Ghid pentru profesori și directori de implementare a sistemului de colectare separată în școli. Descarcă tipizate pentru cerere către primărie și model de fișa responsabil

1.833 de vizualizări
Foto: ASAP/ The Institute

Ghidul poate fi descărcat gratuit de pe site-ul ASAP.

În România, în prezent, gradul de reciclare a deșeurilor este de aproximativ 13%. Obiectivul european pentru 2025 este reciclarea a 55% din deșeurile municipale generate de populație. Din cauza neîndeplinirii acestei ținte, România riscă să plătească Uniunii Europene amenzi de peste 100.000 euro/zi. Aceste amenzi se vor reflecta prin mărirea taxelor și impozitelor populației.

Sunt 4 etape de implementare, deschise detaliat de ghid, pe care directorii și profesorii le pot aplica în școli.

Potrivit legii 17/2023, legea „cadru” a deșeurilor (care transpune Ordonanța de Urgență numărul 92/2021 privind regimul deșeurilor), în cadrul fiecărei organizații trebuie să fie desemnată o persoană care să coordoneze sistemul de gestionare a deșeurilor, care să asigure existența și menținerea evidenței deșeurilor și să transmită raportările către Agenția pentru Protecția Mediului (județeană, corespunzătoare locației de desfășurare a activității organizației), conform legislației în vigoare. Această persoană se va numi în continuare responsabilul de gestionarea deșeurilor (coordonatorul sistemului) și este recomandabil să fie direct implicată în gestionarea sistemului sau să coordoneze activitatea departamentului
specializat, conform documentului.

Ce au aflat organizațiile de mediu după ce au aplicat un chestionar în mai-iunie 2023, în școli.

Au răspuns la acest chestionar reprezentanții a 257 de instituții de învățământ din 31 de județe și București. Numărul mediu de elevi din instituțiile de învățământ care au răspuns la acest chestionar a fost de 739. Numărul mediu de săli de clasă în instituțiile de învățământ care au răspuns la acest chestionar era de 28.

  • 74 de profesori/ administratori au declarat că nu există coșuri mici de colectare separată în interiorul instituției de învățământ pe care o reprezintă.
  • 55 de profesori/ administratori au declarat că nu există pubele mari de colectare separată în exteriorul instituției de învățământ pe care o reprezintă.
  • Totuși, în cadrul aceluiași chestionar doar 58 de profesori/ administratori au declarat că nu este implementat sistemul de colectare separată în instituția de învățământ pe care o reprezintă.
  • 183 de profesori/ administratori au declarat că au coșuri de colectare separată în interiorul instituției de învățământ pe care o reprezintă.
  • 202 profesori/ administratori au declarat că au pubele de colectare separată în exteriorul instituției de învățământ pe care o reprezintă.
  • În cadrul aceluiași chestionar 199 de profesori/ administratori au declarat că este implementat sistemul de colectare separată în instituția de învățământ pe care o reprezintă.
  • 42 de profesori/ administratori au declarat că nu știu unde se află pubelele exterioare
  • 20 de profesori/ administratori au declarat că nu știu de câte ori se ridică deșeurile
  • 93 de profesori/ administratori au declarat că nu țin evidența deșeurilor pe care le predau colectorului/firmei de salubrizare.

Descarcă Ghidul ASAP pentru școli, iar în interiorul documentului veți găsi modele de documente tipizate, utile pentru școală pe capitolul gestionării deșeurilor.


1 comment
  1. De ce să colectăm noi, indivizii, separat, dacă firma orașului, care colectează gunoiul, îl ridică și îl încarcă pe tot la grămadă?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Minimum 30% din elevii unei clase, nu pe școală, să primească burse de merit, plus eliminarea primăriilor din traseul pentru primirea banilor de burse, printre propunerile Consiliului Național al Elevilor la legile educației Deca nefăcute încă publice

Consiliul Național al Elevilor (CNE) anunță că a consultat proiectul de lege a învățământului preuniversitar, varianta Deca, apărut pe surse, și că „privește cu optimism” noile prevederi legate atât de…
Vezi articolul

Raluca Turcan: Cei mai vulnerabili sunt copiii din familii monoparentale sau din familii cu foarte mulți copii. Acei copii intră în sistemul de educație. Întrebarea este: resursele pe care noi le vedem pentru copii, pentru sistemul de educație în general, ajung și la toți acei copii? Răspunsul meu ca ministru al Muncii este că nu

„Finanțarea educației nu poate fi privită separat de calitate și echitate în educație. (…) În sistemul de educație intră copii care au șanse diferite și acces diferit la sistemul de…
Vezi articolul

UPDATE Profesorul Dacian Dragoș, numit judecător la Curtea Constituționala de președintele Nicușor Dan / Ca șef al Comisiei de etică a Universității Babeș-Bolyai, în 2022 a criticat dur decizia CCR prin care au fost blocate marile cazuri de plagiat. A jucat un rol-cheie în cazurile Lucian Bode sau Adrian Ivan

Președintele Nicușor Dan a semnat marți, 8 iulie, decretul de numire a profesorului universitar Dacian Cosmin Dragoș în funcția de judecător al Curții Constituționale a României, pentru un mandat de…
Vezi articolul

BREAKING Măsurile oficiale care se iau din 2 iunie în toate școlile pentru elevii claselor terminale, a VIII-a si a XII-a, precum și în perioada Evaluării Naționale și Bacalaureatului – proiect

Institutul Național de Sănătate Publică (INSP) a postat pe site, în dezbatere publică, un set de recomandări de sănătate publică privind măsurile generale de relaxare a restricțiilor impuse de starea…
Vezi articolul