Elevii și profesorii din România, invitați de UNICEF la „Cea mai mare lecție din lume”, în contextul Zilei Internaționale a Drepturilor Copiilor

1.190 de vizualizări
În contextul Zilei Internaționale a Drepturilor Copilului, sărbătorită în toată lumea pe 20 noiembrie, UNICEF în România invită cadrele didactice și elevii din România să se alăture inițiativei globale „Cea mai mare lecție din lume” (World Largest Lesson). Până pe 22 noiembrie, cu ajutorul materialelor oferite de UNICEF,  învățătorii și profesorii vor ține o oră de educație despre acțiunile pe care le putem întreprinde împotriva schimbărilor climatice.

Schimbările climatice reprezintă o temă de mare interes pentru copii și tineri, care și-au manifestat de nenumărate ori îngrijorarea cu privire la viitorul planetei și al generațiilor din care ei fac parte. Tematica protecției mediului din acest an răspunde cererii globale din partea cadrelor didactice de a avea materiale de predare adaptate pentru acest subiect, dar și ca urmare a interesului crescând al autorităților de a include în programa școlară educația pentru dezvoltare durabilă.

Elevii din România care vor lua parte la cea mai mare lecție din lume vor discuta despre un subiect de mediu actual și important. În contextul pandemiei COVID-19 creșterea cantităților de echipamente de protecție personală (măști, mănuși etc.) folosite la nivel global a generat o sursă suplimentară de poluare. Și în România, măștile și mănușile aruncate în mod necorespunzător pot deveni o problemă de sănătate și de mediu, deopotrivă. 

Copiii vor afla cum să se debaraseze responsabil de aceste materiale, în siguranță atât pentru oameni cât și pentru natură. De asemenea, vor fi îndrumați să vină cu idei de acțiuni colective pentru ca în localitățile  lor să nu mai existe astfel de obiecte aruncate la întâmplare. Pe baza planului de lecție care îi va ghida, pas cu pas, cadrele didactice și elevii vor identifica moduri prin care să-și informeze comunitatea despre riscurile debarasării incorecte de materialele de protecție personală și prin care să încurajeze comportamentul responsabil în acest sens.

Pandemia de coronavirus a pus în pericol încă de la început educația copiilor, iar pericolul a devenit și mai evident în ultimele săptămâni și zile, odată cu creșterea numărului de infectări și cu aplicarea scenariului roșu la nivelul întregii țări. În acest context, UNICEF îi invită pe elevi și pe cadre didactice să se alăture altor milioane de copii și profesori din întreaga lume, la fel de afectați de această pandemie, într-un demers unic, prilejuit de apropiata aniversare a Zilei Internaționale a Drepturilor Copilului, prin care pot învăța cum să reconstruim o lume mai curată și mai sigură pentru generațiile de acum și din viitor”, a declarat Pieter Bult, Reprezentantul UNICEF în România.

UNICEF pune la dispoziția profesorilor și elevilor resurse gratuite pentru a învăța despre acțiuni concrete împotriva schimbărilor climatice,  Obiectivele de Dezvoltare Durabilă incluse pe Agenda 2030 și modurile responsabile de a gestiona echipamentele de protecție personală de care avem nevoie în contextul pandemiei COVID-19.  Suportul de curs este conceput într-un format vizual interactiv, ușor accesibil copiilor și adaptat predării online.

Resursele pentru cea mai mare lecție din lume vor putea fi folosite de pedagogi și pe viitor, ca materiale didactice pentru programe de educație continuă având ca obiect protecția mediului.

Materialele didactice pentru lecție sunt disponibile  pe platforma qie.ro. Accesând linkul www.qie.ro/drepturilecopilului/ cadrele didactice se pot înregistra și descărca materialele de suport. După încheierea lecției, cadrele didactice sunt rugate să încarce fotografii și alte materiale rezultate. După această etapă, certificatul de participare va fi eliberat în format electronic.

