Întoarcerea copiilor la clasă e vitală, dar trebuie să se bazeze pe politici și măsuri clare de siguranță, susţine ghidul UNESCO și UNICEF pentru redeschiderea școlilor

4.407 vizualizări
Ghid-cadru pentru redeschiderea scolilor – Sursa: UNESCO
Instituțiile de învățământ și autoritățile în domeniu sunt îndemnate să urmeze un proces sistematic pentru redeschiderea școlilor, într-un ghid-cadru emis pe această temă, vineri, de patru organizații internaționale – UNESCO, UNICEF, Programul Alimentar Mondial și Banca Mondială. Ghidul oferă sfaturi pentru autoritățile locale și naționale, pentru a oferi siguranță elevilor în momentul când aceștia revin la școală. Documentul arată că această revenire este esențială, dar trebuie să urmeze politici bine puse la punct și aplicate de autorități.

Potrivit documentului menționat, închiderea școlilor din cauza pandemiei Covid-19, închidere care afectează 1,3 miliarde de elevi la nivel global în acest moment, a fost decisă în condițiile în care nu se știe exact în ce măsură boala îi afectează și poate fi răspândită de copii. Pe de altă parte, arată comunicatul oficial, este documentată măsura în care ea pune în pericol educația și bunăstarea copiilor, mai ales a celor din zone defavorizate, pentru care școala oferă nu doar educație, ci și servicii de sănătate, siguranță și alimentație.

Directorul general al UNESCO, Audrey Azoulay, spune, citat în comunicatul oficial:

  • “Când va apărea unda verde pe frontul sănătății, va fi nevoie ca o serie lungă de măsuri să fie deja aplicate, pentru ca niciun elev să nu fie lăsat în urmă. Acest ghid oferă sfaturi detaliate pentru guverne și parteneri, pentru a facilita redeschiderea școlilor pentru elevi, profesori și familii. Împărtășim obiectivul de a proteja și promova dreptul la educație pentru fiecare elev.”

Ghidul oferă sfaturi pentru trei momente – înaintea deschiderii școlilor, în procesul de deschidere, respectiv după ce acestea sunt deschise.

Prima fază:

Înaintea deschiderii – să fie stabilite politici esențiale, proceduri și planuri de finanțare pentru îmbunătățirea educației, cu accent pe siguranță, inclusiv prin întărirea practicilor de învățare la distanță

În timpul procesului de redeschidere – să fie abordată proactiv problema reintegrării copiilor marginalizați. Să se investească în igienă. O atenție mai mare pentru educației pierdute.

După redeschiderea școlilor – Monitorizarea activă a indicatorilor de sănătate, atenție mai mare pe bunăstarea și protecția elevilor. Întărirea actului pedagogic, inclusiv prin adaptarea educației la distanță pentru o predare combinată

Ghidul prezintă pe categorii sfaturile-cadru pentru diverse tipuri de priorități, urmărind aceeași structură (înaintea redeschiderii, în timpul procesului, după redeschidere):

  • Primele măsuri – siguranța operațiunilor
  • Concentrarea pe actul de predare
  • Bunăstare și protecție
  • Reintegrarea copiilor marginalizați

Măsurile vizează, la nivel cadru, teme precum:

  • Reforma politicilor educaționale
  • Nevoile financiare pentru redeschidere și recuperare
  • Siguranța operațiunilor
  • Compensarea învățării
  • Extinderea măsurilor de protecție și a serviciilor de sănătate și alimentație pentru elevi
  • Măsuri pentru susținerea copiilor marginalizați

Citește integral ghidul pentru redeschiderea școlilor 


1 comment
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Mircea Miclea: Pentru 3 săptămâni, profesorii au reprezentat conștiința cea mai lucidă a națiunii, semnalând rolul critic al educației / Ar trebui să susțină în viitor minimum 6% din PIB pentru educație și salarizare diferențiată în funcție de competențe

„Pentru trei săptămâni, profesorii au reprezentat conștiința cea mai lucidă a națiunii, semnalând rolul critic al educației în prezent și în viitor”, a declarat pentru Edupedu.ro profesorul Mircea Miclea, la…
Vezi articolul
Sondaj IRES

EXCLUSIV Sociologul Dan Jurcan, directorul de cercetare al IRES: Trendul este de susținere de către părinți a activității fizice în școli, indiferent dacă sunt vaccinați sau nevaccinați / Nu Biserica e factorul determinat în rezistența la vaccin, ci lipsa de informație

Aproximativ 10% dintre părinții copiilor care nu sunt vaccinați, elevi cu vârste între 12 și 18 ani, vor școală online și copiii să rămână neimunizați. La polul opus, 70% dintre…
Vezi articolul

Milionarul – mason Alexandru Cumpănașu, candidatul ”anti-Sistem”, a câștigat salarii uriașe de pe urma Sistemului. Cum a ajuns un personaj fără facultate să fie șeful tuturor rectorilor din România și să câștige sute de mii de lei de la aceștia

Alexandru Cumpănașu a câștigat în ultimii ani, împreună cu soția sa, sute de mii de lei de la universități de prestigiu din România, deși el nu a absolvit nici o…
Vezi articolul

Pregătirea olimpicilor internaționali rămâne subfinanțată, atrag atenția mai mulți profesori. Ministerul Educației acordă câte 100 de lei per participant, din bugetul propriu, pentru taberele celor mai performanți elevi, fără o reglementare exactă pentru aceste fonduri

Finanțarea pentru pregătirea olimpicilor internaționali ai României este făcută de Ministerul Educației la un nivel derizoriu, după cum semnalează mai mulți profesori consultați de Edupedu.ro. Aceștia mai spun că cei…
Vezi articolul

De ce nu mai vor copiii să revină în clase, după aproape doi ani de școală online? Aura Stănculescu, psihopedagog: Notele au fost mari, paradoxal, pentru că au fost obținute mai mult pe lucrări pe care le puteau face mai bine acasă în toate felurile și de către oricine

Școala online i-a făcut pe mulți dintre elevi să nu își mai dorească revenirea fizică la ore. Directorul Centrului Municipiului București de Resurse și Asistență Educațională, Aura Stănculescu a precizat…
Vezi articolul