Marți, 20 august, încep ședințele de repartizare a posturilor de suplinire / Modificarea contractului din perioadă determinată în perioadă nedeterminată se poate face de consiliile de administrație în perioada 21-22 august

10.777 de vizualizări
Foto: © Igor Mojzes | Dreamstime.com
În zilele de 20 și 21 august au loc ședințele de repartizare a posturilor de suplinire, potrivit metodologiei-cadru de mobilitate pentru anul școlar 2024-2025. Amintim că posturile vacante/rezervate au fost reactualizate miercuri seara, 7 august, de Ministerul Educației.

În perioada 21-22 august, consiliile de administrație ale școlilor pot să hotărască modificarea contractului din perioadă determinată în perioadă nedeterminată, conform metodologiei-cadru de mobilitate pentru anul școlar 2024-2025. Este vorba despre profesorii care în perioada 1 septembrie 2012-31 august 2024 acumulează o vechime efectivă la catedră de cel mult 6 ani.

Când sunt programate celelalte ședințe de repartizare a posturilor

20-21 august 2024 – ședința de repartizare a posturilor de suplinire (pe perioadă determinată): participă candidații care au obținut medii peste 7 la Titularizare 2024 și care nu au reușit să ocupe posturi titularizabile în ședința din 1-2 august sau nu au existat posturi titularizabile;

22 august 2024 – ședința de repartizare a candidaților titulari anterior concursului din acest an, care au depus dosar de detașare la cerere prin concurs specific, în ordinea descrescătoare a punctajului;

22-23 august 2024 – repartizarea continuităților pe art. 87;

23 și 26 august 2024 – ședința de repartizare a posturilor de suplinire (pe perioadă determinată): participă candidații care au obținut medii sub 7 la Titularizare 2024, candidați cu rezultate peste 7 din ultimii 6 ani (2023, 2022, 2021, 2020, 2019, 2018), candidații cu rezultate sub 7 din ultimii 3 ani (2023, 2022, 2021), candidați pe a doua specializare, conform Anexei 18 din Metodologie.

Repartizarea candidaţilor şi a cadrelor didactice pe posturile didactice/catedrele declarate vacante/rezervate în învăţământul preuniversitar

Art. 74 – (1) Posturile didactice/catedrele vacante/rezervate publicate pentru concurs se repartizează în şedinţă de repartizare organizată de comisia judeţeană/a municipiului Bucureşti de organizare şi desfăşurare a concursului.


(2) Repartizarea posturilor/catedrelor se realizează în ordinea descrescătoare a mediilor de repartizare obţinute la concurs, conform art. 64 alin. (8) şi (9), în limita numărului de posturi didactice/catedre vacante/rezervate din lista afişată pentru concurs, cu respectarea condiţiilor prezentei Metodologii. În cazul mediilor de repartizare egale obţinute la concurs se aplică prevederile art. 65.

În cadrul şedinţelor de repartizare, opţiunea fiecărui candidat se exprimă în scris, conform cererii tip şi se consemnează în procesul verbal al şedinţei, cu certificare prin semnătura solicitantului sau împuternicitului, acesta din urmă prezentând procura notarială în original. După consemnarea în procesul verbal a opţiunii făcute, comisia de organizare şi desfăşurare a concursului eliberează adresa de repartizare pe postul didactic/catedra solicitat(ă). În cazul în care candidatul nu este prezent personal sau printr-un împuternicit la şedinţa de repartizare, cererea acestuia nu se soluţionează.

(3) Repartizarea candidaţilor se realizează conform prezentei Metodologii, în ordine, astfel:

a) repartizarea candidaţilor care au obţinut media de repartizare minimum 7 (şapte), conform art. 64 alin. (8), la concursul naţional, sesiunea 2024, indiferent de statutul acestora, pe posturi didactice/catedre vacante publicate pentru angajare pe perioadă nedeterminată, la nivelul judeţului în care au susţinut proba practică sau inspecţia specială la clasă în profilul postului, indiferent de judeţul în care au susţinut proba scrisă, ierarhizați pe o listă unică, în ordinea descrescătoare a mediilor de repartizare, cu respectarea condiţiilor prezentei Metodologii; situaţiile excepţionale se soluţionează cu avizul Comisiei naţionale de monitorizare a concursului;

b) repartizarea pentru completarea normei didactice de predare a cadrelor didactice titulare şi a cadrelor didactice debutante prevăzute la art. 24 alin. (4) şi (6);

c) repartizarea prin transfer sau detaşare în interesul învăţământului pentru restrângere de activitate nesoluţionată a cadrelor didactice titulare aflate în restrângere de activitate;

d) repartizarea pentru completarea normei didactice de predare a cadrelor didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei rămase cu norma didactică de predare incompletă;

e) repartizarea pe posturi didactice/catedre vacante indiferent de viabilitatea acestora, la nivelul judeţului în care au susţinut proba practică sau inspecţia specială la clasă în profilul postului, indiferent de judeţul în care au susţinut proba scrisă, a candidaţilor cu statut de cadre didactice titulare în învăţământul preuniversitar de stat sau particular acreditat anterior înscrierii la concurs, cu păstrarea statutului de cadru didactic titular şi a cadrelor didactice debutante din învățământul preuniversitar de stat sau particular acreditat prevăzute la art. 24 alin. (4) şi (6), care au promovat examenul național pentru obținerea definitivării în învățământ, sesiunea 2024, şi au obţinut media de repartizare minimum 7 (şapte), conform art. 64 alin. (8), la concursul naţional, sesiunea 2024, ierarhizați pe o listă unică, în ordinea descrescătoare a mediilor de repartizare; situaţiile excepţionale se soluţionează cu avizul Comisiei naţionale de monitorizare a concursului;

f) repartizarea cadrelor didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei care au obţinut media de repartizare minimum 7 (şapte), conform art. 64 alin. (8), la concursul naţional, sesiunea 2024, pe posturile didactice/catedrele pe care sunt angajate, conform art. 64 alin. (13).

