Elevul de 16 ani la Colegiul Național „Ion Creangă” din București, arestat preventiv pentru 30 de zile, este acuzat de tentativă de omor calificat / Procurorii: A premeditat săvârşirea faptei, s-a interesat despre pedeapsa aplicabilă, a făcut planuri în legătură cu modul în care urma să acţioneze şi s-a înarmat cu un cuţit

6.543 de vizualizări
Foto: 187121799 © Cateyeperspective | Dreamstime.com
Elevul de 16 ani de la Colegiul Național „Ion Creangă” din București care a atacat cu cuțitul o profesoară în timpul orei a fost arestat preventiv, joi, pentru 30 de zile. Decizia a fost luată de Tribunalul București.

Adolescentul a fost reţinut miercuri, pentru 24 de ore, pentru comiterea infracţiunilor de tentativă de omor calificat, port sau folosire fără drept de obiecte periculoase şi tulburare a ordinii şi liniştii publice.

Parchetul a anunţat joi că a sesizat judecătorul de drepturi şi libertăţi de la Tribunalul Bucureşti cu propunerea de arestare preventivă a elevului pentru o perioadă de 30 de zile.

Incidentul s-a produs miercuri, după ce profesoara de limbă japoneză a anunţat pe neaşteptate un test. Când a ajuns în dreptul băncii unui elev, acesta a scos un cuţit din rucsac şi a atacat-o în zona gâtului. Profesoara a fost transportată la spital pentru a i se acorda îngrijiri medicale.

Anchetatorii susţin că elevul a premeditat atacul şi a făcut planuri în legătură cu modul în care urma să acţioneze.

Comunicatul Parchetului:

„La data de 05.04.2023, procurorii Parchetului de pe lângă Tribunalul Bucureşti au pus în mişcare acţiunea penală şi au luat măsura reţinerii faţă de un inculpat minor (în vârstă de 16 ani), cercetat pentru comiterea infracţiunilor de tentativă de omor calificat, port sau folosire fără drept de obiecte periculoase şi tulburare a ordinii şi liniştii publice.

În baza mijloacelor de probă administrate, procurorii au reţinut, în esenţă, următoarea situaţie de fapt:

La data de 05.04.2023, în jurul orei 12:30, în timp ce persoana vătămată, în vârstă de 26 de ani, profesoară la un liceu din mun. Bucureşti, începuse ora de predare la clasa a X-a şi împărţea foile cu teste căre elevi, în momentul în care a ajuns la banca inculpatului, acesta din urmă a lovit-o cu un cuţit în gât, provocându-i o plagă înjunghiată în regiunea cervicală anterioară. Inculpatul a premeditat săvârşirea faptei prin aceea că s-a interesat despre pedeapsa aplicabilă, a făcut planuri în legătură cu modul în care urma să acţioneze şi s-a înarmat cu un cuţit. Din modul în care a acţionat, lovind victima cu o armă cu potenţial letal într-o zonă vitală, rezultă că inculpatul a acceptat că acţiunile sale pot duce la decesul victimei, care nu s-a produs din hazard.

Inculpatul a purtat şi folosit un cuţit într-o instituţie de învăţământ, iar prin violenţele exercitate asupra persoanei vătămate în faţa colegilor de clasă a tulburat ordinea şi liniştea publică, provocând sentimente de teamă, indignare şi insecuritate.

Procurorii au sesizat judecătorul de drepturi şi libertăţi de la Tribunalul Bucureşti cu propunerea de arestare preventivă a inculpatului pentru o perioadă de 30 de zile.

Cercetările sunt continuate de Parchetul de pe lângă Tribunalul Bucureşti şi Direcţia Generală de Poliţie a Municipiului Bucureşti – Serviciul Omoruri.

Facem precizarea că punerea în mişcare a acţiunii penale şi dispunerea măsurilor preventive reprezintă etape ale procesului penal reglementate de Codul de procedură penală, având ca scop crearea cadrului procesual de administrare a probatoriului, activităţi care nu pot, în nicio situaţie, să înfrângă principiul prezumţiei de nevinovăţie”.

Foto: 187121799 © Cateyeperspective | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


