Harghita: 86% dintre elevi au făcut lecții online, potrivit directorilor de școli, fie prin grupuri pe Facebook, fie prin aplicaţia Google Classroom sau prin grupuri pe WhatsApp

911 vizualizări
examen
Foto: Freepik.com
86% dintre elevii harghiteni au beneficiat de lecţii online, începând cu 11 martie, în această activitate de predare-învăţare fiind implicaţi, deopotrivă, elevii, cadrele didactice şi părinţii, a declarat inspectorul şcolar general adjunct, Cristinel Glodeanu, citat de Agerpres.

Inspectorul şcolar general adjunct a declarat că „pe baza declaraţiilor directorilor unităţilor de învăţământ, centralizate la nivelul ISJ Harghita, la noi în judeţ, 86% dintre elevi au beneficiat de această modalitate de predare-învăţare online, pentru fixarea şi consolidarea cunoştinţelor, cu toate că aceasta nu s-a desfăşurat uniform. Fiecare unitate de învăţământ a găsit soluţii de comunicare cu elevii, fie prin grupuri pe Facebook, fie prin aplicaţia Google Classroom, fie prin grupuri pe WhatsApp, dar şi prin alte căi de comunicare virtuală. Elevii au participat într-un procent ridicat la aceste cursuri, li s-au dat teme de casă, elevii le-au efectuat şi le-au trimis spre corectare cadrelor didactice. În cazul elevilor mai mici (de exemplu, din clasa pregătitoare sau din clasa I), legătura s-a realizat, în unele cazuri, cu ajutorul părinţilor, ei fiind aceia care le-au comunicat învăţătorilor temele copiilor lor. Inclusiv programul ‘Şcoala altfel’ s-a ţinut conform recomandărilor Ministerului Educaţiei şi ale Inspectoratului Şcolar Judeţean Harghita„.

Pentru elevii de la secţia maghiară, Inspectoratul Şcolar Judeţean Harghita a creat, împreună cu Consiliul Judeţean şi cu Uniunea Cadrelor Didactice Maghiare din România, lecţii filmate de recapitulare şi de consolidare a cunoştinţelor, precum şi de pregătire a elevilor de clasa a VIII-a pentru Evaluarea Naţională.

Aceste lecţii filmate, realizate în limba maghiară şi intitulate SuliTv8, au fost difuzate pe un post de televiziune şi au fost postate pe canalul YouTube.

Fiind vorba despre trei discipline de examen: limba şi literatura română, limba şi literatura maghiară şi matematică, audienţa a fost foarte ridicată, cu mii de vizualizări pe Facebook şi pe YouTube. Scopul creării şi difuzării acestor zece lecţii pe disciplină a fost ca şi elevii, din zonele fără calculator şi internet, să poată beneficia de pregătiri gratuite, avantajul acestor lecţii fiind că pot fi vizionate de nenumărate ori„, a spus inspectorul şcolar general adjunct, citat de Agerpres.

În ceea ce îi privește pe elevii care nu au calculatoare sau tablete, IŞJ a făcut şi un apel pentru sprijinirea copiilor care nu au un posibilităţi pentru studiul online. Glodeanu a adresat rugămintea agenţilor economici, organizaţiilor neguvernamentale şi primăriilor să sprijine elevii din unităţile de învăţământ.

Totodată, IŞJ Harghita şi alte nouă unităţi de învăţământ au depus proiecte la Iniţativa Central Europeană (CEI) pentru a găsi soluţii de finanţare în vederea achiziţionării de laptopuri şi tablete, pe care să le poată folosi elevii, notează Agerpres.

 


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Elevii se întorc la școală luni, 4 decembrie, pentru ultimele trei săptămâni de cursuri din modulul 2. Vor avea câte două sau trei note la fiecare disciplină până la vacanța de iarnă, transmite Ministerul Educației

Elevii se întorc la școală luni, 4 decembrie, pentru ultimele trei săptămâni de cursuri din modulul 2, potrivit calendarului anului școlar, după zilele libere de joi, de Sfântul Andrei și…
Vezi articolul

Andrea Ghez, a patra femeie din istorie laureată a Premiului Nobel pentru Fizică: Astăzi simt o mai mare pasiune pentru partea didactică a muncii mele. E atât de important să convingem generațiile mai tinere în privința capacității lor de a pune întrebări și de a gândi

Andrea Ghez, unul dintre cei trei câștigători ai Premiului Nobel pentru Fizică pe 2020 anunțați marți, a spus în scurtele declarații oferite în cadrul ceremoniei de la Stockholm că „astăzi…
Vezi articolul

BAC 2023 – sesiunea specială. Elevii susțin joi, 18 mai, proba scrisă la Limba română. Candidații vor avea asupra lor doar cartea de identitate și instrumente de scris cu cerneală sau pastă de culoare albastră

Elevii care s-au înscris la sesiunea specială a examenului de Bacalaureat 2023 susțin joi, 18 mai, proba scrisă la Limba și literatura română, potrivit calendarului oficial. Ieri a avut loc…
Vezi articolul
Rareș Moldovan, rector Fcaultatea de Litere, UBB

Devine necesar să accentuăm importanța educației, în mod repetat, ca pe o urgență: Modul în care ne comportăm, existăm în societate, opiniile noastre politice, modul în care alegem să le dezbatem – toate sunt trecute prin acest filtru formator al educației noastre, spune Rareș Moldovan, decanul Facultății de Litere din Cluj-Napoca

Decanul Facultății de Litere din cadrul Universității Babeș-Bolyai (UBB) din Cluj-Napoca, Rareș Moldovan, spune că „devine necesar să accentuăm importanța educației în mod repetat, ca pe o urgență și să…
Vezi articolul

Vicepreședinta Comisiei Europene responsabilă cu educația, Roxana Mînzatu: Comisia Europeană nu poate interveni în reformarea programei de română, dar facilitează de schimburi de bune practici / Erasmus+ este foarte popular și în România și dorința mea e ca fiecare copil să aibă parte de o mobilitate Erasmus măcar o dată

Comisia Europeană nu poate interveni în construirea curriculumului de limbă română și nici în disputa care scindează acum România, referitoare la reintroducerea în programa de clasa a IX-a a studiului…
Vezi articolul