Edupedu.ro
  • Știri
    • Clasa Pregătitoare
    • Știri Grădiniță
    • Știri Învățământ Primar
    • Știri Gimnaziu
    • Știri Liceu
    • Știri Universitate
    • Analize
    • Statistici
  • Evaluare Națională 2025
  • Bac 2025
  • CartON
  • Educație digitală
  • Nextlab.tech
  • BCR pentru comunitate
Statistici blog
  • 391.140.650 vizite
Edupedu.ro

Știri la zi despre educație

  • Știri
    • Clasa Pregătitoare
    • Știri Grădiniță
    • Știri Învățământ Primar
    • Știri Gimnaziu
    • Știri Liceu
    • Știri Universitate
    • Analize
    • Statistici
  • Evaluare Națională 2025
  • Bac 2025
  • CartON
  • Educație digitală
  • Nextlab.tech
  • BCR pentru comunitate

EduPedu.ro este o organizație non-profit și depinde de tine

Donează
  • Educație
  • Nextlab.tech

Material susținut de Nextlab.tech

INTERVIU Profesoara Nicoleta Șandor: Elevii sunt fascinați de robotică și văd roboții ca pe niște creații uimitoare / Concursul de robotică Nextlab.tech ne-a oferit oportunități pentru învățare și distracție

Redacția
  • 12 octombrie 2023
  • 9 minute read
  • No comments
2.960 de vizualizări
Roboți ai elevilor de la Colegiul Național „Mihai Eminescu” din Satu Mare / Foto: Nicoleta Șandor
Total
0
Shares
0
0
0
0
0
0
„Elevii sunt fascinați de robotică și văd roboții ca pe niște creații uimitoare și sunt inspirați de potențialul lor. A fost emoționant să-i văd pe copiii cum se bucură pentru fiecare descoperire”, a declarat profesoara Nicoleta Șandor, de la Colegiul Național „Mihai Eminescu” din Satu Mare, într-un interviu pentru Edupedu.ro. 

„Concursul de robotică Nextlab.tech ne-a oferit oportunități pentru învățare, dezvoltare personală și distracție”, a adăugat Nicoleta Șandor

  • Elevii de la Colegiul Național „Mihai Eminescu” din Satu Mare, coordonați de profesoara Nicoleta Șandor, au ajuns pe locul 1 în Top Roboșcoli în 2022.

Edupedu.ro: De unde vine pasiunea dumneavoastră pentru robotică?

Nicoleta Șandor: Într-o lume condusă de tehnologie deja apare firescul unui dialog despre un viitor al roboticii. Noi, profesorii, învățăm alături de elevi să cunoaștem lumea roboticii, să ne împrietenim cu ei, să îi avem alături în viața de zi cu zi.

Robotica este un domeniu în continuă evoluție, ceea ce înseamnă că elevii pasionați au întotdeauna ceva nou de învățat și de explorat. De la programarea roboților cu algoritmi avansați la dezvoltarea de componente mecanice sau electronice, acest domeniu oferă oportunități infinite de dezvoltare personală și profesională. 

Am considerat că robotica oferă o oportunitate de dezvoltare pentru elevii din școala noastră și așa am pornit într-o călătorie frumoasă, dar plină de surprize. 

Edupedu.ro: Când ați înființat clubul de robotică? Cum i-ați atras pe copii spre robotică?

Nicoleta Șandor: Activitatea noastră a început în februarie 2019, când le-am prezentat elevilor de gimnaziu posibilitatea de a participa la concursul gratuit de robotică pentru elevi nextlab.tech. 

O oportunitate extraordinară pentru elevi a fost faptul că acest concurs era precedat de un curs de robotică  susținut de profesori universitari din domeniul informaticii. Elevii doritori au participat la webinare, au învățat să programeze roboței bazați pe Arduino și să lucreze în Open Roberta. Faza a doua a concursului s-a desfășurat la București, unde au participat 6 elevi cu roboții construiți și programați. Activitatea s-a desfășurat la școală după orele de curs sau în zilele de sâmbătă.

