Irina Geabot, psiholog psihoterapeut: „Copiii noștri nu sunt copiii noștri”

1.798 de vizualizări
terapiafunctioneaza.ro
Irina Geabot – psiholog psihoterapeut Terapia Funcționează
Când mă ambiționez să ofer copilului tot ce mi-a lipsit mie, adesea nu sunt în relație cu copilul meu, ci cu mine însămi. Confuzia aceasta între nevoile copilului care am fost eu și nevoile copilului meu mă face să nu văd ce simte el, ce își dorește el, ce îi place lui, ci să fac eforturi disperate să umplu o gaură neagră din mine copleșindu-l pe EL cu ce mi-ar fi plăcut MIE atât de mult să am, să fac, să primesc.

Asta mă face să uit că timpurile s-au schimbat, că azi copilul meu trăiește în altă lume, cu alte jucării, alte ocupații, alte interese, și mai ales că el este altcineva. Este o persoană întreagă, diferită de mine, cu emoții, vise și preferințe proprii.

Vă invităm să citiți continuarea articolului pe www.terapiafunctioneaza.ro

Îți plac informațiile pe care le găsești aici? Susține Edupedu.ro!
Become a Patron!


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Tinerii români sunt convinși că pot identifica dezinformările, deși România e țara UE cu cea mai mare pondere a tinerilor cu competențe digitale scăzute și nu are vreo strategie pentru alfabetizarea media – Raport al Comisiei Europene

România se remarcă printre țările europene cu cea mai mare pondere a tinerilor care cred că au primit educația necesară și au căpătat competențele digitale pentru a identifica dezinformările. Dar…
Vezi articolul
De ce spun elevii că nu vor la școală, fizic

De ce spun elevii că nu vor la școală, fizic, ci să rămână online? Psihologul Daniel David: Copiii se simt mai siguri pe ei la examinare poate fiindcă examenele sunt mai simple. Un alt factor se leagă de rutina pe care au dezvoltat-o copiii în acest timp

După mai bine de un an de stat acasă, întoarcerea la cursuri în format fizic îi neliniștește pe unii dintre elevii care până acum spuneau că ar vrea să revină…
Vezi articolul

Curriculumul de liceu în Polonia, a doua țară est-europeană cu cele mai bune rezultate în PISA, invocată drept potențial reper și pentru planurile-cadru din România: Accent pe limbă și literatură, matematică, limbi străine / Istoria – predată 4 ani, științele – doar 3 în trunchiul obligatoriu / Religia și „Educația pentru familie” – la alegerea elevilor și părinților

Limba și literatura, matematica, limbile străine, dar și istoria sunt disciplinele cărora li se acordă cea mai multă atenție în curriculumul de liceu din Polonia, a doua țară din Europa…
Vezi articolul