Germania sprijină cu peste o jumătate de milion de euro profesorii din învăţământul în limba germană din România. „Profesorii noştri sunt cei mai importanţi ambasadori” – directorul general al Fundaţiei Saxonia

7.744 de vizualizări
Foto: © Brightdawn | Dreamstime.com
Germania finanţează şi în acest an proiectul „Susţinerea cadrelor didactice din învăţământul în limbă germană din România”, suma alocată fiind de 505.000 de euro, anunță Ambasada Germaniei la Bucureşti citată de Agerpres.

Această finanţare este destinată promovării limbii germane la nivel de limbă maternă în şcolile şi în instituţiile de învăţământ de stat din România şi reducerii deficitului de cadre didactice calificate, precizează misiunea diplomatică de la Bucureşti. Prin perfecţionarea periodică a profesorilor vorbitori de limba germană şi prin elaborarea de manuale moderne în limba germană, proiectul îşi propune să le faciliteze elevilor din România învăţarea în continuare a limbii germane la nivel nativ, notează Agerpres. Tinerii vorbitori de limbă germană vor fi motivaţi să urmeze o carieră didactică, precizează agenția citată.

Ministrul consilier Markus Teglas, adjunctul şefului misiunii diplomatice, şi directorul general al Fundaţiei Saxonia, Klaus-Harald Sifft, au semnat, luni, la Ambasada Germaniei la Bucureşti, acordul de finanţare în valoare de 505.000 de euro.

Proiectul este implementat la nivelul întregii ţări de Fundaţia Saxonia din Râşnov. În total, 747 de profesori şi 256 de educatori beneficiază astfel de indemnizaţii, pentru a putea asigura un învăţământ de înaltă calitate în limba germană.

„Aceşti profesori şi educatori, care lucrează în şcoli şi grădiniţe cu predare în limba germană din întreaga ţară, constituie coloana vertebrală a acestor instituţii de învăţământ. Prin munca lor, ei aduc o contribuţie importantă la coeziunea societăţilor noastre şi la relaţiile noastre bilaterale. (…) Pe termen lung, acest lucru consolidează legăturile dintre România şi Germania. Se facilitează astfel un schimb aprofundat care creează, de asemenea, o bază pentru încredere şi înţelegere pe termen lung”, a afirmat ambasadoarea Angela Ganninger.

Ea a adăugat că aproape 22.000 de copii şi tineri au beneficiat astfel indirect de măsurile luate de Guvernul Federal.

„Când tinerii pot învăţa în limba lor maternă, limba rămâne vie. Profesorii noştri sunt cei mai importanţi ambasadori în acest sens”, a spus directorul general al Fundaţiei Saxonia, Klaus-Harald Sifft.

Proiectul „Susţinerea cadrelor didactice din învăţământul în limba germană din România” este sprijinit prin intermediul Ambasadei Germaniei încă din anul 2015.

Mai multe informaţii despre modul în care profesorii şi educatorii pot lua parte la proiect pot fi găsite pe site-ul Fundaţiei Saxonia: stiftung.saxonia.ro/foerderung-von-lehrkraeften-im-deutschsprachigen-schulwesen-rumaeniens.

Încă de la înfiinţare, Fundaţia Saxonia derulează, de peste 30 de ani, activităţi în domeniul social şi de sprijin economic şi s-a ocupat de la început de proiectul de susţinere a cadrelor didactice din învăţământul în limbă germană din România, relatează Agerpres.

Foto: © Brightdawn | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Raed Arafat, despre firma care are pe stoc teste salivă, dar cu care IGSU refuză să semneze contractul: „2 milioane de teste nu rezolvă oricum nici măcar o testare. Nu putem răspunde presiunilor, firma are o dispută comercială cu IGSU, să o rezolve în instanță”

Într-o conferință de presă la Guvern, șeful Departamentului pentru Situații de Urgență, Raed Arafat, a reacționat după ce firma DDS Diagnostic susține că are pe stoc 2 milioane de teste…
Vezi articolul

Răspândirea tulpinii indiene în școlile din Marea Britanie, păstrată sub tăcere de Guvernul Johnson pentru a putea elimina obligativitatea măștilor pentru elevii de gimnaziu, la jumătatea lunii mai – susține Observer

Guvernul Johnson ar fi blocat publicarea datelor referitoare la răspândirea tulpinii indiene în școli, pentru a putea elimina obligativitatea măștilor pentru elevii de gimnaziu, la jumătatea lunii mai, susține publicația…
Vezi articolul

Posibilitatea ca școala să decidă cursuri față în față pentru toate clasele, chiar dacă localitatea este în scenariul 2, precum și permiterea interacțiunii profesor-elev – cerute oficial de părinți. Propunerile de modificare a ordinului comun al Ministerului Sănătății și Ministerului Educației

Posibilitatea interacţiunii profesor-elev prin deplasarea elevului la tablă şi a profesorului la banca elevului, acordarea către școală a puterii de a decide să cheme la cursuri față în față și…
Vezi articolul