Laurențiu Baranga a recunoscut în fața procurorilor că și-a falsificat diploma de BAC și le cere “iertare instituţiilor cărora le-a creat un prejudiciu de imagine”: “a existat un moment în viața mea când am avut un moment de scăpare”

6.194 de vizualizări
Laurențiu Baranga
Laurentiu Baranga / Foto: INQUAM Photos – Octav Ganea
Laurențiu Baranga, fostul șef al Oficiului de Prevenire şi Combatere a Spălării Banilor, a recunoscut în fața procurorilor că și-a falsificat diploma de bacalaureat, potrivit încheierii de ședință a Judecătoriei Sectorului 5.

Baranga a terminat școala profesională, iar după falsificarea diplomei de Bacalaureat și după ce instanța i-a retras diploma falsă a primit abilitarea de la Universitatea de Agronomie din București (USAMV) unde a devenit chiar conducător de doctorat. Acum, el și-a cerut scuze instituțiilor ”cărora le-a creat un prejudiciu de imagine”.

Declaratia lui Laurentiu Baranga

„Cu privire la acuzațiile aduse declar faptul că a existat un moment în viața mea când am avut un moment de scăpare, luând o decizie neinspirată, constând în aceea că prin intermediul unei persoane al cărei nume nu mi-l amintesc am reușit să obțin o diplomă de bacalaureat din care să rezulte că am urmat cursurile liceale și am obținut diploma de bacalaureat. Menționez că acea persoană m-a asigurat de faptul că obținerea diplomei de bacalaureat va fi legală, întrucât urmasem cursurile liceale de 2 ani și o școală profesională. Nu am urmat cursuri liceale de 4 ani la liceul…, așa cum reiese din diploma aflată la dosarul cauzei. Nu am dorit să induc în eroare instituțiile de învățământ cu care am avut relații contractuale, deoarece celelalte diplome dobândite ulterior sunt obținute pe merit. De asemenea sunt de acord să fac toate demersurile necesare pentru a acoperi prejudiciul cauzat în cauză”, a arătat Baranga în declarația de inculpat.

Citește articolul integral pe G4Media.ro

Foto: INQUAM Photos – Octav Ganea


4 comments
  1. O dezbatere despre viitorul liceenilor a adus surpriza ca mulți dintre ei sa afirme: ,, școala nu are niciun sens, sunt multi care au funcții importante si nu dat BAC ul sau nu au urmat o facultate.”
    Prejudiciul este imens, simpla demisie e praf în ochi. Trebuie insistat ca un astfel de ,, fenomen generalizat” nu mai poate fi tolerat.
    Se pare însă că politicile publice nu tin cu meritocrația, studiul, munca sau competența.
    Ghinion!

    1. Si parca daca au diplome reale precum doamna profesoara de limba romana Anisie Pepsiglas Reticiente? E mai bine crezi? Cata vreme vor fi politruci cocotati la varf prin alte metode decat prin recunoasterea valorii, vom intalni asa ceva. Mereu.

      1. Nu-i asa?Ce diferență este intre un prost cu diploma reala si unul cu una fictivă?Pe ala cu cea fictiva poate oricine sa il “decada” din drepturi.Anisie nu o sa fie plimbata niciodată cu cătușe la mâini și data afara din învățământ, pentru ca nu au cum.Desi multi ar pofti.
        Ai carte ai parte!
        Asta e diferența.

  2. Asta înseamnă sa fii unealta unuia si altuia.Nu mai au nevoie de el.Gasesc altul dornic de inavutire si mărire. Iluzii.De asta nu se pot folosi de oameni capabili pentru că nu îi pot manevra cum vor ei.
    Cine l-a stiut, l-a dat de gol.Tot ai lor.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Degradarea științei “este probabil expresia voinței reale a unui segment dominant al exponenților statului și mediului academic”, acuză organizația cercetătorilor Ad Astra, după ieșirea României din clasamentul Shanghai / Organizația invocă “probleme grave ale legislației, care au fost menținute sau introduse intenționat” inclusiv în ultimele măsuri legislative

Poziția României în clasamentele academice și de cercetare este “foarte departe de nivelul corespunzător măcar unei performanțe medii”, dintr-o serie de motive, de la nivelul finanțării la lipsa de interes…
Vezi articolul

Prioritățile europene în educație, pentru următorul deceniu: digitalul, tranziția verde, recuperarea post-pandemie – oficiali ai Comisiei și ai Parlamentului European, la Summitul Educației

Transformarea digitală și tranziția verde au fost principalii piloni ai descrierilor oferite de reprezentanții forurilor europene pentru schimbările prin care va trece educația pe continent în următorul deceniu, conform prezentărilor…
Vezi articolul

Să-i înveți pe elevi cum să repete și să învețe materia în timp, în locul practicilor de tip “îngrășat porcul în ajun”, un pas-cheie pentru depășirea impresiilor greșite pe care elevii le formează despre însușirea materiei – studiu

Elevii care preferă tehnici de învățare precum citirea și recitirea materialelor în sesiuni aglomerate de învățare vor eșua în a reține informația, pe când cei care știu să-și controleze practicile…
Vezi articolul

Reforma educației digitale în Cehia: modalități “etice, eficiente și sigure” prin care elevii de școală primară și gimnaziu vor învăța “noua informatică”, de la algoritmi la coding și procesarea seturilor mari de date

Elevii cehi vor începe din școala primară să își formeze primele idei despre cum să stocheze date și informații și cum să folosească diverse elemente digitale din lumea din jurul…
Vezi articolul