În anii care au urmat tot mai mulți elevi s-au alăturat acestei activități, Colegiul Național „Mihai Eminescu” din Satu Mare obținând rezultate deosebite la Concursul Național de Robotică Nextlab.tech:  locul 5 în Top Roboșcoli  (ediția 2020), locul 4 în Top Roboșcoli (ediția 2021), respectiv locul 1 în Top Roboșcoli  (ediția 2022). Anul trecut, în faza a II-a a concursului, s-au calificat 31 de elevi.

Lecțiile gratuite pe platforma de concurs Nextlab.tech sunt extrem de utile, iar faptul că pot beneficia de kit-uri gratuite îi stimulează pe elevi.

Edupedu.ro: Care au fost cele mai mari provocări? Ce provocări aveți acum?

Nicoleta Șandor: Punerea în funcțiune a roboților a fost, într-adevăr, o provocare. Proiectarea și programarea roboților, pentru a îndeplini sarcini specifice, necesită o înțelegere profundă a tehnologiei lor și a mediului în care vor opera. Pentru a funcționa eficient și în siguranță, roboții trebuie să aibă capacități bune de percepție a mediului. Integrarea senzorilor permit roboților să colecteze și să interpreteze datele din mediul lor. 

Cu perseverență, susținere din partea părinților, a ROBOAjutoarelor puse la dispoziție în cadrul concursului Nextlab.tech și a ajutorului de la elevii mai mari și experimentați, am reușit să facem față tuturor provocărilor.

Foștii elevi, care sunt acum studenți, au fost prezenți în această călătorie alături de noi. Pentru un profesor, este o mare bucurie să observe că foștii săi elevi împărtășesc cu entuziasm cunoștințele acumulate.

Edupedu.ro: Ce vă spun elevii despre club? De ce vin? Ce le place? Părinții ce spun despre club?

Nicoleta Șandor: Elevii sunt fascinați de robotică și sunt extrem de entuziasmați de posibilitățile pe care le oferă această tehnologie. Ei văd roboții ca pe niște creații uimitoare și sunt inspirați de potențialul lor. 

Părinții apreciază faptul că robotica îi încurajează pe copii să fie curioși, să exploreze și să inoveze. Aceasta contribuie la dezvoltarea imaginației și a spiritului de aventură a elevilor. Părinții știu că robotica îi învață pe copii să gândească critic, să rezolve probleme și să fie creativi. Ei consideră că abilitățile și cunoștințele în robotică pot deschide uși pentru viitoare cariere de succes pentru copiii lor și văd această investiție în educația lor ca pe oportunitatea de a le asigura un viitor mai stabil.

Edupedu.ro: Îi ajută robotica la școală, la alte materii? Înțeleg mai bine matematica, fizica?

Nicoleta Șandor: Robotica este un domeniu interdisciplinar care implică aplicarea matematicii și fizicii pentru a proiecta, a construi și a controla roboții. Matematica și fizica sunt elemente esențiale în dezvoltarea și funcționarea roboților. Ele ajută la modelarea și controlul mișcării, la analiza datelor și la îmbunătățirea performanțelor și a capacităților roboților într-o varietate de aplicații. Prin urmare, elevii care sunt pasionați de robotică înțeleg mai bine matematica și fizica.

Edupedu.ro: Cine vă ajută cu procurarea materialelor?

Nicoleta Șandor: În primul an de activitate (2019), părinții au fost susținătorii financiari ai activităților de robotică, dar pe parcursul anilor am reușit să achiziționăm câțiva roboți și piese pentru roboți, obținând finanțare prin organizarea de evenimente de robotică în cadrul inițiativei Meet and Code. Meet and Code este o modalitate excelentă de a promova educația digitală și de a inspira tinerii să se implice în lumea tehnologiei și a programării. Ea oferă resurse și suport financiar pentru organizațiile care doresc să organizeze astfel de evenimente și să contribuie la dezvoltarea competențelor digitale ale tinerilor. 

Edupedu.ro: Ce ați recomanda unui profesor care vrea să facă un club de robotică? Ce pași să urmeze, la ce să se aștepte?