(4) În etapele de repartizare prevăzute la alin. (3) lit. a) şi e) pot fi repartizate şi catedre vacante incomplete. Dacă un candidat/cadru didactic optează pentru repartizarea pe catedre vacante incomplete, atunci acesta îşi constituie o catedră completă din 2-3 catedre vacante incomplete, cu cel mult 4 (patru) ore opţionale, fără a depăși 20 de ore/săptămână pentru profesori, respectiv 24 de ore pentru profesori de instruire practică/maiștri instructori.

(5) În situaţia în care candidaţii care nu sunt titulari, repartizaţi pe posturi didactice/catedre vacante/rezervate, renunţă la opţiunea făcută sau nu se prezintă la posturile didactice/catedrele pe care au fost repartizaţi, se mai pot prezenta la o altă repartizare înainte de atribuirea orelor în regim de plata cu ora, conform Calendarului. Situaţiile excepţionale se soluţionează cu avizul Ministerului Educației.

(6) Pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor publicate pentru concurs care necesită probă practică/orală, candidaţii trebuie să fi promovat această probă. Pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor publicate pentru concurs care necesită atestate/avize suplimentare, candidaţii trebuie să posede atestatele/avizele necesare, anexate la cererea de înscriere în perioadele de înscriere/validare a înscrierii, conform Calendarului. Excepție fac situaţiile prevăzute la art. 4 alin. (3). (7) În condiţiile art. 67 alin. (4), repartizarea candidaţilor se realizează în baza datelor existente în sistemul informatizat”.

Foto: © Igor Mojzes | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
Posturile vacante pentru anul școlar 2024-2025 au fost reactualizate de Ministerul Educației. Lista pe județe
Ședințele de repartizare pentru profesori continuă până la sfârșitul lunii august. Calendarul complet
Ordinea ședințelor de repartizare pentru profesori – calendar
Concursul de angajare pentru suplinitorii necalificați 2024 nu se mai organizează în județul Iași, anunță inspectoratul școlar – document
Modificarea contractului din perioadă determinată în perioadă nedeterminată. Consiliile de administrație ale școlilor hotărăsc în perioada 21-22 august, potrivit metodologiei-cadru. Care sunt condițiile pentru profesori


1 comment
  1. Este bine de stiut pentru cei care au luat note mari la concurs: optati pentru posturile care au perioada de ocupare de 1 an si scrie in dreptul lor vacant. Acestea sunt de fapt adevaratele posturi ce va reveneau in urma concursului. Mai tarziu aceste posturi vor fi transformate in posturi pe perioada nedeterminata. Succes.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Planuri-cadru liceu 2025. Ministrul Daniel David, despre apelurile facultăților de Istorie din țară: Aud și vocea specialiștilor în istorie / Istoria are o reprezentare foarte bună în trunchiul comun în comparație cu celelalte discipline clasice și socio-umane

Ministrul Educației, Daniel David, a explicat în cadrul emisiunii Info Edu, difuzate de TVR Info, că va ține cont de vocea specialiștilor în domeniul istoriei, care au criticat reducerea numărului…
Vezi articolul

EXCLUSIV Cine sunt câștigătorii licitației pentru manualele de anul viitor cu care Ministerul Educației a încheiat acorduri-cadru. Majoritatea rezultatelor licitației de manuale de clasa a VII-a sunt contestate

Ministerul Educației a stabilit primii câștigători ai licitației pentru manualele de clasele I – a VII-a, care din septembrie ar urma să intre în școli. Aproape toate editurile participante la…
Vezi articolul

VIDEO Guvernul adoptă ordonanța „trenuleț” 2025. Marcel Ciolacu: Salariile bugetarilor nu cresc, înghețăm angajările la stat. Fiecare leu plătit la salariu va trebui justificat prin criterii de performanță și evaluări

Salariile bugetarilor nu cresc, blocăm angajările la stat. Fiecare leu plătit la salariu în plus va trebui justificat prin criterii de performanță, a declarat premierul Marcel Ciolacu la începutul ședinței…
Vezi articolul

Mesajul expertei OECD, Tanja Bastianic, după rezultatele PISA 2022, pentru Guvern: Educația trebuie să devină importantă. Vă rog, veniți la OECD cu întrebări concrete despre ce puteți face și vă îndrumăm

„Educația trebuie să devină importantă pentru Guvern”, a spus Tanja Bastianic, analistă a Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OCDE), care a fost prezentă marți la publicarea rezultatelor testării PISA…
Vezi articolul

VIDEO Yuval Noah Harari, despre efectele războiului din Ucraina: E o situație de înarmare care poate scăpa de sub control / Banii care ar trebui să fie alocați pentru educație, pentru lupta împotriva schimbărilor climatice, acești bani se vor duce la tancuri, rachete, la finanțarea războaielor

După 1945, omenirea a trăit o epocă de pace la nivel global, cu câteva conflicte locale, dar reușind să evite până acum declanșarea unui nou război teritorial ca în trecut,…
Vezi articolul