INS: În primele 8 luni ale anului 2020 s-a înregistrat cel mai mic număr de nașteri din ultimii 7 ani

2.185 de vizualizări
Foto: © Vladimirs Prusakovs | Dreamstime.com
În perioada ianuarie-august 2020 s-au înregistrat 113.931 de nou-născuți, potrivit datelor publicate luni de Institutul Național de Statistică. Este cel mai mic număr de nașteri din ultimii 7 ani, arată analiza Edupedu.ro a primelor 8 luni ale anului 2014-2020.

Numărul nou-născuților din anul 2020 este cu 17.170 mai mic decât cel din aceeași perioadă a anului trecut, când în primele 8 luni se născuseră 131.101 copii.

Notă: Nașterile din perioada primelor 8 luni nu au motive să fie influențate de actuala criză sanitară și economică, conceperea copiilor născuți în perioada analizată având loc cu circa 40 de săptămâni înainte (durata unei sarcini la termen). Copiii născuți în intervalul ianuarie-august 2020 au fost concepuți în perioada mai-decembrie 2019.

Pentru a ilustra impactul acestei scăderi asupra sistemului de educație, diferența de 17.170 de copii între generația născută în același interval din 2019 și 2020, înseamnă peste 686 de clase/grupe de grădiniță de câte 25 de copii fiecare, mai puține față de câte ar fi formate din copiii născuți în aceeași perioadă, ianuarie-august, dar cu un an mai devreme.

 Foto: © Vladimirs Prusakovs | Dreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Școlile să nu mai fie responsabile pentru dosarele sociale ale elevilor, accesul la liceu pentru elevii care nu au luat nota 5 la Evaluarea Națională să fie limitat, printre propunerile profesorilor, elevilor și părintilor pentru creșterea participării școlare și la Evaluarea Națională – raport

Eliminarea responsabilității școlii în realizarea dosarelor sociale ale elevilor, demers care suprasolicită si supraîncarcă personalul școlii, în detrimentul activităților educaționale și limitarea accesului la liceu pentru elevii care nu au…
Vezi articolul

„Redefinirea meritului” în rândul elevilor, în varianta ministrului Educației și Cercetării Daniel David – analiză pe clasa a IX-a în București: un elev cu media 9.10 va primi bursă de merit, în timp ce alți elevi cu media 9.95 nu vor primi burse de merit

Șase dintre cei șapte elevi admiși cu media 9.95 la Colegiul Național „Sfântul Sava”, profilul Real, specializarea Științe ale Naturii, nu vor primi bursă de merit, întrucât nu se încadrează…
Vezi articolul

INTERVIU Cercetătoarea în științele educației Adela Țăranu: Liceenii spun toți că vor să facă alegeri. Școala este responsabilă ca oferta să fie de calitate, profesorul să-și facă treaba. Nu e în puterea elevului să aleagă ce este cel mai simplu și se face ușor, pentru că n-ar trebui să vină genul acesta de ofertă pe care noi să o desconsiderăm

„Liceenii spun toți că vor să facă alegeri. Cum se face alegerea? Elevul alege din oferta școlii, nu alege ce i se năzare lui. Nu alege ceva absurd. Școala este…
Vezi articolul

GRAFIC Numărul elevilor cu CES din școlile din România aproape s-a triplat în ultimii 5 ani, în timp ce numărul profesorilor de sprijin este ținut de Ministerul Educației cu mult sub standardul legal. În timp ce în județul Galați, unui profesor de sprijin îi revin 140 de elevi, doar într-un singur județ acesta este conform legii

Numărul elevilor cu cerințe educaționale speciale, CES, din învățământul de masă aproape s-a triplat în ultimii 5 ani, ajungând la peste 50.000 în anul școlar 2023-2024. În același timp, numărul…
Vezi articolul