Metode concrete de identificare și depășire a barierelor psihologice pe care copiii le pot avea în învățarea limbilor străine / Recomandări de la profesorii Novakid.ro – instrumente digitale dinamice, căi de învățare adaptative, revizuiri periodice și consolidarea cunoștințelor prin joc (P)

899 de vizualizări
Foto credit: Novakid.ro, școala de engleză oline
Cu o strategie potrivită și o gândire corectă, se pot face progrese semnificative în asimilarea limbii engleze. Ca atare, Novakid – școala de engleză online pentru copii cu vârsta între 4-12 ani, a identificat și testat următoarele recomandări. De la informații utile pentru înțelegerea conceptului la sfaturi aplicate pentru depășirea provocărilor, vei găsi tot ce ai nevoie pentru a-i oferi copilului tău sprijinul așteptat!
  • Dacă vrei să îl ajuți pe copilul tău să interiorizeze cu ușurință limba engleză și să treacă peste barierele psihologice care pot apărea, îl poți înscrie chiar acum la o lecție de probă gratuită!

Învățarea unei noi limbi poate fi intimidantă, mai ales când în peisaj apar obstacole interne. Barierele psihologice – cum sunt teama de eșec, lipsa încrederii în sine și anxietatea legată de greșeli – pot impacta negativ practicarea vorbirii, implicarea în activități sau chiar siguranța în capacitatea de reușită. Totuși, este important de reținut că piedicile menționate nu au caracter permanent.

Despre apariția barierelor psihologice

Pentru ca cel mic să poată trece peste temeri, mai întâi trebuie să le conștientizeze și să le înțeleagă. Ce reprezintă ele de fapt? Obstacole care pot afecta gândurile, sentimentele și comportamentul unei persoane, îngreunând atingerea obiectivelor. În cazul cursanților, câteva dintre cele mai comune sunt:

Frica de eșec și rușinea: mulți copii se tem să facă greșeli sau să pară ridicoli atunci când vorbesc în engleză. Această situație îi poate face să evite practica sau participarea la activități.

Lipsa de încredere în vorbire: unii juniori nu sunt siguri de abilitățile lor de exprimare. Se pot îndoi de pronunția sau gramatica lor, fiind reticenți în momentul în care poartă o conversație în public.

Părerea negativă despre sine și stima scăzută: o percepție negativă despre propria persoană și o stimă de sine scăzută pot afecta încrederea și motivația. Copiii se pot simți inferiori vorbitorilor nativi sau pot crede că nu sunt capabili să stăpânească noua limbă.

Anxietatea legată de greșeli: micuții pot simți anxietate atunci când fac greșeli în vorbire sau scriere. Aceasta poate deveni o barieră în învățare, împiedicându-i să-și asume riscuri sau să încerce lucruri noi.

Diferențele culturale și problemele de identitate: juniorii pot avea dificultăți în echilibrarea identității lor culturale cu deprinderea unei limbi străine, fiind încercați de sentimente de confuzie sau deconectare.

Foto credit: Novakid
Metode pentru depășirea acestor provocări

Prin implementarea strategiilor adecvate, copiii pot face față acestor bariere, având șansa de a avansa semnificativ în călătoria de învățare. O inițiativă potrivită este consolidarea încrederii și a stimei prin practică regulată și o gândire optimistă. Activitățile de vorbire, scriere și ascultare ajută la îmbunătățirea abilităților, generând împreună cu afirmațiile pozitive rezultate impresionante. De asemenea, împărțirea obiectivelor educaționale în sarcini mici și recunoașterea progreselor valorifică aprecierea de sine și reduc stresul.

O altă metodă benefică este crearea unui spațiu sigur de studiu, bazat pe suport și feedback constructiv. Un mediu în care greșelile sunt acceptate și încurajate îl va impulsiona pe copil să se exprime fără teamă. În plus, potențialele stări de anxietate pot fi gestionate prin exercițiile de respirație profundă, care îl vor calma pe cel mic și îl vor sprijini să rămână focusat pe ce are de făcut.

De efect este și interacțiunea cu persoane ce aparțin diverselor popoare, întrucât îndeamnă copilul să privească diferențele culturale ca pe noi oportunități. Este important ca juniorul să aibă perspective variate, reușind astfel să observe că diversitatea ne face unici.

