:

  • Vladimir Nicolae – Colegiul Național Bilingv “George Coșbuc”, București;
  • Casian Niculăesa – Colegiul Național “Mihai Eminescu”, Botoșani;
  • Natalia Raț – Colegiul Național de Informatică “Tudor Vianu”, București;
  • Mario Scurtu – Colegiul Național “Ecaterina Teodoroiu”, Târgu Jiu;
  • Vlad Vulpe – Colegiul Național “Tudor Vladimirescu”, Târgu Jiu.
Foto: Alexandru Croitoru – Facebook.com

Conform acelorași surse, profesorii însoțitori sunt câte unul pentru fiecare disciplină și sunt liderii echipei, având ca rol discutarea si aprobarea subiectelor, traducerea subiectelor, apoi modelarea punctajelor.

Profesorii coordonatori sunt următorii, potrivit fotografiei de grup: Victor Păunescu de la Liceul Tehnologic „Mircea Vulcănescu” din București, George Alexandru Croitoru de la Colegiul Național „Mihai Viteazul” din București și Daniela Bogdan de la Colegiul Național „Sfântul Sava”.


1 comment
  1. 4 profesori pentru 6 elevi

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Meditații gratuite oferite de elevii de la oraș colegilor lor din mediul rural / Sesiunile se desfășoară online și sunt susținute de 60 de liceeni voluntari, sub supravegherea a opt profesori evaluatori

Proiectul MOV (Meditații Oferite de Voluntari) este conceput și organizat de Asociația Lume Bună. Editura Booklet este sponsorul ediției din 2023 al unuia dintre cele mai ambițioase proiecte educaționale din România, proiect dezvoltat în plină pandemie și…
Vezi articolul

Subiecte Evaluarea Națională 2025 – sesiunea specială la Limba și literatura română: Texte suport din Radu Tudoran – „Toate pânzele sus!” și din Alexandru N. Stermin. La subiectul al II-lea, elevii au avut de caracterizat un personaj

Elevii olimpici de clasa a VIII-a care au participat la olimpiade și alte competiții internaționale 2025 în perioada Evaluării Naționale de pe 23-25 iunie au putut susține examenele de la…
Vezi articolul
Cheltuielile unei familii cu Educația: comparația cu ceilalți ani

Banii pentru Educație, în „România Educată”: Creșterea finanțării școlilor care au elevi din medii defavorizate / Facilități pentru ca firmele să-și dezvolte creșe pentru angajați / Burse mai mari pentru elevii din rural

Raportul România Educată propune adăugarea unui coeficient la costul standard per elev pentru finanțarea școlilor defavorizate și posibilitatea actualizării pe parcursul anului, în situațiile în care apar creșteri salariale. Coeficientul…
Vezi articolul

Creșele rămase la primării sunt unități de învățământ cu personalitate juridică. După un an, Ministerul Muncii propune Guvernului eliminarea creșelor din lista serviciilor sociale, deși ar fi trebuit să facă acest lucru în octombrie 2021

Creșele care au rămas în administrarea autorităților locale și nu au fost preluate de Ministerul Educației sunt unități de învățământ cu personalitate juridică, potrivit unui răspuns al Ministerului Muncii transmis…
Vezi articolul