Lecții de chimie pentru clasa a VIII-a, pe YouTube, prin proiectul „Știința Altfel” / Primul episod al „Profesorilor Trăsniți”, din acest sezon, despre legea conservării masei

1.072 de vizualizări
Andreea M. Stoica și Spooky Iacovlev, „Profesorii Trăsniți” / Foto: Proiectul „Știința Altfel”
Noul sezon „Știința Altfel” aduce online lecțiile de chimie pentru clasa a VIII-a. Lecțiile sunt realizate de FunScience împreună cu Simona Constantin, profesor de chimie la Liceul Tehnic „Cezar Nicolau” din Brănești, județul Ilfov și, în fiecare miercuri la ora 17:00, vor încărca pe canalul lor de Youtube câte un nou videoclip cu lecții, răspunsuri la întrebări și teme din programa școlară.

După succesul înregistrat cu primul sezon „Știința Altfel”, Asociaţia Fascination, în parteneriat cu FunScience Romania şi televiziunea educaţională Da Vinci, lansează al doilea sezon al emisiunii, pe canalul de YouTube „Profesorii Trăsniți”.

  • Primul sezon a înregistrat deja peste 250.000 de vizualizări, iar producătorii își propun în această nouă serie să ofere în continuare o perspectivă amuzantă, trăsnită şi interactivă asupra științei.
  • Copiii vor putea urmări în fiecare miercuri, de la ora 17:00, câte un nou episod cu o durată de aproximativ 15 minute. 

500 de ore au fost necesare pentru a realiza a doua parte a proiectului, care include 10 episoade de chimie pentru clasa a VIII-a, inspirate din lecțiile ce se regăsesc în programa școlară. Sezonul 2 va putea fi urmărit pe YouTube, „locul preferat al generației Z”, precizează coordonatorii într-un comunicat primit la redacție. Aceștia mai spun și că, pe YouTube, canalul „Profesorii Trăsniți” are peste 90.000 de abonați și își propune să fie un suport educațional pentru copii, profesori și chiar și pentru părinți.

Ce spun organizatorii: „Pentru noi este important ca ei să afle că există legi care guvernează lucruri pe care le întâlnim în viața de zi cu zi / Să afle că aceste legi pot fi înțelese de oricine este interesat să le descopere”

„Noi în filmulețe ne-am jucat, am râs, am glumit, dar sub această formă am explicat lucrurile cu simplitate. Sperăm astfel că elevii vor prinde curaj și în acest fel vor avea încredere să pună întrebări, iar punând întrebări vor reuși într-un final să caute răspunsuri. Pentru noi este important ca ei să afle că există legi care guvernează lucruri pe care le întâlnim în viața de zi cu zi și să afle că aceste legi pot fi înțelese de oricine este interesat să le descopere. Definițiile se uită, iar formarea unui vocabular de specialitate este dificilă, important este însă ca la finalul vizionării materialelor pregătite de noi, copiii să poată explica fenomene științifice simple, de bază ale lumii în care trăiesc”, spune Simona Constantin, profesor de chimie la Liceul Tehnologic Cezar Nicolau din Brănești, Ilfov.

Legea Conservării Masei – Chimie, clasa a VIII-a, primul episod din noua ediție

Răspunsul primit din partea copiilor este unul pozitiv, spune Andreea M. Stoica, președintele Asociației Fascination, care mai declară că „Știința Altfel este proiectul nostru cel mai important. Încă de la primul sezon am înțeles că trebuie să continuăm episoadele până la finalul anilor de gimnaziu din fizică și chimie. Sezonul 2 completează și finalizează seria întâlnirilor copiilor cu chimia, urmând să continuăm cu lecțiile de fizică. Am văzut toți cât de important a fost mediul online în perspectiva educațională în ultimul an, marcat de pandemia care a transformat modul în care învățăm și lucrăm. Răspunsul primit din partea copiilor a fost unul pozitiv, de aceea suntem convinși că emisiunea noastră a reprezentat un suport educațional însemnat în această perioadă”.

Andreea M. Stoica și Spooky Iacovlev, „Profesorii Trăsniți” / Foto: Proiectul „Știința Altfel”

„Ne bucurăm că am găsit colaboratori încântați de acest proiect, profesori dornici să investească timp, energie, idei și informații în metode moderne de predare, precum și un partener de încredere în SmartPoint Consulting, care ne-a sprijinit cu tot ceea ce avem nevoie pentru a realiza cât mai bine emisiunea și promovarea ei”, adaugă aceasta.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

„Educațiile” prevăzute de lege ar putea deveni unități de învățare la dirigenție sau la alte discipline, spune ministrul Daniel David: De exemplu, unități de educație antreprenorială în disciplina de științe economice, cum o s-o numim

Anumite unități de învățare din educația juridică, financiară, pentru sănătate sau educația antreprenorială urmează „să devină obligatorii în consiliere și orientare sau în alte teme apropiate, de exemplu unități de…
Vezi articolul

“Dacă nu așezăm educația pe un soclu etic solid, orice am face se va nărui la prima adiere de vânt potrivnic” – mesajul președintelui Republicii Moldova, Maia Sandu, către profesorii actuali și viitori / Apel la întărirea formării inițiale și continue: “Noi trebuie să aducem excelența în educație rapid”

“Câștigătorii competiției globale de mâine sunt cei care azi deprind analiza critică și discernământul în școli. Cei care pot să facă diferența dintre adevăr și minciună, cei care pot să…
Vezi articolul

Profesorii care nu au primit încă banii pentru lucrările corectate la examene vor fi plătiți după sesiunea de toamnă a Bacalaureatului 2023, spune secretarul de stat Sorin Ion din Ministerul Educației: Unele județe așteaptă să facă plata la pachet

Profesorii care nu au primit până acum banii pentru corectarea lucrărilor corectate la examenele naționale, inclusiv pentru echivalarea probelor de competențe de la Bacalaureat cu mediile din liceu, ar putea…
Vezi articolul

Testarea cu teste rapide antigen clasice rămâne o opțiune pentru copiii care merg la școală / Astăzi sau mâine va fi redactată forma finală a ordinului comun cu Ministerul Educației – ministrul Sănătății, Ioana Mihăilă

Testarea cu teste rapide antigen clasice, prin exudat nazofaringian, rămâne o opțiune pentru copiii care merg la școală, iar în cazul testelor din salivă, „rezultatul pozitiv al unui test în…
Vezi articolul