Judecătorul Cristi Dănileț: Ce ne lipseşte din școli nu sunt legile, sunt practicile interne, sunt regulamentele interne. Să găsim trei, patru, cinci şcoli bune în România şi apoi profesorii din acele şcoli să promoveze practicile restaurative, că dacă vin eu autoritate şi impun, sunt refuzat

Foto: Agerpres

Judecătorul Cristi Danileţ este de părere că profesorii ar trebui instruiţi să accepte că “discuţiile sunt mai importante decât disciplinarea şi pedepsirea”, și a vorbit de formarea unor reţele de consilieri şi psihologi şcolari. El crede că ar trebui dezvoltat un sistem de şcoli pilot în diferite regiuni ale României (…) iar procesul de instruire a profesorilor să fie filmat, documentat (…) şi după un an, un an şi jumătate, doi ani, când o să aibă succes, de prezentat ca model şi de răspândit în toată România ca bune practici”, a spus judecătorul Cristi Danileț vineri, la o conferinţă despre justiţia restaurativă, scrie Agerpres.

Judecătorul Cristi Danileț a spus vineri referitor la problemele legate de violență și droguri în școli, că în România nu ne lipsesc legile, ci practicile interne, regulamentele interne ale școlilor.

“Ar trebui stabilit rolul dirigintelui unei clase, al celui care răspunde pentru patru ani de zile de elevii dintr-o clasă şi (…) trebuie instruiţi, trebuie să înţeleagă conceptul de practică restaurativă, să accepte că discuţiile sunt mai importante decât disciplinarea şi pedepsirea, inclusiv prin formarea unor reţele de consilieri şi psihologi şcolari, la nivel naţional, care să îşi împărtăşească bunele practici (…), ar trebui dezvoltat un sistem de şcoli pilot în diferite regiuni ale României, în care întreg procesul acesta de instruire a profesorilor şi de evoluţie a lucrurilor cu privire la elevi trebuie filmat, documentat, aşadar şi după an un, un an şi jumătate, doi ani, când o să aibă succes, de prezentat ca model şi de răspândit în toată România ca bune practici”, a spus Cristi Danileţ.

El este de părere că ar trebui găsite câteva şcoli bune din România deschise la astfel de subiecte, iar ulterior profesorii din acele unităţi să promoveze practicile restaurative.

“Noi trecem printr-o reformă foarte importantă legislativă. Ce ne lipseşte nu sunt legile, sunt practicile interne, sunt regulamentele interne, deci, noi ce ar trebui de făcut este să găsim trei, patru, cinci şcoli bune în România deschise la astfel de subiecte şi să lucrăm cu ele şi apoi profesorii din acele şcoli să promoveze practicile restaurative, că dacă vin eu autoritate şi impun, sunt refuzat. Dacă vine un profesor din interior şi susţine astfel de practici şi arată cum au avut succes la ei în şcoală, cu atât mai mult şi am în cap vreo patru şcoli din România în care am putea face asta”, a adăugat Cristi Danileţ.

Citește și:
Psihologul Georgeta Pânișoară: E prea târziu ca la 12-14 ani să-l înveți pe adolescent limite, în raport cu profesorul, în raport cu părintele / Trebuie lucrat pe un sistem de valori corelat acasă-școală
Dosar penal pentru ultraj pe numele a doi elevi de clasa a VII-a care au batjocorit o profesoară în timpul orei
Ministerul Educației – observator la toate cazurile de violență asupra cadrelor didactice, din școli. Ca reacție la umilirea filmată a unei profesoare de către elevi de gimnaziu, instituția anunță că „a demarat discuții”
Exit mobile version