Nicoleta Șandor: Activitatea de robotică poate fi o experiență educativă minunată atât pentru profesor cât și pentru elevi. Elevii au oportunitatea de a explora și de a învăța într-un mod distractiv și practic în domeniul tehnologiei. Câțiva pași de urmat ar fi: stabilirea de obiective clare, găsirea unui spațiu adecvat, obținerea de resurse financiare, planificarea activităților, implicarea părinților și a comunității.

Edupedu.ro: Cum credeți că îi ajută pe elevi concursul Nextlab.tech și opționalul de robotică?

Nicoleta Șandor: Participarea la concursul de robotică Nextlab.tech ne-a oferit oportunități pentru învățare, dezvoltare personală și distracție. 

Parcurgând lecțiile gratuite de informatică și robotică de pe platforma de învățare adaptivă Nextlab.tech și participând la concurs, elevii și-au dezvoltat abilități de programare, de construcție a roboților și de gestionare a echipamentelor tehnice. Construirea și programarea unui robot le-a oferit o experiență practică în aplicarea conceptelor tehnice și științifice învățate. 

Cursurile interactive, asistați de inteligența artificială Ioana, dialogurile formale și nonformale cu profesioniști în domeniu au contribuit la evoluția noastră, a fiecăruia în parte. Am început să înțelegem principiile de bază ale acestei noi tehnologii, ne-am dezvoltat competențe necesare pentru programarea și construirea roboților.

Participând la evenimente și competiții de robotică, elevii au avut oportunitatea de a cunoaște alți entuziaști ai tehnologiei.

Sesiunile gratuite de ROBO-ajutor, destinate elevilor, le-au oferit acestora posibilitatea de a adresa întrebări și de a lămuri neclaritățile pe care le aveau pe parcursul concursului cu privire la proiectele realizate.

Munca în echipă a învățat elevii să comunice eficient și să colaboreze cu ceilalți colegi. Această abilitate fiind valoroasă în mediul de lucru și în viața de zi cu zi.

Opționalul de robotică „Învățare cu roboți” oferă o serie de avantaje educaționale și personale, care pot contribui la dezvoltarea integrală a elevilor și la pregătirea lor pentru lumea tehnologică în continuă evoluție. Pe lângă abilitățile tehnice, opționalul de robotică poate ajuta la dezvoltarea abilităților de comunicare, reziliență, adaptabilitate și încredere în sine. Cunoștințele și abilitățile dobândite în cadrul opționalului de robotică sunt relevante pentru industria tehnologică în continuă dezvoltare și pot pregăti elevii pentru viitoare cariere în domenii precum: inginerie, programare sau robotică.

A fost emoționant să-i văd pe copiii cum se bucură pentru fiecare descoperire, să văd că sunt receptivi și interesați de a construi roboți utili în diverse domenii ale cunoașterii. Am trăit alături de elevii mei mulțumirea și împlinirea unui mentor care se regăsește în zâmbetul victorios al discipolilor lui.

Mulți dintre elevii care au participat la prima ediție a concursului de robotică Nextlab.tech sunt acum membri ai echipei de robotică a școlii și se implică activ în activități de învățare și de partajare a cunoștințelor.

Relația pozitivă și colaborarea între părinți și școală pot contribui semnificativ la succesul școlar al copiilor și la dezvoltarea lor personală și academică. Când părinții și școala lucrează împreună în interesul elevilor, aceștia au o mai mare șansă de a-și atinge potențialul maxim. 

Le mulțumesc tuturor celor care au crezut în noi și ne-au fost alături: profesioniști în domeniu, părinți ai copiilor, colegi, foști și actuali elevi ai Colegiului Național „Mihai Eminescu” Satu Mare. Vă mulțumesc pentru oportunitatea de a-mi exprima această experiență de viață care a adus schimbări atât în viața mea, cât și în cea a elevilor mei. 

Mergem mai departe cu credința că existența roboților în viața de zi cu zi ne ajută să trăim într-o lume mai bună.

