Ministerul Educației a discriminat profesorii de la secțiile cu predare în limbile minorităților, prin salarizare diferențiată – decizie CNCD

3.601 de vizualizări
Csaba Asztalos / Foto: Facebook.com
“Este o formă de discriminare salarizarea diferențiată a învățătorilor care predau la secția cu predare în limba română, în comparație cu cei care predau în limba minoritară”, a declarat pentru Edupedu.ro președintele Consiliului pentru Combaterea Discriminării, Csaba Asztalos.

Decizia a fost luată în această dimineață, iar CNCD a aplicat avertisment Ministerului Educației și a stabilit “termen de o lună să reglementeze situația”, a precizat Asztalos.

Președintele Consiliului Național pentru Combaterea Discriminării (CNCD) a declarat pentru Edupedu.ro că Ministerul Educației, prin decizia de salarizare diferențiată, a încălcat “indirect principiul: plată egală pentru muncă/evaluare egală, în sensul în care posibilitatea de a intra la orele de opționale este prevăzută doar pentru învățătorii care predau la secția română”.

S-a încălcat indirect prevederea din Legea educației prin care se arată că orele care sunt în plus la secția cu predare în limba minoritară, adică 3-4 ore în funcție de anul de studiu, se plătesc în plus”, a precizat Asztalos.

Oficialul a anunțat că, în ședința de astăzi, Colegiul CNCD a “dat un avertisment Ministerului Educației și am dat termen de o lună să reglementeze situația”.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

După Daniel David, ministerul Educației și Cercetării descrie măsurile de criza care au produs haos în educație drept „reforme”: „pachetul 1 de reforme” care permit să “înceapă activitățile din toamnă cu salarii și burse”

Ministerul Educației și Cercetării descrie măsurile de criza care au produs haos în educație, precum creșterea normei didactice pentru profesori, comasarea școlilor și creșterea numărului de elevi dintr-o clasă, drept…
Vezi articolul

Directoarea Raluca Răducanu: Autorii din programa de Limba și literatura română sunt niște pretexte de investigare a unui text / Elevii îi citesc pe cronicari și își formează gândirea critică

Raluca Răducanu, directoarea adjunctă a Liceului Teoretic „Jean Monnet” din Capitală, a declarat că scopul operelor literare din programa de Limba și literatura română este, indiferent de autorii acestora, să…
Vezi articolul