Analiză MediaTrust: Ligia Deca, cel mai mediatizat ministru al cabinetului Ciolacu. Clasarea în top, după suspiciunile de fraudă la Bacalaureat și ancheta de la Colegiul „Gheorghe Șincai”, când mai multe lucrări au fost anulate

928 de vizualizări
Foto: Ilona Andrei – G4Media
Ligia Deca este cel mai mediatizat ministru al cabinetului Ciolacu, conform unui studiu mediaTRUST care prezintă studiul complet al vizibilității partidelor politice generate de miniștrii cabinetului Ciolacu, în presa scrisă, presa online, radio și TV, în perioada 15 – 30 iunie 2023. Bogdan Ivan, ministrul Cercetării, Inovării și Digitalizării (MCID), care a preluat mandatul pe 15 iunie 2023, este cel mai puțin mediatizat ministru, a fost menționat în 423 de materiale.

În perioada monitorizată, odată cu învestirea noului Guvern Ciolacu, Ligia Deca, ministrul Educației, a avut cea mai mare expunere mediatică iar miniștrii PNL au devenit cei mai vizibili politicieni în mass-media. Miniștrii PNL au dominat ocupând prima poziție atât în numărul de materiale, cât și în audiență, potrivit comunicatului de presă mediaTRUST. 

Ligia Deca, cel mai mediatizat ministru al cabinetului Ciolacu, în perioada 15-30 iunie 

„Ministrul Educației a fost subiectul a 4.234 de articole jurnalistice în diverse publicații din țară. Cel mai mare nivel de vizibilitate al ministrului a fost înregistrat în data de 15 iunie, în ziua învestirii noului Guvern PSD-PNL, condus de Marcel Ciolacu. Alte subiecte în care Ligia Deca a fost în centrul atenției au fost în contextul examenului de Bacalaureat, mai precis a anchetei Inspectoratului Școlar București la Colegiul Național „Gheorghe Șincai” din București, după ce mai multe lucrări au fost anulate, cu mult timp după începerea probei la Limba și literatura română, pe motiv că nu ar fi fost bine încadrat un text în titlul probei”, se precizează în comunicat.

Pe locul doi în clasament se află Marcel Boloș, cu un număr de 3.798 de referințe. Sorin Grindeanu este al treilea cel mai mediatizat ministru al cabinetului Ciolacu, cu 3.618 materiale în care a fost menționat.  

Ligia Deca a fost în centrul atenției și al dezbaterilor publice în luna iunie, cu un interes deosebit generat de examenul de Bacalaureat și anchetele din diferite centre de examen din țară, existând suspiciunea, după prima probă de bacalaureat, că unii candidați au cunoscut subiectele înainte să ajungă la școală. 

În buletinele de știri ale posturilor TV monitorizate de mediaTRUST, Ligia Deca a fost menționată în 1.977 de materiale. Momentul de vârf al vizibilității sale a avut loc pe 15 iunie, în contextul învestirii noului Guvern Ciolacu dar și în data de 27 iunie în contextul suspiciunii de fraudă la bacul de la română. Expresia ”de bună seamă” a înregistrat zeci de căutări pe DEX online, atât în timpul examenului, cât și înainte iar ministrul Educației a declarat că din punct de vedere al posibilităţii de a scăpa subiectele în spaţiul public, din toate verificările făcute, acest lucru nu este posibil. 

Printre sursele cele mai active care au menționat-o pe Ligia Deca, se numără Euronews România, cu 98 materiale TV, Digi 24, cu 55 materiale la buletinele de știri monitorizate, iar în online, edupedu.ro și agerpres.ro, cu câte 50 de materiale”, conform comunicatului de presă.

Metodologie

  • Apariţiile Primului Ministru Marcel Ciolacu, nu au fost incluse. În realizarea studiului s-au luat în calcul doar miniștrii cu portofoliu.
  • Analiza include toate materialele din presa tipărită, posturile de radio și TV monitorizate de mediaTRUST precum și site-urile, paginile oficiale facebook, twitter, instagram, youtube, bloguri, podcast-uri și comentarii rețele socializare.
  • Pentru măsurarea impactului (audienţei) materialelor incluse în studiu sunt folosite datele de audienţă furnizate de ARMA (pentru televiziuni), BRAT (pentru presa tipărită), ARA (pentru radio) şi metode proprietate mediaTRUST în cazul mediului online (inclusiv Social Media).

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like