7 comments
  1. Nu este chiar asa, depinde de scoli. Sunt scoli unde profesorii sunt uniti si astfel este autoritate. La scoala la care am fost /sunt anul acesta scolar, unii elevi sunt foarte obraznici, chiar agresivi. Un elev mi-a dat cu buretele in cap, nu ma lasa sa ies din clasa, se interpun cate 2 elevi in lateralul catedrei si nu ma lasa. Uneori facem la subsol si sting lumina la ora sau atunci cand s-a incheiat ora. Unele fete sunt machiate pe clasa a 7 a deja. Au o moda si vin in top, cu buricul gol. Elevii stau intruna pe telefoane. La teste isi trimit pe watsap raspunsurile, astfel ca un elev de corigenta poate sa ia nota 8 la test (doar ca are exact aceleasi formulari, ceea ce e mai rar- eu predau limba straina-). M-am impotrivit la toate aceste fapte si acum sunt tinta de bullying si a colegilor profesori. Am grade didactice, sunt in al 15 lea an de predare, si am avut deja 6 asistente la ora, iar colegele din primul an nici una. Sunt calomniata, ca nu ma spal, si in loc sa mi se faca dreptate, au preluat si colegii mei aceasta idee si fac apropouri: ” Vai mai rezistam putin aici-atunci cand in sala profesorala se aseaza in fata mea-, sau scoatem parfumul”. Eu in activitatea mea a trebuit sa schimb multe scoli, supliniri-cu examene de titularizare-sau detasari etc si nu s-a intamplat asa. Chiar absolut la nici o alta scoala nu se uitau cum ma imbrac-poate doar cu admiratie, atunci cand eram foarte eleganta-, ci la cat sunt de serioasa, la cum imi fac treaba, la cat sunt de intrajutoratoare cu ceilalti profesori. Ori se vrea postul meu, ori asa i-au lasat pe acesti copii sa li se urce in cap. De la mine, am lasat asa lucrurilie: nu stiu cate fete nu mai vin la scoala cu buricul gol, nu mai au parul roz, verde, sau saten cu blond la , 13, 14 ani, sunt mai linistite etc Dar sunt unii copii si baieti si fete cu probleme de comportament, la care eu intuiesc tulburari psihice. Doamna directoare e finuta, dar cred ca este acaparata deja.

  2. Cum era aia.. elevii au mai multe drepturi, nu li se poate scădea nota la purtare și nu pot fi exmatriculați?!
    În toată ecuația asta, elev + părinte + autorități au mai multe drepturi decât profesorul în școală.
    Ne ducem de râpă, pas cu pas.

  3. Tentativa acesta de asasinat cu premeditare este un moment de cotitură învățământul românesc, rezultatul reformelor minunate realizate sistematic în ultimii 30 de ani. Până acum nu mai veneau tineri profesori la catedră din cauza salarizării, iar de acum încolo acest pachet format din salarizare proastă+expunerea la agresiuni inclusiv fizice din partea elevilor, mergând până la asasinat, este rețeta sigură a depopulării cancelariilor școlare. Am văzut ce a spus procuratura, nu am văzut ca Ministerul Educației să fi comunicat ceva. Suntem revoltați de ceea ce se întâmplă și trebuie să reacționăm în fața acestor amenimțări la care suntem expuși.

    1. Daca sindicatele trag de timp, pana nu facem o greva simalara cu cea din Franta nu vom schimba nimic. Chiar daca am sta o luna in greva vom recupara din majorarea de salariu, iar cand vom iesi la pensie vom avea o contributie mai mare.
      Trebuie sa ne gandim si la viitor chiar daca vom suferi in prezent, nu putem ramane cu salarii mici si expuneri la agresiuni.

  4. Insecuritatea in scoli este in crestere si se datoreaza acelor reguli, mereu in schimbare, care restrang autoritatea scolii si a dascalilor si ii exonereaza pe elevi de orice vina. O viziune moderna care a facut atata rau in Occident gereratiilor intregi de copii.
    Nesiguri, capriciosi, nerabdatori, violenti verbal si fizic, asa sunt copiii pe care ii educam.
    Un profesor nu are voie sa faca observatie unui elev ( pentru ca ii lezeaza imaginea si stima de sine), nu il poate scoate de la ora atunci cand deranjeaza ( lucru care i-ar ajuta pe multi copii sa se linisteasca, daca sunt agitati) si, mai nou, scoala nu ii poate exmatricula.
    Daca nici acest gest nu ne da de gandit si nu ne determina sa fim fermi cu educatia copiilor, atunci sa nu ne miram daca vom creste generatii de monstri, nu de Oameni.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Respectul pentru autoritate se învață în familie și la școală, spune premierul Franței, care anunță muncă „de tip educativ” în folosul comunității pentru tinerii delincvenți: Să ne întoarcem la un principiu simplu – dacă spargi, repari, dacă murdărești, cureți

Întoarcerea la respectul față de autoritate este una din prioritățile din mandatul său de prim-ministru, spune Gabriel Attal, fost ministru al Educației din Franța, în discursul său de politică generală…
Vezi articolul

Elevul eliminat din examenul de Evaluarea Națională cu nota 1, pentru tentativă de fraudă, este un elev cu cerințe educaționale speciale (CES) care uitase să predea telefonul, susține ISMB

Elevul eliminat din examenul de Evaluarea Națională cu nota 1, pentru tentativă de fraudă, este un elev cu cerințe educaționale speciale (CES) care uitase să predea telefonul, susțin reprezentanții Inspectoratului…
Vezi articolul

Numărul psihologilor școlari e prea mic / În pandemie stresul a crescut, dar autoritățile au acționat slab în acest domeniu – rectorul Universității Babeș-Bolyai, Daniel David

Numărul psihologilor din unitățile de învățământ este prea mic, raportat la necesități, apreciază rectorul Universității Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca, Daniel David, profesor de psihologie. Acesta a spus marți, citat de Agerpres,…
Vezi articolul