Inteligența artificială folosită în exerciții prezintă riscul de a inhiba învățarea în anumite situații – studiu

1.031 de vizualizări
Foto: Pixabay.com
Instrumentele de inteligență artificială pot fi foarte folositoare pentru diverse obiective educaționale, dar chiar și în cazul unora dintre acestea ele prezintă riscul de inhibare a învățării, argumentează autorii unui studiu realizat în 2024, prezentat de Edutopia.org. Studiul, realizat de cercetători de la Universitatea din Pennsylvania pe un grup de circa 1000 de elevi de liceu, a verificat efectele folosirii IA atât în timpul unor exerciții, cât și în evaluarea materiei pe care elevii o aveau de însușit prin acele exerciții.

Astfel, elevi de clasa a X-a și a XI-a au luat parte la o scurtă lecție de matematică. Apoi, în vederea unei testări, au făcut o serie de exerciții legate de lucrurile nou învățate. O parte dintre elevi s-au folosit de instrumente tradiționale (notițe, manuale etc.), în timp ce alții au avut la dispoziție o versiune simplificată a programului de inteligență artificială ChatGPT sau un pachet special dezvoltat pentru a-i asista pe profesori la clasă.

Acești din urmă elevi au avut rezultate cu 48% până la 127% mai bune decât ceilalți, în timpul exercițiilor de pregătire pentru test. Dar în timpul testului competența lor „s-a evaporat”, scrie Edutopia: performanța la test a elevilor care s-au folosit de versiunea simplificată a ChatGPT în timpul exercițiilor s-a prăbușit, ei înregistrând cu 17% mai puține puncte decât colegii care au învățat după metode tradiționale.

  • „Rezultatele noastre sugerează că elevii încearcă să folosească GPT-4 drept ‘cârjă’ în timpul rezolvării exercițiilor de pregătire și, când au astfel succes, ei ajung totuși să au o performanță mai slabă când sunt pe cont propriu. Drept urmare, pentru a menține productivitatea pe termen lung, trebuie să fim atenți atunci când introducem instrumente IA, pentru a ne asigura că oamenii continuă să acumuleze competențe esențiale”.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
Harta psihologică a României

Harta psihologică a României și răspunsul pe județe la restricțiile din starea de urgență. Daniel David: Au respectat regulile oamenii din zone foarte tradiționale și cei cu nivel mare de autonomie. Din cauza alegerilor, astăzi autoritățile vorbesc pe limbi diferite

Răspunsul românilor la restricțiile de circulație impuse în timpul stării de urgență a fost influențat de profilul psihocultural al zonei țării, susține un studiu derulat de Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca.…
Vezi articolul

Marilen Pirtea, rectorul Universității de Vest din Timișoara: Trebuie să fie corelate planurile-cadru cu examenele naționale, în caz contrar va fi stimulată în continuare învățarea de suprafață / Trebuie gândit și un sistem eficient de formare a profesorilor, iar debutanții au nevoie de mentorat

Succesul reformei depinde de corelarea curriculumului cu metode moderne de predare, evaluare și formare a profesorilor scrie Marilen Pirtea, rectorul Universității de Vest din Timișoara, într-o analiză pe schimbările aduse…
Vezi articolul

Salariile profesorilor din România – printre cele mai mici din UE. Ultimele date Eurydice: salariile brute reale au scăzut ușor în 2020-2021 față de anul precedent, în timp ce majoritatea țărilor europene au luat măsuri de creștere

Profesorii din școlile publice românești au avut și în anul 2020-2021 printre cele mai mici venituri din Europa, cu un salariu brut anual de sub 12.500 de euro, adică puțin…
Vezi articolul