Mai multe universități și institute și peste 800 de profesori și cercetători reclamă, la CCR, legea ce interzice dezbaterea pe teme de gen în școli

628 de vizualizări
Foto: Magda Ehlers – Pexels.com
SNSPA, cu sprijinul mai multor universități și institute și a sute de profesori și cercetători din România și din lume, presează din nou împotriva legii ce interzice dezbaterea pe teme de gen în școli. Mai precis, aceștia au depus la Curtea Constituțională un punct de vedere în sprijinul sesizării de neconstituționalitate pe care președintele Iohannis o depusese împotriva legii, în iulie, potrivit unui anunț SNSPA.

Demersul este asumat de această instituție, alături de Universitatea de Vest din Timișoara. Potrivit documentului, punctul de vedere depus la CCR reprezintă „o argumentație juridică a unor poziții ferme, exprimate deja de patru universități din România” – Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj Napoca, Universitatea din București, Universitatea de Vest din Timișoara și SNSPA.

Cine sprijină demersul, potrivit comunicatului citat:

  • 10 rectori ai unor universități prestigioase din Europa, prorectori și decani ai unor instituții relevante din Europa și SUA,
  • 39 de centre și institute de cercetare, rețele și asociații academice internaționale
  • Peste 830 de profesori și cercetători din domenii variate precum studii de gen, sociologie, științe politice, relații internaționale, istorie, filosofie, istoria artei, științe ale comunicării, din România și din lume (profesori la Harvard, Yale, Cambridge, Princeton, King’s College, Paris Sorbonne etc)

Organizațiile și persoanele semnatare aduc în atenția Curții Constituționale următoarele, potrivit informării SNSPA:

Din punct de vedere juridic, Legea pentru modificarea art.7 din Legea educației naționale nr.1/2011:

  • îngrădește dreptul la libertatea de exprimare, inclusiv a opiniilor științifice, garantat de Constituția României (30, alin.(1) și (2)) precum și de Convenția Europeană a Drepturilor Omului (art.10) ;
  • subminează libertatea de cercetare și reprezintă o ingerință gravă a politicului în autonomia universitară, încălcând Constituția României (art. 32);
  • contravine legislației Uniunii Europene (în special art. 13 din Carta Drepturilor Fundamentale ale Uniunii Europene care garantează libertatea artelor și a cercetării științifice), precum și tratatelor internaționale – de exemplu Convenția pentru eliminarea tuturor formelor de discriminare împotriva femeilor adoptată în cadrul ONU și Convenția Consiliului Europei privind prevenirea și combaterea violenței împotriva femeilor și a violenței domestice (Convenția de la Istanbul) adoptată în cadrul Consiliului Europei;
  • propune o viziune asupra definițiilor conceptelor de sex și gen, care contrazice legislația internă în vigoare și tratate internaționale importante la care România este parte, precum Convenția de la Istanbul.

Din punct de vedere academic și democratic, Legea pentru modificarea art.7 din Legea educației naționale nr.1/2011:

  • intervine brutal în demersurile științifice proprii spațiului academic, pentru că interzice nu doar activități care abordează teorii și opinii legate de dimensiunea de gen a identității umane, ci o întreagă disciplină legitimă de studiu și de cercetare, și anume studiile de gen, la care cercetătorii români au contribuit și continuă să contribuie în mod semnificativ – disciplină prezentă în cercetarea academică mondială de peste 70 de ani;
  • ignoră rezultatele cercetării din domeniul studiilor de gen, care aduc contribuții valoroase în domenii diverse: studii politice, istorie, sociologie, filosofie, antropologie, psihologie și drept, studii literare, jurnalism, științe ale educației, teatru, medicină și tehnologie. Dovada importanței studiilor de gen în spațiul academic este certificată, între altele, prin existența centrelor de cercetare și a programelor în domeniul studiilor de gen în toate marile universități ale lumii, precum și dezvoltarea acestora (după 1989, odată cu democratizarea spațiului universitar) și în universitățile din România;
  • contravine misiunii fundamentale a spațiului academic, care constă în producerea de cunoaștere și formarea generațiilor viitoare în spirit democratic – studiile de gen au un rol esențial în formarea de cercetători și experți într-un domeniu fundamental pentru orice regim democratic: egalitatea de șanse și egalitatea de gen;
  • încalcă normele și criteriile de evaluare ale ARACIS, care a introdus discipline legate de studiile de gen în mai multe domenii din câmpul științelor sociale și a acreditat programe de masterat cu specializare în studii de gen.

Proiectul ce modifică Legea educației în sensul interzicerii în școli a activităților „în vederea răspândirii teoriei sau opiniei identității de gen” a fost adoptată de Senat în iunie ac..


1 comment
  1. Iarăși începe sa mitralieze mincinos mașinăria care duce la dezastru Civilizatia Occidentală. Vezi situatia din America.
    Legea NU interzice nicio DEZBATERE. Legea interzice PROPAGANDA.
    Dezbatere e una, Propaganda e alta ! Ca tot felul de Rectori pe viață, abonați la banii lui Soros (verificati, nu e lozinca…) fac gălăgie, nu miră pe NIMENI!
    Soros are opinii puternice si bani multi.
    Asta nu inseamna ca trebuie sa ne indoim spinarile si sa-i sarutam pantofii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Profesorul de psihologie Toni Șerban, care a predat la trei licee din capitală, concediat de Liceul „Lucian Blaga” după o anchetă Recorder care arăta că îi abuza verbal pe elevi și făcea remarci rasiste și misogine

Profesorul de psihologie Toni Șerban a fost concediat, după ce o investigație realizată de Recorder a arătat că acesta făcea remarci rasiste, misogine și cu tentă sexuală și îi jignea…
Vezi articolul

VIDEO Avem o urgență de tip demografic, susține Ligia Deca: Dacă trendul actual se păstrează, populația României ar putea scădea sub 16 milioane de locuitori în anul 2050. Nu ne putem permite să pierdem niciun copil

Nu ne putem permite să pierdem niciun copil, ne dorim ca fiecare dintre ei să devină cetățeni activi, a declarat Ligia Deca, consilierul președintelui Iohannis pe Educație, la prima ședință…
Vezi articolul

Bursele sociale acordate studenților în ultimii 5 ani – mult sub nivelul cuantumului minim necesar și sub cuantumul ce ține cont de toate cheltuielile de trai, arată o analiză a Alianței organizațiilor studențești / Veniturile studenților – „alcătuite în proporție de 57% din contribuția părinților”

Bursele sociale acordate studenților în ultimii cinci ani au fost sub nivelul cuantumului minim calculat independent de Alianța Națională a Organizațiilor Studențești din România (ANOSR) și mult sub cât ar…
Vezi articolul

Echipa MYBIT, formată din eleve de la Colegiul Național Ferdinand I, Bacău, a câștigat finala regională europeană a Technovation Girls 2024 cu un proiect de educație sexuală / Medeea: Ne dorim să ajungă în școli, să fie implementată astfel încât profesorii să poată veni cu aplicația, să le prezinte copiilor

Echipa MYBIT divizia Senior, cu proiectul TeenTalk, a câștigat titlul Europe Regional Winner în penultima etapă din cadrul evenimentului internațional Technovation Girls 2024, potrivit Adfaber. Proiectul lor a fost unui…
Vezi articolul