Despre Nextlab.tech

Compania Cyberrlence Inovație, deținătoare mărcii Nextlab.tech, a fost înființată în 2017 și este deținută de Răzvan Bologa și Andrei Toma, doi ciberneticieni de la Facultatea de Cibernetică, ASE, București. Firma a fost înființată cu scopul de a oferi soluții educaționale moderne, care să pregătească atât copiii cât și adulții pentru o economie bazată pe  inteligența artificială și semiconductori.

Nextlab.tech deține o platforma de adaptive learning care folosește inteligența artificială pentru a ușura predarea unor domenii noi precum robotica, inteligența artificială, securitatea cibernetică și altele. Tehnologia Nextlab.tech este folosită în școli, companii, instituții publice și de către clienți individuali pentru a implementa procese educaționale moderne, relevante pentru profesiile viitorului. Conținutul educațional al Nextlab.tech acoperă o plajă largă de tehnologii informatice relevante pe piața muncii.

Sponsorul principal național al concursului național de robotică Nextlab.tech este Banca Comercială Română. Începând cu 2022 concursul beneficiază de sprijin financiar din partea Ministerului Educației din România. Sprijinul logistic și tehnologic este oferit de start-up-ul Nextlab.tech. Inițiativa este sponsorizată suplimentar de Dacia Renault și Fundația GlobalWorth. Proiectul funcționează în cadrul programului România Tech Nation. Mediul de business este încurajat să se alăture acțiunii pentru a mări numărul elevilor care vor beneficia de un kit gratuit.

Proiectul de dotare a școlilor cu echipamente de robotică a fost posibil cu sprijinul Băncii Comerciale Române. Începând cu anul 2019 BCR a finanțat un proiect pilot de distribuire gratuită a roboților educaționali și a tehnologiilor adaptive learning în școli în cadrul programului Romania Tech Nation. Proiectul s-a dovedit un succes, iar ulterior tehnologia folosită a fost extinsă cu fonduri europene de către Ministerul Educației Naționale și Agenţia de Administrare a Reţelei Naţionale de Informatică pentru Educaţie şi Cercetare (AARNIEC) în 5.400 de școli. BCR a oferit și o linie de finanțare către Cyberllence Inovație în procesul de producție a semiconductorilor.

Citește și:
Elevii de gimnaziu de la Liceul Tehnologic din Fierbinți au pornit „de la zero” cu robotica și au ajuns pe locul 13 în topul Roboșcolilor / „Am fi meritat și noi un pic de atenție din partea inspectoratului”, când s-au făcut centrele de excelență în Ialomița, spune profesoara de Chimie Loredana Chivu, coordonatoarea echipei
0
0
0
Share 0
Tweet 0
Share 0

Similare


Edupedu.ro este și pe Google News

ABONEAZĂ-TE
Redacția

Redacția EduPedu.ro - Tot ce e important să știi pentru Educația copilului tău. Află în timp real ce decizii iau autoritățile și cum influențează ele viața de zi cu zi a școlii și viața pe termen mediu și lung a românilor.

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
Ziua Internațională a Profesorului
  • Educație
  • Gimnaziu
  • 4 minute read
  • No comments

ANALIZĂ Cum se fac profesorii, în țările cu cele mai bune rezultate la testele PISA

  • Raluca Pantazi
  • 1 octombrie 2018
Profesorii din țările europene cu educație performantă ies profesori încă din universitate. Dacă în România cursurile pentru formarea cadrelor didactice sunt diluate în facultate și tinerii ajung calificați abia după…
Vezi articolul
Abandonul școlar - Șanse egale la educație
  • Educație
  • Grădiniță
  • Știri
  • 5 minute read
  • One comment

Înscrierea la grădiniță – Care erau regulile de înscriere anii trecuți și care este programul zilnic la grădiniță

  • R.P.
  • 18 februarie 2019
Înscrierea la grădiniță este unul dintre subiectele pe mărginea cărora Edupedu.ro a primit numeroase întrebări, de la începutul anului și până acum. Ministerul Educației nu a publicat, încă, regulile pentru…
Vezi articolul
  • Educație
  • Profesori
  • Știri
  • 4 minute read
  • 3 comments

