Întoarcerea copiilor la clasă e vitală, dar trebuie să se bazeze pe politici și măsuri clare de siguranță, susţine ghidul UNESCO și UNICEF pentru redeschiderea școlilor

4.392 de vizualizări
Ghid-cadru pentru redeschiderea scolilor – Sursa: UNESCO
Instituțiile de învățământ și autoritățile în domeniu sunt îndemnate să urmeze un proces sistematic pentru redeschiderea școlilor, într-un ghid-cadru emis pe această temă, vineri, de patru organizații internaționale – UNESCO, UNICEF, Programul Alimentar Mondial și Banca Mondială. Ghidul oferă sfaturi pentru autoritățile locale și naționale, pentru a oferi siguranță elevilor în momentul când aceștia revin la școală. Documentul arată că această revenire este esențială, dar trebuie să urmeze politici bine puse la punct și aplicate de autorități.

Potrivit documentului menționat, închiderea școlilor din cauza pandemiei Covid-19, închidere care afectează 1,3 miliarde de elevi la nivel global în acest moment, a fost decisă în condițiile în care nu se știe exact în ce măsură boala îi afectează și poate fi răspândită de copii. Pe de altă parte, arată comunicatul oficial, este documentată măsura în care ea pune în pericol educația și bunăstarea copiilor, mai ales a celor din zone defavorizate, pentru care școala oferă nu doar educație, ci și servicii de sănătate, siguranță și alimentație.

Directorul general al UNESCO, Audrey Azoulay, spune, citat în comunicatul oficial:

  • “Când va apărea unda verde pe frontul sănătății, va fi nevoie ca o serie lungă de măsuri să fie deja aplicate, pentru ca niciun elev să nu fie lăsat în urmă. Acest ghid oferă sfaturi detaliate pentru guverne și parteneri, pentru a facilita redeschiderea școlilor pentru elevi, profesori și familii. Împărtășim obiectivul de a proteja și promova dreptul la educație pentru fiecare elev.”

Ghidul oferă sfaturi pentru trei momente – înaintea deschiderii școlilor, în procesul de deschidere, respectiv după ce acestea sunt deschise.

Prima fază:

Înaintea deschiderii – să fie stabilite politici esențiale, proceduri și planuri de finanțare pentru îmbunătățirea educației, cu accent pe siguranță, inclusiv prin întărirea practicilor de învățare la distanță

În timpul procesului de redeschidere – să fie abordată proactiv problema reintegrării copiilor marginalizați. Să se investească în igienă. O atenție mai mare pentru educației pierdute.

După redeschiderea școlilor – Monitorizarea activă a indicatorilor de sănătate, atenție mai mare pe bunăstarea și protecția elevilor. Întărirea actului pedagogic, inclusiv prin adaptarea educației la distanță pentru o predare combinată

Ghidul prezintă pe categorii sfaturile-cadru pentru diverse tipuri de priorități, urmărind aceeași structură (înaintea redeschiderii, în timpul procesului, după redeschidere):

  • Primele măsuri – siguranța operațiunilor
  • Concentrarea pe actul de predare
  • Bunăstare și protecție
  • Reintegrarea copiilor marginalizați

Măsurile vizează, la nivel cadru, teme precum:

  • Reforma politicilor educaționale
  • Nevoile financiare pentru redeschidere și recuperare
  • Siguranța operațiunilor
  • Compensarea învățării
  • Extinderea măsurilor de protecție și a serviciilor de sănătate și alimentație pentru elevi
  • Măsuri pentru susținerea copiilor marginalizați

Citește integral ghidul pentru redeschiderea școlilor 


1 comentariu
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Zodiile ca “metodă” de predare, într-un proiect cu finanțare de la Ministerul Educației, și culorile paranormale – noi mostre de pseudoștiință folosită în învățământ / Ghid de “bune practici” didactice: Albastrul crește capacitățile paranormale, portocaliul eliberează toxinele din colon

Culorile care vindecă afecțiuni și descrierea personajelor prin semnul zodiacal sunt noi exemple de situații, ieșite la iveală în ultimele zile, în care pseudoștiința e recomandată spre folosire în școlile…
Vezi articolul

Sondaj Monitor al Minorităţilor 2020: Examenul nediferențiat la Limba română de la BAC, considerat discriminatoriu de 67% dintre adulţii maghiari din Transilvania / Aproape toţi cred că elevii maghiari trebuie să înveţe bine limba română

Peste 90% dintre maghiarii din Transilvania cred că elevii maghiari trebuie să înveţe limba română. 67% dintre adulţii maghiari consideră discriminatoriu faptul că, la Bacalaureat, elevii aparținând minorităților și care…
Vezi articolul

Mircea Miclea: Comasarea Institutului de Științe ale Educației cu o unitate administrativă din interiorul Ministerului este o gafă monumentală. O desființare similară a făcut Ceaușescu

Comasarea Institutului de Științe ale Educației cu unitatea administrativă din interiorul Ministerului Educației care concepe subiectele pentru examene “este o gafă monumentală”, a declarat Mircea Miclea, pentru Edupedu.ro. Cercetătorul a…
Vezi articolul

Cine este Monica Anisie, propunerea lui Orban la Ministerul Educației și Cercetării: profesor de română la Vianu în București, fost secretar de stat în Guvernul Cioloș, a acuzat Ministerul că îi discriminează pe elevii cu medii sub 5 prin obligativitatea de a urma profesionala

Monica Anisie este propunerea premierului desemnat, Ludovic Orban, pentru a ocupa funcția de ministru al Educației și Cercetării, potrivit surselor G4Media.ro. Anisie este profesoară de Limba și literatura română la…
Vezi articolul