Guvernul României, întrebat dacă nu e îngrijorat de situația din Educație și dacă nu consideră necesară demisia ministrului David: Impactul pozitiv al măsurilor luate asupra copiilor și a procesului educațional este deja o realitate

1.826 de vizualizări
Foto: gov.ro
Ministerul Educației și Cercetării va face „eforturi pentru reducerea timpului dedicat activităților birocratic-administrative din timpul total de lucru” al profesorilor, potrivit unui răspuns la o întrebare a senatorului AUR, Ciprian-Titi Stoica. La întrebarea adresată premierului Ilie Bolojan, care are ca subiect demisia ministrului Daniel David, Guvernul a enumerat efecte pozitive ale măsurilor fiscal-bugetare adoptate recent în Educație. Printre acestea se numără creșterea numărului de norme ocupate cu profesori titulari, scăderea numărului de norme ocupate de suplinitori necalificați, dar și a normelor ocupate în regim de plata cu ora – toate menționate și în trecut de către reprezentanții MEC.

În contextul în care în luna septembrie delegația sindicaliștilor au cerut demisia ministrului Daniel David și abrogarea măsurilor de austeritate, senatorul Ciprian-Titi Stoica a adresat trei întrebări:

  1. „Dacă vă îngrijorează situația prezentă în sistemul educațional.
  2. Dacă găsiți necesară demisia ministrului Educației și Cercetării, Daniel David.
  3. Care sunt măsurile pe care le considerați imperative pentru redresarea acestei situații?”.

Răspunsul Guvernului nu vizează întrebările adresate, ci prezintă o serie de efecte pozitive ale Legii Bolojan: „Impactul pozitiv asupra copiilor și a procesului educațional este deja o realitate, iar preocuparea noastră va continua să se concentreze în perioada următoare asupra profesorilor”.

Singura viitoare măsură pe care instituția o precizează este legată de luarea poverii birocratice de pe umerii profesorilor: „Se vor face eforturi pentru reducerea timpului dedicat activităților birocratic-administrative din timpul total de lucru, odată ce acesta este alocat mai mult pentru activități de predare.

  • Amintim că, recent, ministrul Daniel David a precizat că, începând de anul viitor, bursele sociale ar trebui „să fie prinse și să fie legate de instituțiile care se ocupă de asistența socială, pentru a nu încărca suplimentar profesorii”. „În același timp, prin vizitele pe care le am în țară și întâlnirile pe care le am cu cei din zona educației, încerc să înțeleg ce putem schimba, ce putem debirocratiza”, a mai adăugat acesta.
Efectele pozitive ale Legii Bolojan prezentate în răspunsul Guvernului

Potrivit răspunsului din partea Guvernului, numărul normelor didactice de predare în regim de plată cu ora a scăzut de la 30.128 în anul 2024-2025 la 14.500.

„Aceste norme salarizate în regim de plată cu ora era reprezentat, pe de o parte, de cadre didactice titulare și de cadre didactice angajate pe perioadă determinată (suplinitori), care le-au preluat suplimentar, iar pe de altă parte de cadre didactice angajate doar în regim de plată cu ora (cadre didactice asociate/pensionate: circa 5.600 în anul școlar 2024-2025)”.

În plus, reprezentanții Guvernului afirmă că, în urma redistribuirii normelor de predare în regim de plată cu ora și a creșterii cu două ore pe săptămână a normei didactice de predare, numărul normelor ocupate cu profesori titulari a crescut cu aproximativ 3%.

„Numărul normelor ocupate pe perioadă determinată (cu profesori suplinitori calificați) a rămas relativ constant”, se mai arată în răspuns.

În ceea ce privește numărul de norme ocupate de suplinitori necalificați, acesta a scăzut cu circa 17%, ajungând la 4.500.

„Aproximativ 98,6% dintre titulari au rămas în aceleaşi unități școlare, iar acolo unde
fragmentarea normei era deja în peste trei unități şcolare s-a creat posibilitatea de a nu se fragmenta suplimentar. Aşadar, în anul şcolar 2025-2026, în comparație cu anul şcolar 2024-2025, a crescut atât numărul profesorilor calificați la care copiii au acces, cât și timpul de interacțiune cu aceștia și a scăzut numărul personalului necalificat”, mai precizează instituția.


