Laurențiu Baranga a recunoscut în fața procurorilor că și-a falsificat diploma de BAC și le cere „iertare instituţiilor cărora le-a creat un prejudiciu de imagine”: „a existat un moment în viața mea când am avut un moment de scăpare”

6.219 vizualizări
Laurențiu Baranga
Laurentiu Baranga / Foto: INQUAM Photos – Octav Ganea
Laurențiu Baranga, fostul șef al Oficiului de Prevenire şi Combatere a Spălării Banilor, a recunoscut în fața procurorilor că și-a falsificat diploma de bacalaureat, potrivit încheierii de ședință a Judecătoriei Sectorului 5.

Baranga a terminat școala profesională, iar după falsificarea diplomei de Bacalaureat și după ce instanța i-a retras diploma falsă a primit abilitarea de la Universitatea de Agronomie din București (USAMV) unde a devenit chiar conducător de doctorat. Acum, el și-a cerut scuze instituțiilor ”cărora le-a creat un prejudiciu de imagine”.

Declaratia lui Laurentiu Baranga

„Cu privire la acuzațiile aduse declar faptul că a existat un moment în viața mea când am avut un moment de scăpare, luând o decizie neinspirată, constând în aceea că prin intermediul unei persoane al cărei nume nu mi-l amintesc am reușit să obțin o diplomă de bacalaureat din care să rezulte că am urmat cursurile liceale și am obținut diploma de bacalaureat. Menționez că acea persoană m-a asigurat de faptul că obținerea diplomei de bacalaureat va fi legală, întrucât urmasem cursurile liceale de 2 ani și o școală profesională. Nu am urmat cursuri liceale de 4 ani la liceul…, așa cum reiese din diploma aflată la dosarul cauzei. Nu am dorit să induc în eroare instituțiile de învățământ cu care am avut relații contractuale, deoarece celelalte diplome dobândite ulterior sunt obținute pe merit. De asemenea sunt de acord să fac toate demersurile necesare pentru a acoperi prejudiciul cauzat în cauză”, a arătat Baranga în declarația de inculpat.

Citește articolul integral pe G4Media.ro

Foto: INQUAM Photos – Octav Ganea


4 comments
  1. O dezbatere despre viitorul liceenilor a adus surpriza ca mulți dintre ei sa afirme: ,, școala nu are niciun sens, sunt multi care au funcții importante si nu dat BAC ul sau nu au urmat o facultate.”
    Prejudiciul este imens, simpla demisie e praf în ochi. Trebuie insistat ca un astfel de ,, fenomen generalizat” nu mai poate fi tolerat.
    Se pare însă că politicile publice nu tin cu meritocrația, studiul, munca sau competența.
    Ghinion!

    1. Si parca daca au diplome reale precum doamna profesoara de limba romana Anisie Pepsiglas Reticiente? E mai bine crezi? Cata vreme vor fi politruci cocotati la varf prin alte metode decat prin recunoasterea valorii, vom intalni asa ceva. Mereu.

      1. Nu-i asa?Ce diferență este intre un prost cu diploma reala si unul cu una fictivă?Pe ala cu cea fictiva poate oricine sa il „decada” din drepturi.Anisie nu o sa fie plimbata niciodată cu cătușe la mâini și data afara din învățământ, pentru ca nu au cum.Desi multi ar pofti.
        Ai carte ai parte!
        Asta e diferența.

  2. Asta înseamnă sa fii unealta unuia si altuia.Nu mai au nevoie de el.Gasesc altul dornic de inavutire si mărire. Iluzii.De asta nu se pot folosi de oameni capabili pentru că nu îi pot manevra cum vor ei.
    Cine l-a stiut, l-a dat de gol.Tot ai lor.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Efectele interdicției telefoanelor în școlile din Australia: a crescut implicarea elevilor, s-au îmbunătățit învățarea și socializarea, deși elevii găsesc modalități de a le folosi în secret

Impactul interdicției telefoanelor în școli „este clar”, atât la nivelul învățării, cât și în ceea ce privește socializarea elevilor și interacțiunile dintre aceștia și profesori, potrivit unor evaluări privind efectele…
Vezi articolul

Model de decizie bazată pe date în educație: Portugalia și folosirea telefoanelor mobile în școală / Dispozitivele au fost interzise în ciclul primar doar după ce, timp de un an, a fost verificat impactul unei astfel de măsuri asupra elevilor și învățării

Interdicția aplicată elevilor de a folosi telefoanele mobile în școală este o măsură devenită comună în sistemele educaționale din lume. Dar în cele mai multe cazuri ea a fost decisă…
Vezi articolul

DOCUMENT Programa de română propusă de Ministerul Educației cu susținerea Academiei reactivează modele educaționale și ideologice din perioada național-comunismului lui Nicolae Ceaușescu, promovează protocronismul din epoca ceaușistă și este „o bombă cu ceas” pentru integrarea europeană a societății – acuză zeci de cercetători ai Academiei și mii de profesori care cer abandonarea integrală a documentului

Programa școlară de limba și literatura română pentru clasa a IX-a pusă în dezbatere de Ministerul Educației condus de Daniel David și susținută public de președintele Academiei Române, Ioan Aurel…
Vezi articolul

Peste 18% din populația cu vârste între 15-64 de ani a terminat doar gimnaziul, iar 3,9% a absolvit doar clasele primare sau nici pe acelea, potrivit Raportului privind starea învățământului în 2023-2024 / Procentele sunt în creștere față de anul anterior

Puțin peste 18% din populația cu vârste cuprinse între 15-64 de ani a terminat doar gimnaziul, potrivit datelor aferente anului 2023, iar 3,9% doar clasele primare sau nici pe acelea,…
Vezi articolul