IBM susține o Educație adaptată la era digitală

Ești pregătit să îți dezvolți competențele pentru joburile viitorului? Obține micro-certificări de tipul “open digital badges” în platforma gratuită de educație digitală pentru tinerii de 14-20 de ani. Profesorii o pot folosi la orele de dirigenție, tehnologie, informatică și TIC

2.424 de vizualizări
Smart Female IT Engineer / Programer Working on Desktop Comuter. Software Development / Coding/ Web Design / Database Architecture. Young Girl STEM Graduate Working
IBM a dezvoltat platforma Open P-TECH pentru a oferi tinerilor din întreaga lume acces gratuit și flexibil la resurse educaționale care să îi conecteze cu adevărat la viitoarele locuri de muncă.  Iar locurile de munca s-au transformat foarte mult, vorbim despre un segment nou, pe care noi îl numim new collar, sau „Guler nou”, și care reprezintă o rampă de lansare în domenii cu o creștere rapidă, spre exemplu, securitate cibernetică, machine learning, cloud computing sau design digital.
Multe din aceste job-uri necesită o calificare specializată, iar de multe ori generează dificultăți companiilor pe partea de recrutare. Suntem de părere că în următorii 5-10 ani, inteligența artificială va schimba 100% din locurile de muncă din prezent, iar curriculumul școlar se schimbă mai lent decât evoluează locurile de muncă, sau tehnologiile.
Elevii și profesorii au nevoie de resurse actuale care să îi ajute să fie pregătiți pentru a face față cu succes cerințelor pieței muncii, din prezentul digital, dar și din viitorul automatizat, a declarat Maria-Luiza Jipescu, CSR Manager IBM România, prezentând platforma Open P-TECH.

Conform World Economic Forum, pana in anul 2022, 42% dintre locurile de muncă vor necesita noi competențe cum ar fi capacitatea de analiză sau gândire critică, și de rezolvare a problemelor complexe.  

Dar deocamdată, în mod paradoxal, 1 din 5 tineri din Uniunea Europeană nu reușește să atingă nivelul de bază în competențe digitale. În același timp, mai puțin de 40% dintre educatori, dintre profesorii care ar trebui să le inspire elevilor și studenților aceste abilități, sunt pregătiți să predea și au la rândul lor astfel de competențe digitale.

IBM a dezvoltat platforma gratuită Open P-TECH, în colaborare cu mari furnizori globali de learning si parteneri din industrie, pentru a-i iniția pe elevi, studenți și profesori în competențele tehnice și profesionale ale viitorului, oferindu-le cursuri si resurse create special pentru ei.

Profesorii au acces la resurse personalizate și pot găsi pe platformă materiale ajutătoare, de exemplu planuri de lecții, dar pot și să creeze și să aloce fiecărui elev, prin câteva click-uri, un plan de învățare și să urmărească parcurgerea acestuia.

Open P-TECH este recomandată pentru orele de dirigenție, consiliere și dezvoltare personală, tehnologie, informatică și TIC.

  • Open P-TECH vă ajută să vă convingeți elevii sau studenții, dacă nu au deja toate informațiile despre aceste domenii, să fie interesați de noile tehnologii, cum ar fi blockchain, AI, cloud și chiar quantum computing.
  • Open P-TECH oferă chiar și un tablou de bord al profesorului care vă permite să urmăriți progresul elevilor și să le alocați cursuri selectate de dumneavoastră, pentru a personaliza experiența de învățare a fiecărui elev.
  • Profesorii își pot înscrie unitatea de învățământ în platforma Open P-TECH. Sunt deja înrolate peste 600 de organizații cu mai mult de 185.000 de utilizatori din 130 de țări.
  • În plus, cu sprijinul Asociației Pro Arta Dezvoltare și Cunoaștere, Open P-TECH conține primul canal de resurse educaționale în limba română, dedicat profesorilor din România: “Pregătiți pentru școala online!”

Elevii și studenții interesați de tehnologie și, nu numai, sunt încurajați să exploreze Open P-TECH pentru a se pregăti pentru joburile secolului 21.