9 comments
  1. Să le spună povestea cu „scăderea numărului de necalificați” și elevilor care fac acum fizică cu colega mea de limba franceză (căreia nu i-au găsit alte ore pentru a-i completa catedra)… 😀

  2. Tov. guvernoiul nostru trăiește într-o realitate paralelă, virtuală, perpendiculară pe acea actuală…
    p.s. vă rugăm noi frumos, tovarăși, nu vă mai ocupați de profesori, le ajunge cât i-ați „norocit” până acum…

  3. „Impactul pozitiv al măsurilor luate”? Cred ca voiati sa scrieti NEGATIV, fiindca, altfel, e ilogic titlul.

  4. Delusion III. Activitatile birocratice sunt exact aceleasi plus ore de predare extra iar efectelor pozitive ale masurilor de austeritate sunt cel mai frumos cadou de Craciun atat pentru profesorii cat si pentru elevi.
    Multumim inca o data pe aceasta cale conducerii patriei care ne poarta zi de zi pe noi culmi de glorie si progres stiintific!

  5. În opinia mea, curajul profesorilor de a protesta și de a face grevă, în mod agresiv, în 2023, timp de câteva săptămâni, perioadă rămasă în memorie datorită celebrului marș, trebuia repede sancționat de clasa politică. Înainte de alegeri nu se putea, pentru că pro-europenii lucrau la proiectul consacrării demnității și bunăstării profesorilor. Dar, după alegeri, nu se mai putea întârzia. Politrucii trăiesc cu iluzia că țara le aparține, iar o bună parte din populație, învățată din timpul comunismului cu exercițiul tăcerii și obedienței, le cultivă această iluzie. Guvernul știe că minte, dar o face pentru că i se permite. Știe că decide prost, fără consultări și fără studii de impact, dar o face pentru că i se permite. Știe că este nu doar lipsit de credibilitate, dar și ilegitim, dar nu îi pasă, pentru că nici populației nu îi pasă. Vestea bună este că lumea se deșteaptă.

  6. Șefimea de la Educatie , niste nenorociti ordinari. Au scazut venitirile, mai vine dracu in sistem. Sau cei mai prosti sau visatori.

  7. Păi nu era normal să se procedeze invers?Adică să se ridice mai întâi povara activităților birocratic-administrative din timpul total de lucru și apoi să se mărească norma didactică?Însă și această mărire a normei didactice,nu trebuia realizată brusc,la toți profesorii,ci numai la cei care abia veneau în sistem sau chiar la cei care luau cu nesimțire ore la plata cu ora.

    1. Cum te-ai gândit ,,mata”ca trebuia mărită norma doar la cei abia veniți in sistem? Te-ai gândit mult înainte de a emite aceasta idioțenie? Debutanții sunt oricum idioții de serviciu ai scolii: primesc clasele cu probleme (galagioase, slabe din puncte de vedere al rezultatelor, elevi cu CES), orarul cel mai dezavantajos( cu multe ferestre, ore dupa-amiaza, de ex cine are ore vineri dupa-amiaza -suplinitorul).

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

DOCUMENT Ministerul Finanțelor, condus de Florin Cîțu, a refuzat să aloce 10 milioane de lei din fondul de rezervă pentru vaccinarea copiilor anti-rujeolă și anti-poliomielită pe motiv că nu a fost explicată urgența situației

O adresă trimisă de la Ministerul Finanțelor în 6 august către Ministerul Sănătății, consultată de G4Media.ro, arată că Finanțele – minister condus atunci interimar de Florin Cîțu – au refuzat…
Vezi articolul

Cîmpeanu spune că își dă demisia de la Ministerul Educației, la finalul lunii ianuarie, dacă nu primește „o creștere în valoare absolută” a bugetului. „Să fie măcar un pic mai mare decât în anul 2020”

Ministrul Educației Sorin Cîmpeanu spune că își va da demisia, dacă nu primește „o creștere în valoare absolută” a bugetului pentru Educație. Declarația a fost făcută la RealitateaTV. Acesta a…
Vezi articolul