Învățământul bucureștean nu e pregătit pentru școala exclusiv online, dacă aceasta va deveni necesară – Consiliul Municipal al Elevilor

3.377 de vizualizări
Foto: © Syda Productions | Dreamstime.com
Capitala nu este pregătită pentru a trece la predarea exclusiv online, ce ar putea fi determinată de creșterea rapidă a numărului de cazuri de coronavirus, arată într-un comunicat de presă Consiliul Municipal al Elevilor București (CMEB), organizație locală a elevilor. Aceasta a publicat o sinteză a unei consultări în rândul elevilor, referitoare la prima lună de școală. Participanții, marea majoritate elevi de liceu, se plâng de nerespectarea condițiilor de distanțare și igienă și de condițiile materiale pentru predarea la distanță.

Potrivit Biroului executiv al CMEB:

  • ”În ultimele trei zile, conform datelor oficiale, nivelul de infectare cu virusul SARS-COV-2 s-a ridicat la aproximativ 3000 de cazuri noi pe zi, aspect ce ne obligă în mod garantat să fim conștienți de faptul că ne pregătim să atingem pragul celui de-al doilea val al pandemiei. În aceste condiții, este imoral și iresponsabil ca autoritățile competente din sfera educației să nu ia în calcul intrarea tuturor unităților de învățământ sub scenariul roșu, scenariu ce implică mutarea exclusivă în mediul online a actului de predare. De altfel, în acest punct, evaluăm situația teritorială ca fiind nepregătită pentru acest pas, întrucât multe dintre cadrele didactice nu dispun de baza materială și pregătirea tehnică necesare, fiind nevoite să aplice la resursele personale. (…)”. 

Organizația a publicat o sinteză a părerilor câtorva sute de elevi, majoritatea elevi de liceu, exprimate într-o consultare de evaluare a situației, după prima lună de școală. Participanții s-au plâns atât de nerespectarea condițiilor de distanțare și igienă de către unii elevi sau profesori, cât și de lipsa condițiilor adecvate de predare, dar și de faptul că mulți au fost obligați să țină camerele deschise în timpul orelor.

Participanții la consultarea CMEB au apreciat:

●  într-un procent de 37,7%, că transmiterea unitară a suporturilor și materialelor de curs nu s-a realizat;

●  într-un procent de 38,9%, că transmiterea tuturor cursurilor online, pe platforma agreată de instituțiile educaționale nu s-a realizat în conformitate cu prevederile legale;

●  Transmitera unitară a temelor nu s-a realizat într-un procent similar de 38,2%; 

●  Obligativitatea menținerii camerelor web deschise de către elevi a fost sesizată de 54.9% dintre participanți. CMEB: condiția e „ilegală din punct de vedere penal, conform Noului Cod Civil (capitolul II, secțiunea 3, articolul 71-Dreptul la viața privată). Elevii au fost amenințați cu sancționarea prin trecerea absenței la oră și scăderea notei la purtare”;

●  21,6% au spus că au colegi care nu au acces la internet sau nu beneficiază de device-uri, acest lucru încălcând dreptul la educație.

●  Purtarea incorectă a măștilor de către elevi și profesori e reclamată de 36,8%;

●  13,1 spun că nu beneficiază de săpun, dezinfectant, hârtie și apă caldă în grupurile sanitare;

●  66,8% au spus că nu au primit mască din partea școlii;

● 23,6% au reclamat săli de curs neaerisite.

Pe o scară de la 1 la 5:

●  Curățenia din școli are o medie inițială de 4,11, scăzând mai apoi la 3,91;

●  Încrederea și sentimentul de siguranță resimțite în timpul orelor de curs fizice s-au
diminuat și ele, de la 3,7 la 3,5.

Alte probleme reclamate, conform CMEB:

●  Absența camerelor web în clase, mai ales în școlile gimnaziale, făcând imposibile orele de curs în scenariul galben;

●  Lipsa comunicării dintre elevi și direcțiune privind cazurile active din școală (direcțiunea nu comunică cine este infectat, intrând sub incidența penală a zădărnicirii combaterii bolilor);

●  Lipsa pregătirii cadrelor didactice pentru predarea în mediul online, rezultând absența concretizării orelor din spațiul digital;

●  Elevilor le- fost îngrădit dreptul la recreație în spații deschise, cu distanțarea conformă;

●  În pauze, regulile sanitare dispar în multe dintre unități, iar în cele în care elevilor le este
permis sa iasă într-un spațiu deschis, măsurile de protecție nu sunt respectate.

Rapoartele detaliate cu răspunsuri la chestionarul CMEB pot fi consultate aici și aici.

Foto: © Syda Productions | Dreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Suma forfetară pentru naveta elevilor nu e exceptată de la calculul veniturilor pentru familiile sărace care au nevoie de ajutoare sociale / Amendament depus în Parlament pentru corectarea situației, în urma intervenției Avocatului Poporului, la apelul Asociației Elevilor din Constanța

Suma forfetară primită pentru cheltuielile de transport de elevii care fac naveta nu este exceptată de la calculul venitului minim garantat, ceea ce înseamnă că beneficiile sociale pe care le…
Vezi articolul

Modele de teste la Matematică pentru Bacalaureat 2024, publicate de Inspectoratul Școlar Sibiu. Subiectele propuse elevilor pentru luna ianuarie și baremele în funcție de specializare – descarcă

Modelul de subiect la Matematică pentru Bacalaureat 2024 propus elevilor din Sibiu spre rezolvare în luna ianuarie de către Inspectoratul Școlar Județean (ISJ) a fost publicat, potrivit unui comunicat primit…
Vezi articolul

Ministerul Educației: În PNRR rămân doar proiectele care pot fi finalizate până în 2026 – pierdere de 718 milioane de euro, dar se putea ajunge la 1,7 miliarde / Platforma de evaluare online a elevilor va fi finanțată prin PoCIDIF

Au fost păstrate în PNRR (Planul Național de Redresare și Reziliență), în urma renegocierii, numai proiectele care pot fi finalizate la timp, iar pentru celelalte se vor căuta alte surse…
Vezi articolul

VIDEO Iohannis: Am propus o nouă structură a liceului / Noul Bacalaureat, bazat pe competențe, rămâne obligatoriu pentru studiile universitare / Colegiile terțiare non-universitare, care vor putea funcționa în universități, vor forma tehnicieni

Structura sistemului de învățământ rămâne predominant aceeași, păstrăm clasa pregătitoare și gimnaziul, iar schimbări apar la tranzițiile dintre etapele educaționale, a declarat președintele Klaus Iohannis la finalul celei de-a treia…
Vezi articolul