Participând la cea mai mare lecție din lume, copiii și cadrele didactice din România se alătură unei comunități globale de tineri dornici să contribuie la schimbările necesare implementării Obiectivelor de Dezvoltare Durabilă asumate de statele membre ONU. Anul trecut, la nivel mondial, milioane de copii au participat la “Cea mai mare lecție din lume”.

În fiecare an, pe 20 noiembrie, pentru a marca adoptarea Convenției cu privire la drepturile copilului, UNICEF celebrează Ziua Internațională a Drepturilor Copilului la nivel global. Este o zi de acțiune pentru copii, animată de către copii, o zi distractivă, dar cu un mesaj serios. În 2020, pe fondul problemelor care au afectat toate țările lumii, este esențial ca tinerele generații să rămână implicate în promovarea și respectarea drepturilor lor.

Foto: UNICEF Romania


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

De ce nu primesc elevii „defavorizați” tichetele educaționale de 500 de lei, înainte să înceapă școala pentru a-și cumpăra rechizite? De vină este Ministerul Educației care nu are o bază de date completă cu elevii înscriși la școală – surse

Nici în acest an școlar, 2024-2025, elevii de clasele primare și gimnaziu și preșcolarii care au nevoie de tichetele educaționale în valoare de 500 de lei pentru a cumpăra rechizite…
Vezi articolul

DNA a solicitat primăriei Sectorului 1 contractele privind documentația pentru modernizarea mai multor licee și școli / Clotilde Armand: ”Firma aleasă de PSD care a realizat devizele umflate are legături cu Vladimir Plahotniuc”

DNA a solicitat primăriei Sectorului 1 contractele – privind devizele și studiile de fezabilitate pentru modernizarea mai multor licee și școli din Sectorul 1 – din perioada administrației fostului edil…
Vezi articolul

Universitatea de Vest din Timișoara anunță, în contextul alegerilor prezidențiale, că rămâne fidelă valorilor europene fundamentale în baza cărora își desfășoară activitatea

Universitatea de Vest din Timișoara (UVT) anunță, în contextul turului al doilea al alegerilor prezidențiale de pe 8 decembrie, că „rămâne fidelă valorilor europene fundamentale în baza cărora își desfășoară…
Vezi articolul

„Ligia Deca ne-a asigurat ferm că reducerea numărului de ore la disciplinele Filosofie şi Logică în învăţământul preuniversitar nu reprezintă un obiectiv urmărit şi susţinut la nivelul Ministerului Educaţiei”, iar acestea nu vor deveni opționale, transmite Facultatea de Filosofie a Universității București, după o întâlnire cu ministrul / Planurile-cadru prezentate erau făcute de experții CNPEE

Planurile-cadru de liceu din documentul draft, publicate de Edupedu.ro, reprezentau „anumite variante de lucru interne ale experților CNPEE”, le-a spus ministrul Educației, Ligia Deca, reprezentanților Facultății de Filosofie a Universității…
Vezi articolul

Ministrul Educației, despre profesorii care lucrează mai mult de 8 ore pentru școală, inclusiv de acasă: Intră în logica de muncă suplimentară. Oamenii care stau sunt plătiți pentru opt ore, nu sunt plătiți pentru 3,6 ore. Sunt plătiți pentru 40 de ore, nu pentru 18

Daniel David, ministrul Educației și Cercetării, a declarat, joi, 3 iulie, în cadrul unei conferințe de presă, că profesorii sunt plătiți pentru 40 de ore pe săptămână, nu pentru 18.…
Vezi articolul

Premierul Ciucă, acuzat de plagiat în teza de doctorat, face apel la întoarcerea acasă a tinerilor din străinătate, pentru a “dezvolta” România: “Aveți nevoie de încrederea pe care statul român poate să v-o ofere pentru a fi parte” la proiectul ridicării României la standardele occidentale

“Avem acea temere legată de revenirea dumneavoastră acasă”, le-a spus premierul Nicolae Ciucă, miercuri, participanților la Forumul Studenților Români de Pretutindeni. În cadrul evenimentului, șeful guvernului – acuzat de doctorat…
Vezi articolul