Liderii sindicali, după negocierile de la Guvern, de azi: Nu au venit cu nici o nouă ofertă / Greva generală continuă

5.327 de vizualizări
Foto: Guvernul României – Facebook
Liderii de sindicat au ieșit de la discuțiile purtate la Guvern cu premierul Ciucă, de marți. Potrivit lui Marius Nistor, liderul FSE Spiru Haret, Guvernul nu a venit cu nici o ofertă nouă. Simion Hancescu, liderul FSLI, a precizat că greva generală va continua. Amintim, premierul Nicolae Ciucă i-a chemat la discuții pe liderii de sindicate la scurt timp după ce Marius Nistor a spus că nu au nici o invitație de la Guvern.

Marius Nistor, lider FSE „Spiru Haret”, după discuțiile de la Guvern de la ora 12: Oferta guvernamentală este aceeași de aseară iar răspunsul categoric pe care îl aducem din partea sutelor de mii de salariați care protestează în țară și astăzi în București este nu. Au nevoie de salarizare decentă au nevoie de acea creștere de 25 la sută au nevoie de acel act normativ care să stipuleze că salariul de debutantul lui este echivalentul salariului mediu brut pe economie și trebuie să stea la baza viitoarei legi a salarizării.

Reporter: Cum decurg discuțiile? În spatele ușilor închise, că noi nu avem acces.

Marius Nistor, FSE : Tranșat. Discuțiile sunt tranșate, ei vin și-și prezintă soluțiile, iar noi le dăm răspunsul cu care suntem mandatați din partea colegilor noștri.

Simion Hancescu, FSLI: Astăzi, primul ministru ne-a promis că vor da memorandum publicat în Monitorul Oficial, legat de acea grilă am cerut răspicat. Oamenii vor alt act normativ în ordonanță de urgență, pentru că altfel nu au încredere. Iar legat de cererea noastră, și anume de a se majora salariile așa cum am cerut ieri, a aplicarea articolului 12 /153 nu se acceptă, e vorba de o creștere de 20% a salariilor. Nimic în plus.

Marius Nistor, FSE: Președintele are un rol major dacă vrea să detensioneze siste la situația din sistem, va trebui să intervină în regim de urgență. Este rolul domniei sale de mediator.

Smion Hancescu, FSLI: Greva continuă.


5 comments
  1. După atâtea “nenegocieri”, guvernul își merită atributul “fără’ de lege” căci cel mai bun exemplu pe care îl puteau da este cum să ignori legea pe care parlamentul a dat-o, cum să discriminezi categoriile bugetare, cum să îți bați joc de cultură și educație. Ce ne așteaptă? Unul dintre sloganurile de la demonstrația de azi: o masă de inteligenți asimptomatici.

  2. Aceasta este oglinda a ceea ce am făcut noi până acum!
    Am tot așteptat, am tăcut, am înțeles, am pus bani din buzunar, fără să strigăm în gura mare, in fiecare zi, în fiecare noapte!
    Noi suntem singurii vinovați!
    Nu ei, guvernanții!
    De unde să știe cum ne-am încovoiat, la propriu și la figurat, sub poveri, dacă noi nu le-am dat feedback zilnic:
    -când puneam bani de la noi la copiator, la creta cu care scriam pe tablă,
    -când lucram de pe device-uri proprii (de la telefon la tableta grafică),
    -când instrumentele de lucru, mijloacele de învățământ ale școlii erau depășite, cumpărate fără cap,
    -când, la două noaptea, pe curentul și căldura plătite de noi, cu covid-ul in ochi si oase, căutam formulări clare și concise ptr.lucrul online,
    activând resurse și soluții inedite pentru contactul de susținere a elevilor, a părinților (își mai amintește cineva?)
    -când ne durea sufletul, în miez de noapte, de vorbe și fapte ale celor aflați in procesul educării sau care au pierdut respectul pentru educație,
    -când sesizam că orice propunere este nebăgată in seamă dacă nu venea de la anumiți colegi agreați,
    -când directorul ne umilea – prin atitudinea servilă față de superiori, acceptând să facem hârtii și situații la infinit, unele vizibil in contradicție de termeni, de idei etc.- nefixând limite rezonabile de muncă pentru noi, oamenii școlii,
    – când stateam și deslușeam singuri mesaje venite de la minister/ISJ, redirecționate pur si simplu, fără să fie puse in atașament ca mărturie a unor decizii/ proceduri luate de superiorii noștri, in contextul acelui document,
    -când vedeam că nu se respectă toți pașii legali din instituție (de la convocarea banalului C.P. la alegerea C.A.)
    -când directorul abuza și învoia elevii de la ore, pentru fel de fel de proiecte (apoi noi, profesorii, păream absurzi la nevoia de recuperare a materiei și munceam la restructurarea cunoștințelor, a modalităților de predare, evaluare etc.- prinși la mijloc între timpul elevului, timpul nostru, timpul și nevoile momentului, unici vinovați de ipocrizia momentelor create),
    -când directorii nu ofereau egalitate de șanse (,,in crearea de condiții care să încurajeze, să aprecieze diversitatea și să promoveze demnitatea în mediul de lucru și în societate”).
    Fiecare dintre noi poate mări/schimba lista, in funcție de trăirile lui și ale colectivului instituțional din care face parte!
    Cert e că suntem vinovați!
    Dar ,,vinovații fără vină cer să se facă lumină”!

  3. Am impresia că vorbim cu pereții. Nu-i nimic, putem sta în grevă cât este nevoie. Sacrificiile de până acum vor continua. Să vedem cât își mai permit să-și bată joc de noi.

    Părinților și elevilor: mulțumiri celor care sunt alături de noi și înțeleg situația cruntă în care am ajuns. Celor care nu ne susțin, încercați un exercițiu de empatie.

    Uniți până la capăt!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

SURSE Eșec al simulării aplicației Ministerului Educației pentru colectarea datelor de la evaluările naționale la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a. Ar fi apărut probleme tehnice, iar simularea se va relua joi în toate școlile cu clase primare și gimnaziale

Testarea aplicației Ministerului Educației în toate școlile cu clase primare și gimnaziale, pentru colectarea datelor de la evaluările naționale la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a, nu se…
Vezi articolul

Matematicianul Olivier Schiffmann, profesor la Universitatea Paris Saclay, despre școala din România: Pe elevi i-aș învăța matematică prin explorare, să descopere singuri legi. Le va plăcea, devine un joc. Odată ce descoperă, vor ști pe vecie

Dacă elevii ar fi lăsați la școală să învețe matematică prin explorare, să descopere singuri legile care „guvernează” acest „teritoriu”, pe modelul fizicii, atunci le va plăcea, pentru că procesul…
Vezi articolul