Grecia a construit 24 de școli cu 110 milioane de euro din fonduri europene și parteneriat public privat. Care este situația în România

3.289 de vizualizări
SURSA: Comisia Europeană
Ca și în România, Grecia are probleme cu infrastructura școlară. Clădirile sunt învechite, au fost construite și proiectate acum mulți ani, așa că nu mai sunt eficiente energetic și nici nu mai corespund, de multe ori, scopului educațional modern și actual. Așa că au făcut proiecte și au atras peste 71 de milioane de euro, potrivit site-ului Comisiei Europene, InvestEU. Au cofinanțat până la 110 milioane de euro printr-un parteneriat public-privat și investiția arată cum puteți vedea mai jos. Pe axa 10.1, pentru construcția de unități de învățământ, România nu are niciun proiect finanțat din fonduri europene în prezent, în exercițiul 2014-2020.

Școlile grecilor sunt construite în regiunea Attica și sunt prevăzute cu echipamente de cea mai bună calitate. Sunt independente energetic – produc singure tot ce consumă.

Cu un buget de 110 milioane de euro (39 de milioane de euro a fost cofinanțarea prin parteneriat public-privat), acest proiect a luat în calcul cheltuielile pentru construcția celor 24 de școli, dar și pentru întreținerea lor pe o perioadă de 25 ani de către firma de construcții, potrivit Comisiei Europene.

Noile școli oferă un mediu educațional de înaltă calitate, inclusiv dotări pentru elevii cu nevoi speciale, mai arată portalul InvestEU. Clădirile au acoperișuri ecologice, sisteme de gestionare a apei de ploaie și de reciclare a apei uzate, panouri solare și scări flotante. Podelele și pereții exteriori sunt izolați termic, iar terenurile de sport sunt acoperite cu gazon sintetic.

Primarul localității Penteli, Dimitris Stergiou, a spus: „Penteli a fost de la început în favoarea unui parteneriat public-privat. Cu fondurile UE și un teren de 13 000 m² acordat de primărie, s-a construit un complex ultramodern format din două școli, o sală de sport și trei terenuri de baschet.”

Întrucât firma de construcții se ocupă de întreținerea clădirilor, consiliile școlare pot închiria spațiile sportive și sălile multifuncționale, lucru care înainte ar fi fost de neconceput.

Revista World Finance i-a acordat acestui proiect premiul Education Deal of the Year pentru a-i recompensa caracteristicile și structura de finanțare.

construcția și modernizărea școlilor în România

În România, potrivit datelor Ministerului Dezvoltării, prin Programul Regio 2014-2020, până acum nu este finanțat niciun proiect de construcție a vreunei școli. În Raportul de mandat al fostului ministru, Paul Stănescu, este menționată propunerea către Comisia Europeană să se preia 10 contracte nefinalizate de construcție de școli și grădinițe. Se construiesc unități de învățământ doar pe bani de la buget, prin două programe gestionate de Ministerul Dezvoltării Regionale și Ministerul Agriculturii. Programul Național de Dezvoltare Locală, PNDL II – Ministerul Dezvoltării. Potrivit stadiului de implementare la 15 ianuarie 2019, erau recepționate 56 de școli (din care 28 nu aveau autorizație de funcționare) și 23 de creșe și grădinițe.

Programul Național de Dezvoltare Rurală – Ministerul Agriculturii. Stadiul de implementare la 17 ianuarie 2019 arată că din priectele de înfrastructură de învățământ contractate în exercițiul financiar în curs, doar unul singur a fost finalizat, în valoare de 459.760 lei, adică sub 100.000 de euro. (1 euro = 4,7 lei)

FOTO: Europa.eu/investeu


2 comments
  1. Poate ca in Grecia nu sant atatia inculti si hoti in Parlament,cum sant umflatii de parlamenatri ai Romaniei care nu au nici cea mai mica idee de cum se conduce un popor…toti se barfesc se scuipa si-s morti dupa mita.Schimbati tot parlamentul,luatile averile ca altfel tot bine o duc si instalatii parlamentari cu studii si iubitori ai poporului din care fac parte si se vor intoarce toti romanii care muncim din greu peste granitele tarii ca sa ne ajutam batranii pensionari sa nu moara de foame.
    Luatile averile la aceste fiinte fara suflet plini de miliarde de euro…sa simta si ei ce inseamna sa fi sarac si sa nu ai un ban sa dai de mancare copiilor tai care te asteapta cu sufletul la gura cum fac puii din cuiburile berzelor cand le e foame.Oameni buni trezitiva pina nu muriti de frig si foame .ca de ghiftuitii care va fura si ultima letcaie o sa aiba grija cel de sus…ca doar cancerul a inceput sa-i casapeasca pe multi parlamentari si primari…niciun ban nu-ipoate ajuta…dreptate se face cu greu si cu timp indelungat.Inca nu e prea tarziu ca o tara frumoasa ca Romania si un popor muncitor si harnicca roamnii sa-si traiasca restul vietii in liniste.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Paralelă între „Lecția despre cub” a lui Nichita Stănescu și desființarea specializării de învățător de la liceele pedagogice, făcută de președintele Asociației liceelor de profil, Mircea Bertea

Posibila desființare a specializării de învățător din liceele pedagogice a fost comparată cu „Lecția despre cub” a lui Nichita Stănescu de către Mircea Bertea, președintele Asociaţiei Naţionale a Colegiilor şi…
Vezi articolul

VIDEO Funeriu: Dacă am fi mers până la capăt cu această luptă împotriva plagiatelor, am fi decapitat toate instituţiile de forţă ale României / Eu astăzi cred că a devenit o problemă de siguranţă naţională

Fostul ministru al Educaţiei, Daniel Funeriu, cel care a început demersurile pentru descoperirea tezelor academice plagiate, susţine că dacă demersul început în urmă cu aproximativ un deceniu ar fi fost…
Vezi articolul

Directoarea Colegiului Național I. L. Caragiale din București, Andreia Bodea: Unii elevi nu mai înțeleg pentru ce trebuie să învețe. Un elev de 17 ani mi-a spus că vrea să dea un tun și să se retragă. Noi în școală oferim modele, dar părinții nu ne lasă să ne facem treaba

Directoarea Colegiului Național I. L. Caragiale din București, Andreia Bodea, spune într-un interviu acordat TVR2, în emisiunea Educația la putere, că „unii elevi nu mai înțeleg pentru ce trebuie să…
Vezi articolul

Profesoara reclamată la Inspectorat pentru că a folosit cuvântul „foot” la ora de engleză: De ce nu ne lăsați să ne facem meseria?

Oficialii Inspectoratului Şcolar Judeţean Cluj susţin că instituţia nu a fost sesizată oficial în cazul profesoarei care a predat la lecția de engleză despre ”Human Body” și cuvântul ”foot”. Totuși, reprezentanții Inspectoratului Şcolar Judeţean…
Vezi articolul