USLIP Iași, despre viziunea Andronescu: De unde aceastǎ apetențǎ de a obliga o masǎ de aproximativ 160 mii de profesori sǎ participe la cursuri de perfecționare în universități

  • Redacția
  • 17 mai 2019
„Aceastǎ viziune a Ministerului poate fi interpretatǎ ca o teorie a formelor fǎrǎ fond”, se arată într-un comunicat primit la redacție, semnat de Uniunea Sindicatelor Libere din Învățământ, Iași. Sindicaliștii…
Vezi articolul
  • Cercetare
  • Educație
  • 4 minute read
  • No comments

Cercetători din Uniunea Europeană și Marea Britanie reproduc mirosuri “pierdute” din istorie, în cadrul proiectului “Odeuropa” / În înțelegerea trecutului, mirosurile nu prea au fost luate în calcul, spun istoricii

  • Ș.L.
  • 11 iulie 2022
Cercetători din Uniunea Europeană și din Marea Britanie refac mirosuri specifice din trecut, ca parte a proiectului “Odeuropa”, folosind algoritmi și desene pe baza unor dovezi vizuale sau scrise, notează…
Vezi articolul
  • Educație
  • 4 minute read
  • No comments

Ce îi motivează pe elevi să învețe, metode de predare care funcționează și despre mindset, într-un Studiu McKinsey pe datele PISA

  • Mădălina Belu
  • 7 octombrie 2018
Elevii cu cele mai bune rezultate sunt cei cărora profesorii le predau cele mai multe ore după metoda predare directă, iar restul orelor după metoda investigațiilor. Adică profesorul întâi explică…
Vezi articolul
Sistemul finlandez de educație
  • Analize
  • Educație
  • Profesori
  • Știri
  • 7 minute read
  • One comment

Mircea Miclea, despre “viziunea Andronescu”: Viitorul ar fi putut începe acum 8 ani, dacă nu s-ar fi pogorât noaptea peste mințile unora care au ciuruit legea educației

  • Raluca Pantazi
  • 7 mai 2019
“Avem din partea doamnei Andronescu o reciclare sub forma unor principii vagi a unor soluții concrete prezentate cu 8 ani în urmă. Mai clar spus, viitorul ar fi putut începe…
Vezi articolul
COPYRIGHT

Pentru că scrieți despre educație, sau cu atât mai mult datorită acestui lucru, ar fi util să citați cu link, atunci când preluați un articol, părți dintr-un articol sau o idee care v-a inspirat. Noi, la EduPedu.ro ne-am asumat această conduită etică și sperăm că și publicațiile cu mult mai multă experiență vor face la fel. Ne bucurăm că găsiți subiecte interesante pe Edupedu.ro și suntem siguri că înțelegeți rugămintea noastră de a cita sursa (cu link), ca o declarație reciprocă de respect și profesionalism. Vă mulțumim!

DESPRE NOI

EduPedu.ro este o publicație online care găzduiește exclusiv articole din domeniul educației și cercetării. Urmărim constant cum sunt educați copiii noștri, cine și cum face politicile din educație și cercetare, cine și cum îi formează pe profesori, cât de adecvate la lumea în care trăim sunt sistemele de educație și cercetare.

CONTACT REDACȚIE

Adrese e-mail
raluca.pantazi@edupedu.ro
mihai.peticila@edupedu.ro
costin.ionescu@edupedu.ro
alexa.stanescu@edupedu.ro
diana.ghimisi@edupedu.ro
stefan.lefter@edupedu.ro
ramona.florea@edupedu.ro

Notă de informare cu privire la prelucrarea de date personale prin intermediul site-ului

Politica de cookie

Modifică setarile cookie-urilor

Publicitate și parteneriate

Adresă de e-mail
comunicare@edupedu.ro

Statistici edupedu.ro
  • 391.140.650 vizite
Total
0
Share
0
0
0
0
0
0