Generația 2024. Aproape 31.000 de elevi care au început școala în urmă cu 9 ani nu au mai ajuns la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a – echivalentul a 1.240 de clase

11.581 de vizualizări
Elevi în curtea școlii septembrie 2015 / Foto: Alex Tudor / Agerpres Foto
Aproape 31.000 de elevi ai generației 2024, care au intrat în clasa pregătitoare în urmă cu 9 ani, în septembrie 2015, nu au mai ajuns la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a, conform unei analize Edupedu.ro făcută pe baza datelor de la Institutul Național de Statistică și Ministerului Educației. Acești tineri nu s-au regăsit printre cei care au susținut examenul, deși au început odată cu ei școala. Potrivit datelor analizate, cea mai mare pierdere s-a înregistrat între clasa a VIII-a și Evaluarea Națională: 15.866 elevi.

Concret, 30.980 de elevi care fuseseră înscriși în clasa pregătitoare, au dispărut până la înscrierea pentru Evaluarea Națională de clasa a VIII-a.

Dintre aceștia, 5.955 au dispărut pe parcursul ciclului primar, iar restul de 25.025 au dispărut în timpul ciclului secundar inferior. 51,2% dintre elevi au fost pierduți numai în clasa a VIII-a.

Cronologia generației 2024:

În 2015, au fost înscriși în clasa pregătitoare un număr de 191.447 elevi, potrivit datelor primite din partea Institutului Național de Statistică la solicitarea Edupedu.ro. Numărul elevilor care au trecut în clasa I a scăzut la 187.983.

În clasa a II-a, în septembrie 2017 au fost înscriși 195.882 elevi. La sfârșitul anului, s-a înregistrat un număr de 193.113 elevi. Conform acelorași date, a existat un procent de 3,5 elevi (deci 6.759 elevi, arată un calcul) care nu au promovat anul, clasa a II-a fiind primul an în care elevii pot rămâne repetenți.

La începutul lunii septembrie 2019, erau înscriși în clasa a IV-a 187.454 elevi. La sfârșitul anului, numărul scăzuse la 185.492.

În anul 2020, 188.806 elevi au fost înscriși în ciclul de învățământ gimnazial, iar la sfârșitul clasei a V-a erau 186.534 elevi, mai precizează sursa citată.

Următoarele date disponibile sunt de la sfârșitul anului școlar 2021-2022, când erau semnalați 182.922 elevi înscriși în clasa a VI-a, se mai arată în datele de la INS.

În septembrie 2022 totalul elevilor înscriși în clasa a VII-a a fost de 181.975. La finalul anului, numărul a scăzut sub 180.000, respectiv 179.907.

La 1 septembrie 2023 au fost înscriși în clasa a VIII-a 176.266 de elevi, conform datelor publicate de Ministerul Educației.

Nu știm numărul absolvenților de clasa a VIII-a, nici al celor cu situația neîcheiată, dar numărul celor înscriși automat de școli pentru Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a a fost de 160.467, prezentându-se la ambele probe 152.903 elevi, potrivit informațiilor din dosarul de presă publicat de Minister.

ClasaAn școlarÎnscriși la începutÎnscriși la sfârșitDiferență
Pregătitoare2015-2016191.447187.9833.464
a II-a2017-2018195.882193.1132.769
a IV-a2019-2020187.454185.4921.962
a V-a2020-2021188.806186.5342.272
a VI-a2021-2022182.922
a VII-a2022-2023181.975179.9072.068
a VIII-a2023-2024176.266
ENiunie-iulie 2024160.46715.866*
Pierderi9 ani30.980
*Elevi înscriși în clasa a VIII-a care nu au fost înscriși la EN / Date: Institutul Național de Statistică/Ministerul Educației

Întrebată ce s-a întâmplat cu cei 15.866 de elevi care nu au fost înscriși la examenul de sfârșit de clasa a VIII-a, ministrul Educației a declarat că o să cerceteze și să ia măsuri: „După ce vom avea rezultatele finale, situația încheiată la nivelul țării, vom face această analiză și, în cazul în care vom vedea discrepanțe majore, vom demara și noi propriile măsuri, pentru că este normal să ne punem această întrebare”.

Numărul elevilor care nu au fost înscriși pentru acest examen este cel mai mare din ultimii 5 ani, deși Ministerul Educației a adoptat 13 măsuri care urmăreau să combată neparticiparea la Evaluarea Națională și Bacalaureat din anul acesta.

Elevii care nu sunt înscriși automat la probele de Evaluare Națională sunt:

  • Elevii cu cerințe educaționale speciale
  • Elevii corigenți, cu situații neîncheiate, repetenți
  • Participanții la olimpiade naționale și internaționale

Totuși, Ștefan Pălărie, a remarcat într-un Op-Ed că unii elevi încadrați ca ne-înscriși ar fi, de fapt, fictvi. Este vorba despre elevi care sunt raportați de școli ca fiind înscriși, dar care s-au mutat în afara țării. Potrivit spuselor sale, școlile ar minți pentru a se încadra ca unități de învățământ cu peste 300 de elevi și pentru a primi bani de la stat pentru aceștia.


2 comments
  1. Se minte pentru a pastra xlase multe si posturi didactice. Nimeni nu verifica,nimeni nu pateste nimic.

    1. unde e vina profesorilor daca parintii celor 30k au decis sa emigreze in Occident, impreuna cu rejetonii?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Majorarea salariilor din Educație nu există în programul guvernului Ciolacu. În replică, Ligia Deca susține că „față de decembrie 2016, salariul brut al unui profesor s-a triplat” / Ministrul nu precizează că brutul a crescut mult mai rapid ca netul, în 2018, prin mutarea contribuțiilor angajatorului la angajat, sau că profesorii ar fi trebuit să aibă încă din ianuarie 2020 salariul primit abia în 2023

Ministrul Educației a declarat că salariul brut al unui profesor debutant s-a triplat, față de nivelul din decembrie 2016. Afirmația a fost făcută de Ligia Deca la audierile din Parlament,…
Vezi articolul

Un profesor excepțional de matematică poate să fie un director catastrofal din punct de vedere managerial, susține secretarul de stat Florian Lixandru / Politizarea inspectoratelor școlare și detașările de directori de școli, criticate în cel mai recent raport Code for Romania

„Un profesor excepțional de matematică poate să fie un director catastrofal, cu toate că a promovat acel concurs care din păcate nu a certificat competențele manageriale pe zona financiară”, a…
Vezi articolul

Sondaj despre siguranța în școli la care au participat aproape 20 mii de elevi și părinți și 7 mii de profesori din țară / Rezultatele urmează să fie făcute publice luna următoare, anunță Ana Maria Dalu, director al Unității de Cercetare în Educație

Sondajul realizat de Unitatea de Cercetare în Educație în perioada 7 februarie -7 martie pe un eșantion reprezentiv de școli din țară a urmărit să identifice probleme legate de siguranța…
Vezi articolul