Numărul psihologilor școlari e prea mic / În pandemie stresul a crescut, dar autoritățile au acționat slab în acest domeniu – rectorul Universității Babeș-Bolyai, Daniel David

2.289 de vizualizări
Foto: © Dreamstime.com
Numărul psihologilor din unitățile de învățământ este prea mic, raportat la necesități, apreciază rectorul Universității Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca, Daniel David, profesor de psihologie. Acesta a spus marți, citat de Agerpres, că în România “un psiholog trebuie să facă faţă la sute de elevi. Vă daţi seama – dacă vrei cu adevărat să faci servicii de psihologie într-o manieră adecvată, nu ai cum să lucrezi simultan cu toţi care ar avea nevoie”.

Daniel David, într-o videoconferință organizată de Ministerul Sănătății:

  • “În şcoală, pe lângă profesorii care predau psihologie, există efectiv psihologi şcolari şi consilieri care oferă servicii psihologice de diverse tipuri: de consiliere în carieră, de consiliere psihologică, diagnostic şi aşa mai departe. Unde este o problemă majoră – numărul acestor psihologi este prea mic raportat la necesităţi. Altfel spus, un psiholog trebuie să facă faţă la sute de elevi. Vă daţi seama – dacă vrei cu adevărat să faci servicii de psihologie într-o manieră adecvată, nu ai cum să lucrezi simultan cu toţi care ar avea nevoie. Există psihologi în şcoală, pot oferi servicii psihologice, nu toţi sunt cadre didactice, dar este clar că numărul lor trebuie crescut, dacă vrem cu adevărat că nu pretindem că oferim servicii de psihologie în şcoală, ci efectiv să le oferim”.

Referindu-se la perioada pandemiei, el a spus că studiile arată o creştere a stresului, iar “O componentă slabă a acţiunii autorităţilor a fost cea legată de componenta psihologică”:

  • “Sunt o mulţime de studii făcute în această perioadă, numai că aş vrea ca la aceste studii să ne uităm cu ochii expertului şi să vedem faptul că este o creştere a stresului în condiţii de pandemie, dar o componentă a acestui stres este absolut sănătoasă. A fi îngrijorat, dar nu panicat, a fi nemulţumit, dar nu furios şi agresiv, a fi trist, dar nu deprimat sunt reacţii sănătoase din punct de vedere psihologic iar oamenii trebuie să nu se sperie dacă au astfel de emoţii, fiindcă astfel de emoţii arată că sunt sănătoşi şi încearcă să confrunte stresul”.
  • “Autorităţile, odată ce am intrat în această logică a pandemiei începând de anul trecut, probabil că din luna martie, s-au comportat destul de bine din punctul meu de vedere sub aspect medical. O componentă slabă însă a acţiunii autorităţilor a fost cea legată de componenta psihologică iar componenta psihologică are cel puţin două aspecte importante: unu – trebuie să îi ajuţi pe oameni să îşi reducă stresul în condiţii de pandemie pentru a avea o calitate a vieţii cât mai bună; şi doi – componenta de psihologie ajută şi la implementarea componentei medicale, fiindcă degeaba dai sfaturi medicale bune dacă nu ai mecanismele psihologice adecvate prin care acele sfaturi să fie implementate în comportamentul individual. Iar această componentă de psihologie, anul trecut, nu a fost bine reprezentată, ca să nu spun că nu a fost reprezentantă aproape deloc la nivelul autorităţilor. Din fericire, o serie de organisme profesionale, asociaţii profesionale, agenţi din spaţiul public au început să acopere această deficienţă a autorităţilor, oferind astfel de servicii de psihologie”.

Foto: © MartinmarkDreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


2 comments
  1. De cele mai multe ori, la elevii cu probleme, de vina este atmosfera din familie.
    Știind asta, majoritatea părinților refuza sa își ducă copilul la psihologul școlar.
    Nu au interesul ca în scoala sa se afle de problemele din familie.
    Iar dacă accepta sa îl duca pe copil la psiholog, îl duc la psiholog prin medicul de familie sau pe cont propriu.
    Asa ca nu înmulțiți numărul psihologilor școlari, ca să fie în scoli mai mulți pierzatori de vreme.

  2. Mda. Numarul “pisicologilor” din scoli e prea mic, raportat la “necesitati” (?), afirma omniprezentul “pisicolog” David. In traducere, sunt prea putini fraieri carora sa le vindem bullshit-uri si vorbe goale pseudo-stiintifice, care nu folosesc la absolut nimic.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

VIDEO Klaus Iohannis, despre derobarea de răspundere în cazul închiderii școlilor în pandemie: Am rămas destul de decident, dar este evident că unele autorități, cum s-a întâmplat în București, s-au bâlbâit. Se vor învăța

“Am rămas destul de decident, dar este evident că unele autorități, cum s-a întâmplat în București, s-au bâlbâit”, a declarat președintele Klaus Iohannis, în cadrul unei conferințe susținute la Palatul…
Vezi articolul

Campionatul Național de Securitate Cibernetică 2024. Primii 40 de participanți au trecut în etapa finală de la București, desfășurată în aceleași zile cu Olimpiada pentru elevii de liceu – regulile de concurs

Primii 40 de participanți la ediția 2024 a Campionatul Național de Securitate Cibernetică (RoCSC) au trecut în etapa finală a competiției, potrivit rezultatelor centralizate de organizatori. Aproape 400 de elevi…
Vezi articolul

Campaniile clasice de prevenție a drogurilor, cele cu sloganuri și expus pedepse sau efecte, nu funcționează pentru toți elevii, spune psihoterapeutul Ramona Costescu: Soluția este să formezi abilități diriginților, profesorilor care rămân acolo nu doar o generație, abilități de a repera cazuri de consum, de mediere cu familia sau cu alte entități care pot fi sprijin

Tonul cu care se vorbește în spațiul public despre droguri este unul ostil și nu încurajează dialogul necesar în activitățile de prevenție, în timp ce autoritățile, de asemenea, înțeleg să…
Vezi articolul

Învățământul superior dual: operatorii economici acordă burse cel puțin la nivelul celor oferite din fonduri publice în universități și răspund pentru toate activitățile de învățare prin muncă – proiect de Metodologie

Operatorii economici implicați în învățământul superior dual au răspundere deplină pentru toate activitățile de învățare prin muncă, inclusiv pentru siguranță și securitatea studenților și tot ei – alături de autorități…
Vezi articolul