Evaluarea Națională la clasa a IV-a începe marți, 16 mai, cu proba la Limba română. Timpul de lucru este de 60 de minute

2.568 de vizualizări
Foto: © erkan kurt | Dreamstime.com
Elevii de clasa a IV-a susțin marți, 16 mai, proba la Limba română, potrivit calendarului oficial al Evaluărilor Naționale. Timpul de lucru este de 60 de minute pentru fiecare test administrat. Miercuri, 17 mai, are loc proba la Matematică. Nu este permisă acordarea de ajutor elevilor pentru a răspunde și nici sugerarea răspunsurilor posibile, conform Ministerului Educației.

UPDATE: Subiectele la Limba română de la Evaluarea Națională pentru clasa a IV-a. Textul suport aparține unui autor contemporan, Cristina Donovici: „O girafă în spațiu”

Evaluările de la finalul claselor a II-a , a IV-a și a VI-a sunt elaborate de către Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație (CNPEE). Testele pentru evaluarea națională au un format asemănător cu cel al evaluărilor internaţionale.

Conform metodologiei, sălile în care se susţine evaluarea națională sunt, de regulă, sălile în care elevii clasei îşi desfăşoară activitatea în mod obişnuit. Acestea sunt adaptate în prealabil, după caz, în funcţie de testul planificat, prin eliminarea oricăror materiale didactice care i-ar putea influenţa pe elevi în timpul administrării evaluării.

Distribuirea testelor

În fiecare clasă, elevii vor fi așezați în bănci câte doi sau conform așezării lor obișnuite. Distribuirea testelor se va face controlat, după cum urmează: Testul nr. 1, Testul nr. 2 etc., până când fiecare copil și-a primit testul pe care trebuie să lucreze.

Potrivit manualului de proceduri trimis de Ministerul Educației, dacă un elev este absent, testul corespunzător lui nu va fi distribuit. Se va continua distribuirea testelor, iar la final elevul va fi trecut „absent”.

Rezultatele elevilor

Articolul 25 – „(1) Rezultatele individuale obţinute la EN nu se afişează/nu se comunică public şi nu se înregistrează în catalogul clasei. Aceste rezultate sunt valorificate la nivelul unităţii de învăţământ prin:

a) elaborarea planurilor individualizate de învăţare, acolo unde aceasta se impune;

b) informarea elevilor şi a părinţilor/reprezentanţilor legali ai elevului asupra stadiului formării şi dezvoltării competenţelor evaluate.

(2) Rezultatele individuale la EN II şi EN VI, cuprinse în fişele de evaluare, sunt supuse unui proces de analiză de către cadrul didactic şi de către colectivul de catedră din fiecare unitate şcolară. În urma acestei analize, cadrul didactic decide, acolo unde este cazul, elaborarea planului individualizat de învăţare al elevului, instrument fundamental de remediere/dezvoltare/ orientare care cuprinde informaţii diagnostice şi prognostice în vederea orientării şi optimizării învăţării. Decizia privind elaborarea planului individualizat de învăţare al elevului se ia coroborând rezultatele la EN cu datele şi observaţiile înregistrate de-a lungul parcursului educaţional al elevului.

(3) Planurile individualizate de învăţare ale elevilor sunt comunicate părinţilor/reprezentanţilor legali ai elevilor.”

Foto: © erkan kurt | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Inspectoratul Școlar Dolj a cerut şcolilor să organizeze urgent simulări pentru situaţii de urgenţă / Fiecare școală trebuie să desfăşoare anual cel puţin patru exerciții

Inspectoratul Școlar Județean Dolj a cerut şcolilor să organizeze urgent simulări pentru situaţii de urgenţă, anunță Agenția de presă Rador, citată de G4Media.ro. Potrivit inspectorului şcolar general, Daniel Ion, cutremurele…
Vezi articolul

OFICIAL Școlile profesionale de 3 ani dispar ca structură separată și vor fi integrate în liceele tehnologice duale din anul școlar 2026-2027 / Noile reguli pentru admiterea și practica elevilor și certificarea calificărilor din învățământul tehnologic dual

Școlile profesionale cu durata de 3 ani vor dispărea ca structură separată începând cu anul școlar 2026-2027, fiind reorganizate în cadrul liceelor tehnologice, potrivit noii Metodologii privind organizarea, funcționarea și…
Vezi articolul

Ministerul Cercetării și Digitalizării pierde, la rectificare, 20 de milioane de lei din bugetul alocat cercetării, în timp ce fantomatica Academie a Oamenilor de Știință din România primește o suplimentare cu aproape jumătate de milion de lei

Bugetul alocat cercetării fundamentale și activităților de cercetare-dezvoltare, în cadrul Ministerului Cercetării, Inovării și Digitalizării este redus cu 20,4 milioane de lei prin rectificarea bugetară aprobată luni de guvern. În…
Vezi articolul

GRAFIC Cum se plătesc bursele elevilor în 2023-2024: Banii sunt virați școlilor de Ministerul Educației, prin inspectoratele școlare, primăriile fiind eliminate din lanțul birocratic / Traseul dosarului de bursă de la depunere la plată

Plata burselor în anul școlar 2023-2024 a fost simplificată și banii vor fi virați din bugetul Ministerului Educației către școli, prin inspectoratele școlare, fără implicarea Consiliilor locale. „Circuitul financiar al…
Vezi articolul