Imaginea și reputația elevilor în mediul online – temă de discuție la Colegiul Național Hașdeu din Buzău

232 citiri
Ce înseamnă reputația online, care sunt gafele pe care adolescenții le fac cel mai adesea în lumea digitală și cum se construiește o strategie de comunicare personală – au fost temele propuse de Centrul European pentru Integrare Socio-Economică pentru liceenii de la Colegiul Național “B.P. Hasdeu” din Buzău. ”Unul dintre cele mai importante lucruri pe le-am învățat și exersat prin intermediul acestui curs este autenticitatea – în termenii în care ea se descrie ca sinceritate față de cei din jur și, mai ales, față de noi”, a declarat Ștefania Daniela Frîncu, elevă în clasa a X-a.

Campania s-a derulat în perioada octombrie-martie și a avut ca obiectiv educarea elevilor participanți “cu privire la importanța imaginii de sine și a branding-ului personal, în era digitalizată și neiertătoare a zilelor noastre”, informează Centrul.

Formator a fost Lavinia Bădeanu, specialist în comunicare și relații publice. “Realitatea nespusă a zilelor noastre este aceea că elevii de liceu și tinerii studenți nu sunt educați corespunzător cu privire la importanța imaginii de sine, manifestată deopotrivă în relațiile umane directe și în mediul online, și nici cu privire la riscurile aferente neglijării acesteia, pe termen lung. Tinerii liceeni și studenți nu sunt învățați cum se construiește o strategie de comunicare personală, cum se întreține o bună reputație, cât de devreme trebuie începută grija pentru imaginea personală, de la ce vârstă nu ne mai sunt iertate gafele de imagine, cât de neiertător este mediul virtual actual și cum se poate ca o postare neinspirată, făcută în glumă la vârsta de 17 ani, să distrugă cariera autorului acestuia, peste ani de zile”, spune Lavinia Bădeanu, într-un comunicat de presă.

Campania s-a derulat printr-o serie de întâlniri cu elevii de liceu, în cadrul cărora le-au fost predate tehnici și practici de Relații Publice și de unde tinerii au aflat situațiile în contextul cărora se produc cel mai frecvent gafe de imagine și traume emoționale.

Printre obiective s-a numărat și “conștientizarea necesității atenției față de comunicările private și publice, în mediul online și offline”.

“Cariera, jobul, relațiile personale și de familie sunt, astăzi, sub atenta evaluare a opiniei publice. Greșelile costă acum mai mult ca oricând, denigrarea se face în spațiul public (ca în vremurile medievale), pedepsele sunt cerute și impuse de către opinia publică, execuția este transmisă live, iar toată cariera unui individ se poate nărui într-o singură clipă”, susține Lavinia Bădeanu. Aceasta precizează că ideea campaniei “s-a născut dintr-o datorie civică și morală pe care am simțit nevoia să o îndeplinesc, după mai bine de un deceniu de activitate într-un domeniu care se face vinovat tocmai de întinderea, voluntară sau nu, a acestor capcane”.

 

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI:RO76BTRLRONCRT0471641001

CONT EURO:RO26BTRLEURCRT0471641001

Deschis la BANCA TRANSILVANIA
Donează prin Patreon

Donează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole recomandate

UPDATE Dezbaterea “părinte 1 și părinte 2” în formularele de înscriere la școală în Franța. Ministrul francez al Educației: Nu cred că trebuie să dispară termenii “tată” și “mamă”. Vom lucra la formularea corectă

UPDATE “Nu cred că trebuie să dispară termenii “tată” și “mamă”. Vom lucra la formularea corectă”, a declarat luni, 18 februarie, ministrul francez al Educației, Jean-Michel Blanquer, relatează FranceTVinfo.fr. Declarația oficialului…
Vezi articolul

„În Coreea de Sud am început testarea în masă, în toate oraşele, în acelaşi timp/Kiturile de test erau gata la 17 zile de la primul deces” – interviu Radio Iași cu Gye Cheol Kwon, preşedintele Societăţii Sud-Coreene pentru Medicina de Laborator

Coreea de Sud înregistrează sub 100 de cazuri de îmbolnăviri cu COVID-19 de la începutul acestei săptămâni, după  cea mai amplă strategie de testare în masă derulată de o ţară…
Vezi articolul