  • Open P-TECH le oferă cursuri si resurse gratuite care susțin 2 direcții: dezvoltarea  competențelor tehnice, prin învățarea practică a tehnologiilor în trend precum cybersecurity, blockchain, data science, inteligență artificială, dar și dezvoltarea competențelor profesionale necesare pentru era digitală, precum design thinking, rezolvarea problemelor complexe, gândirea critică, creativitatea, colaborarea și munca în echipă. 
  • Elevii sau studenții au acces la învățare personalizată, captivantă, în ritm propriu, pe care educatorii o pot extinde prin resurse gratuite ale profesorilor, care lansează proiecte mari, activități practice, discuții și multe altele.
  • Pe lângă cursurile pe subiectele mai sus menționate, pe platforma există și resurse adiționale valoroase pentru a oferi elevilor claritate și suport cu privire la traseul lor de la liceu, la universitate, la viitorul loc de muncă. De exemplu, pot afla cum arată o zi de lucru a unui Designer Grafic sau a unui Inginer Mecanic, sau pot găsi resurse care îi învață să își realizeze primul lor CV și care le oferă detalii despre cum să se prezinte la interviul de angajare, sau despre ce înseamnă să fii un Cetățean Digital.

Pentru a promova în România resursele și cursurile găzduite în platforma Open P-TECH, IBM colaborează cu Asociația Pro Arta Dezvoltare și Cunoaștere, organizație care administrează de peste zece ani sute de platforme eLearning utilizate de școli din România și Republica Moldova și este furnizor de programe de formare în educația digitală pentru profesori și elevi.

“După succesul inițiativei naționale Clasa mea de acasă, programelor Școala Altfel – Cariere în inovație cu IBM și Vinerea Altfel cu IBM, am dorit să asigurăm conținut specific profesorilor și elevilor, pentru a oferi oportunități egale de învățare și dezvoltare”, spun reprezentanții Asociației Pro Arta Dezvoltare și Cunoaștere.

“Programele derulate de noi sunt unele integrate, astfel încât atât profesorii, cât și elevii să progreseze. Elevii beneficiază la maximum de programele destinate lor, dar și de pregătirea continuă a profesorilor care își dezvoltă diferite competențe. Elevii sunt astfel un grup țintă final”, au mai explicat aceștia.

Cum mă conectez pe Open P-TECH

Intrați pe platformă și creați-vă un cont folosind contul de e-mail Google, contul de Facebook  sau LinkedIn, sau utilizând opțiunea IBM ID, caz în care datele vor fi procesate de către IBM.

Ce pot găsi în Open P – TECH

Canale create special pentru România

  • Canal destinat profesorilor din România: Pregătiți pentru școala online! cu peste 21 de activități:

Activități, resurse și cursuri axate pe:

  • Pregătirea pentru primul job
  • Inteligența artificială și aplicabilitatea ei în lumea în care trăim. Inclusiv în agricultură.
  • Python
  • Construirea și utilizarea unui Chatbot
  • Blockchain
  • Data science

Toate resursele și cursurile sunt disponibile și prin utilizarea zonei de căutare (search).

Ce primesc în schimb – Digital badges

“Open digital bagdes” sau insignele digitale sunt de fapt reprezentarea unor “micro-certificări” pentru competențele pe care orice student, elev sau chiar profesor le poate deprinde după experiența din platforma Open P-TECH. Iar insignele digitale trebuie să fie la fel de portabile precum o fișă medicală, să aparțină cursanților și nu platformei. 

Foto: IBM/Open P-TECH

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI:RO76BTRLRONCRT0471641001

CONT EURO:RO26BTRLEURCRT0471641001

Deschis la BANCA TRANSILVANIA
Donează prin Patreon

Donează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Trei universități din România dispar din Clasamentul internațional al universităților QS. Babeș-Bolyai și Universitatea din București rămân în categoria 801+

Schimbare dramatică în clasamentul internațional al universităților Quacqarelli-Symonds, înregistrată de universitățile din România: trei dintre instituțiile de învățământ superior românești prezente anii trecuți în rankinguri nu au mai prins top…
Vezi articolul

Sorin Cîmpeanu, președintele Consiliului Rectorilor: Ministerul Educației a garantat accesul universităților la Sistemul Informatic Integrat al Învățământului, pentru admiterea online la facultate

Ministerul Educației “a garantat accesul universităților românești la Sistemul Informatic Integrat al Învățământului din România (SIIIR) pentru facilitarea admiterii online în universități”, anunță președintele Consiliului Național al Rectorilor. Declarația lui…
Vezi articolul

Universitatea condusă de Tudorel Toader își acuză studenții că “proiectează o imagine falsă asupra activității” instituției. În replică, LS Iași acuză “presiuni și amenințări asupra studenților care îi cer demisia”

Conducerea Universității “Alexandru Ioan Cuza” din Iași acuză Liga studenților din Iași că proiectează o imagine falsă asupra activității instituției de învățământ superior. Acuzația vine după ce studenți din LS…
Vezi articolul