Lipsa unei educații parentale duce la neglijența „fizică, educațională, emoțională, din perspectiva sănătății mentale” a copiilor, spune Sorin Cîmpeanu. De ce a fost nevoie de lansarea unei astfel de strategii de către Ministerul Educației

512 vizualizări
Foto: Alex Micsik – Agerpres Foto
„O strategie națională de educație parentală este absolut necesară pentru că slaba informare a părinților, mai ales a celor din mediile dezavantajate, cu privire la creșterea și îngrijirea copiilor are întotdeauna drept consecință neglijarea copilului în toate formele ei de manifestare”, a declarat joi Sorin Cîmpeanu, la B1 Tv.

Ministrul Educației a explicat că nu se referă doar la abandon școlar, se referă și la „neglijență fizică, neglijență educațională, neglijență emoțională, foarte important, neglijență din perspectiva sănătății mentale, lipsă de supraveghere adecvată, foarte multe forme de manifestare care se constituie în factori care, alături de mortalitatea infantilă, de sărăcie și de malnutriție, afectează un număr foarte mare de copii și familiile acestora.”

Cîmpeanu dorește ca prin această strategie, „la începutul fiecărui an școlar, în mod deosebit la începutul unui ciclu de învățământ, banalele ședințe cu părinții să se transforme în adevărate acțiuni-suport de informare, de educare a părinților din diverse perspective, o perspectivă importantă fiind aceea a orientării școlare a copiilor lor”.

El a adăugat: „Am lansat această strategie în dezbatere pentru că noi credem în necesitatea ei, pentru că noi ne dorim comunități responsive, cu școli atractive și fără copii neglijați. Aș vrea să vă precizez, și personal, și din orice altă perspectivă, că nu ne-am născut nici unii dintre noi învățați să fim părinți. Să fii părinte e un lucru care se învață. Un rol fundamental în educarea copiilor îl are familia, în sensul larg, ca microunivers al societății. Sistemul de învățământ este dator să sprijine și, la nevoie, să orienteze familia în acest rol.

Asta face strategia aceasta, își propune să sprijine și să orienteze familia în acest rol extrem de important pe care îl are cu privire la educarea copiilor. Educarea copiilor nu se face doar în școală, educarea copiilor se face în familie deopotrivă”.

Amintim că Ministerul Educației a lansat, pe 20 aprilie, în consultare publică, Strategia Națională „Părinți educați, copii fericiți”, anunță instituția într-un comunicat de presă primit de Edupedu.ro. Documentul prevede că 8 din 10 părinți sau reprezentanți legali ar urma să participe la programe de educație parentală până în anul 2030, pe durata aceste strategii. În 2018 lansarea unei strategii similare s-a lăsat cu scandal, documentul fiind retras după ce părinții și o parte a societății civile, plus cultele au criticat abordările ca fiind progresiste și că ar introduce educația de gen în școală. Mai multe detalii aici.


2 comments
  1. Este o gluma strategia, buna doar pt tocat bani publici. Daca vrei sa intelegi intai care sunt problemele pe acest subiect in Romania, intai trimite un chestionar psihologilor inscrisi la CPR (ei lucreaza cu copii si/sau cu adulti ce au probleme din cauza copilariei). Apoi faci o strategie…Problemele principale sunt mult mai complexe decat aburerile mentionate in strategie.

  2. In bugetul estimat de asa zisii specialisti lipseste o cercetare care sa spuna ce s-a schimbat in urma acestor cursuri / sedinte de informare inventate de tractorist & Co.

    “Specialistii” au inclus “evaluare” in buget, asa ca vor putea spune ce vrea muschiul lor despre rezultate.

    Educatia asta parentala ar trebui sa fie adresata celor care au nevoie. Este treaba in primul rand a asistentei sociale si a pedagogiei sociale. Nu este treaba scolii sa faca educatie parentala. Tractoristul incompetent a mai produs o hartie fara absolut nici o valoare :)).

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Surse: Universitățile cu domenii de licență în științe și inginerie vor primi cu 33% mai mulți bani pentru burse și protecție socială, prevede proiectul Legii Deca, în care apare și un „Program Național” de sprijin pentru educație în științe exacte și inginerie / Cîmpeanu anunța „susținere privilegiată” pentru domeniile STIM

Un “Program Național de sprijinire a învățării științelor exacte, a ingineriei și matematicii” (PNSTIM) urmează să se înființeze în baza viitoarei Legi a învățământului superior, în continuarea unui program similar…
Vezi articolul
elaborarea curriculumului de liceu

Alocarea de fonduri “iresponsabil de mici” educației, școală din ce în ce mai neatractivă pentru copii și nevoia regândirii programelor școlare – Federația sindicatelor libere din învățământ face aceleași constatări ca în 2017, într-o rezoluție către Minister, Guvern și Parlament

Politica de “subfinanțare cronică a sistemului de învățământ”, salariile nemotivante și impredictibilitatea în educație sunt câteva dintre constatările dintr-o rezoluție anunțată de Federația Sindicatelor Libere din Învățământ (FSLI) și postată…
Vezi articolul