Foto credit: Novakid.ro, școala de engleză oline
Sfaturi aplicate pentru sprijinirea progresului

Pentru a depăși barierele psihologice în învățarea limbii engleze, este important să se asigure copilului tot suportul de care are nevoie. O metodă esențială este monitorizarea atentă a progresului educațional, oferindu-i felicitări pentru orice mic pas pe care îl face. Mai mult, trebuie încurajat să accepte fiecare etapă a procesului și să nu se sperie de lucrurile noi. Astfel, își va menține motivația și dorința de a exersa zilnic.

Pentru a înțelege mai bine anumite concepte din limba engleză, îl poți înscrie la forumuri online, grupuri sau comunități locale de vorbitori. Aceste medii de învățare îi vor oferi șansa de a exersa și de a primi validare. Totuși, dacă observi că micuțul tău se simte prea stresat sau este copleșit de barierele psihologice, nu ezita să-l îndrumi către ajutor specializat. Consilierii, terapeuții sau instructorii de limbi străine pot oferi sprijin, ghidare și resurse valoroase, care îl vor ajuta să depășească orice dificultate.

Foto: Novakid
Avantajele oferite de învățarea prin joc

Prin promovarea unei atmosfere pozitive de studiu, stabilirea unor obiective realizabile și valorificarea oportunităților de practică, cei mici pot să depășească obstacolele și să devină experți în limba engleză! La Novakid, mediul de învățare este plăcut, feedbackul este oferit într-o manieră facilă, iar predarea se face prin intermediul jocurilor, poveștilor și activităților interactive.

Elena Campanella, director al Corpului Profesoral din cadrul companiei, subliniază: „Novakid folosește instrumente digitale dinamice, cum ar fi videoclipurile animate sau scenariile din realitatea virtuală, pentru a expune conceptele într-un context ușor de înțeles și de rezonat pentru copii. […] Activitățile inedite, feedbackul imediat, repetiția, utilizarea limbajului în contexte variate (prin jocuri de rol), sarcinile creative, elementele gamificate, căile de învățare adaptative, revizuirile periodice și consolidarea cunoștințelor prin joc, toate facilitează interiorizarea informațiilor”.

Dacă vrei să îl ajuți pe copilul tău să interiorizeze cu ușurință limba engleză și să treacă peste barierele psihologice care pot apărea, îl poți înscrie chiar acum la o lecție de probă gratuită!

Citește și:
Încurajarea dezvoltării limbajului la copii în funcție de grupa de vârstă: de la etapele ce urmează a fi parcurse, la metodele prin care vorbirea poate fi stimulată – recomandări date de platforma Novakid (P)
Se poate învăța o limbă străină prin jocuri aplicate: joc de rol, simulări sau chiar scenarii din viața reală, ce solicită aplicarea abilităților lingvistice (P)
Profesorii și părinții sunt cei care contribuie la dezvoltarea abilităților de lider la copii / Campania „Boss” vine în sprijinul acestora cu situații inspirate de viața reală, prezentate cu umor (P)
Practici utile în noul an școlar pentru performanțe academice trainice / Chimia elev – profesor relaxează atmosfera din clasă și crește performanțele pe termen lung (P)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Material susținut de Samsung Electronics Romania

VIDEO Trei școli din județul Bihor au ales digitalizarea prin instrumente interactive, ca metodă modernă de atragere a elevilor la școală, în Programul Național de Reducere a Abandonului Școlar / Director: Sunt cadru didactic de 17 ani și cu siguranță o să ies de-aici la pensie – am făcut-o pentru copiii satului

Soluția, pentru noi, a fost digitalizarea reală, cu tehnologie modernă, interactivă, spun profesorii și directorii de la trei școli din județul Bihor, care au accesat programul PNRAS încă din prima…
Vezi articolul

Cadrele didactice cer Guvernului să aplice imediat şi integral Legea salarizării şi să poziţioneze profesorii mult mai sus decât în prezent în grila de salarizare care va fi elaborată anul viitor – Hăncescu, Federația Sindicatelor Libere din Învățământ

Cadrele didactice cer Guvernului să aplice imediat şi integral Legea salarizării şi să poziţioneze profesorii mult mai sus decât în prezent în grila de salarizare, deoarece educaţia de calitate necesită…
Vezi articolul

LISTA Peste 3.700 de posturi de profesori și 1.600 pentru cadre didactice auxiliare și nedidactice, cerute de inspectoratele județene pentru începutul anului școlar / Solicitările de suplimentare a angajărilor în școli, grădinițe și în centrele de resurse și asistență educațională sunt puse și pe seama noii legi a educației – proiect

Majorarea numărului de clase, ca efect al reducerii numărului de elevi care pot face parte dintr-o formațiune de studiu și intrarea în vigoare a legilor educației pe 2 septembrie 2023…
Vezi articolul