Ministrul Costel Alexe, acuzat că a plagiat în teza sa de doctorat susținută la Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – Reporter de Iași

2.897 de vizualizări
Costel Alexe / Foto: gov.ro
Ministrul Mediului, Costel Alexe, a plagiat în lucrarea de doctorat, mai multe pagini din teza sa fiind copiate dintr-un studiu și o carte care nu apar menționate nici în notele de subsol, nici în bibliografie, scrie publicația Reporter de Iași. Unul din fragmentele plagiate este copiat cu tot cu o greșeală de tehnoredactare, se arată în cadrul anchetei. 
  • Iohannis, în 2019: „Dacă un politician e dovedit ca plagiator, el trebuie să dispară din politică”

Costel Alexe și-a susținut doctoratul în domeniul Geografie în septembrie 2012, la Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași. Titlul tezeu este „Clima și topoclima Municipiului Iași și a ariei metropolitane”, iar coordonator științific – profesorul universitar Liviu Apostol, relatează Reporter de Iași.      

Pagini din teză sunt copiate din lucrarea „Studiu științific de evaluare a stării de conservare a speciei și habitatelor din situl Natura 2000 ROSCI0221 Sărăturile din Valea Ilenei”, cu autori Costică Mihai și Constantin Cristian Stoleriu, profesori universitari în Iași, susțin jurnaliștii care publică fragmente din teză și lucrări.

Publicația notează și greșeala copiată ca atare din studiul de mai sus, în teza de doctorat a lui Alexe: cuvântul „anticilonului” în loc de anticiclonului. 

A doua sursă plagiată ar fi cartea „Utilizarea teledetecției în studiul geografic al teritoriului județului Iași”, scrisă de Mihai Ciprian Mărgărint și apărută în 2010. 

Publicația notează că Alexe nu a vrut să comenteze plagiatul din propria teză de doctorat. 

Costel Alexe este liderul PNL Iași și candidatul partidului pentru șefia Consiliului Județean Iași.

Citește ancheta integrală pe Reporter de Iași


2 comentarii
  1. Queen are o melodie genială: Another one bites the dust ! Hai sa vedem acum dacă se pune batista pe țambal cum au facut cu LCK.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

You May Also Like

Guvernele să măsoare pierderile de învățare din pandemie, îndeamnă UNESCO, UNICEF, Banca Mondială și OECD. Organizațiile insistă pe nevoia de acțiuni remediale, care nu există deloc într-o treime dintre țările lumii

Țările lumii care nu au evaluat pierderile de învățare ale elevilor în timpul pandemiei Covid-19 sunt îndemnate să o facă, într-un raport comun publicat marți de UNESCO, UNICEF, Banca Mondială…
Vezi articolul

Viitorul universităților după pandemie: de ce prezic doi cercetători britanici că va crește bătaia pe locuri în facultăți / Ce domenii ar urma să atragă interes masiv, în urma crizei

Universitățile vor trece prin schimbări majore, de la accesul elevilor la învățământ superior la conținutul și prioritățile programelor de cercetare, după criza cauzată în prezent de pandemia Covid-19, potrivit unei…
Vezi articolul