Ministrul Educației: Am pe cap o problemă uriașă, fiindcă tot felul de mișcări în Parlament au introdus tot felul de discipline și teme pe care dacă le-aș adăuga în planul-cadru, copiii ar trebui să stea toată ziua la școală / În propunerea pe care o fac, aceste teme nu vor fi discipline, ci unități de învățare în materii pe care deja le avem

3.113 vizualizări
Foto: ICHO 2023 via Flickr Album
Ministrul Educației a atras atenția că parlamentarii au legiferat de-a lungul timpului introducerea unui număr atât de mare de discipline și teme în școală, încât aplicarea lor ar ține elevii în școală toată ziua. „Am pe cap o problemă uriașă, fiindcă tot felul de mișcări în Parlament au introdus tot felul de discipline și teme pe care dacă le-aș introduce în planul-cadru, așa cum sunt în lege, pur și simplu copiii ar trebui să stea toată ziua la școală”, a declarat Daniel David, într-o intervenție la Digi 24.

„Deci conținuturile sunt foarte relevante. Forma în care o să abordăm acele conținuturi prin planurile-cadru și după aceea formele în care vor fi detaliate acele conținuturi prin programe, manualele pe care le vom avea țin deja nu de factori politici, nu de păreri personale, ci țin de specialiștii în științele educație”, a declarat Daniel David.

Ministrul Educației a revenit la această idee și în cadrul conferinței de presă pe care a organizat-o tot astăzi, la Minister, în care a anunțat marile modificări pe care le propune prin noile planuri-cadru pentru liceu pe care mâine le va lansa în dezbatere publică.

„Mă deranjează că începem să impunem materii la nivel de lege, în condițiile în care sigur că poți să discuți în spațiul public că unele conținuturi nu sunt, dar nici să nu ne trezim că prin lege și prin vot hotărâm ce materii mai punem. Dacă am lua toate temele și modulele și le-am transforma în discipline cum doresc cei care au promovat legile, nu avem atâtea ore într-o zi câte discipline dacă elevii la școală”, a avertizat David, în conferință. 

Cele mai importante declarații ale ministrului Educației, Daniel David, în conferința de presă:
  • (…) Mă deranjează că începem să impunem materii la nivel de lege, în condițiile în care sigur că poți să discuți în spațiul public că unele conținuturi nu sunt, dar nici să nu ne trezim că prin lege și prin vot hotărâm ce materii mai punem. Dacă am lua toate temele și modulele și le-am transforma în discipline cum doresc cei care au promovat legile, nu avem atâtea ore într-o zi câte discipline fac elevii la școală.
  • Eu aș lăsa aceste conținuturi la decizia specialiștilor în științele educației.
  • Am încercat ca acele multe teme care există acolo să le distribuim în zona disciplinelor din trunchiul comun sau în zona disciplinelor care vor fi la decizia elevului din oferta școlii și tot aici, în timpul dezbaterii, vreau să problematizez dacă trebuie să rămână în forma asta.
  • Suntem într-o dezbatere în care nu înțeleg de ce trebuia să prindem în lege educația civică, educația democratică, educația pentru cetățenie europeană. O singură temă pentru educația civică nu putea cuprinde toate aceste teme? Toate sunt importante, dar oare trebuie să le tot adăugăm și să tot punem atâtea teme acolo? Oare nu putea primul ajutor să fie unul sau două module în educația pentru sănătate? Am încercat să merg pe aceste idei: aceste teme nu devin discipline, cel puțin în propunerea pe care o fac, ci unități de învățare punctate cu acest nume în diverse alte discipline pe care deja le avem. (…)


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

VIDEO Cinci liceeni au câștigat un concurs cu tema „Drepturile omului în timpul pandemiei”, organizat de Ambasada SUA. Atașatul cultural, William O’Connor: Pentru mine e uluitor să văd unde a ajuns această națiune în 30 de ani

Câştigătorii concursului „Drepturile omului în timpul pandemiei”, organizat pentru liceeni de Ambasada SUA la București, au fost desemnați, miercuri, în cadrul unei ceremonii care a avut loc online, transmite Agerpres.…
Vezi articolul

Corectare examene 2024. Ligia Deca anunță că a „rezolvat” eroarea din platforma digitală care permitea punctaje diferite pentru grile, de la profesori diferiți: „Dacă se găsesc diferențe la itemi obiectivi, lucrarea se întoarce la profesor”

Lucrările de la examenele naționale, precum Evaluarea Națională pentru elevii de clasa a VIII-a și Bacalaureatul 2024 se întorc la profesori, în platforma de corectare digitalizată, dacă sunt identificate diferențe…
Vezi articolul

Ministrul cercetării și digitalizării, Ciprian Teleman, dezbatere pe Facebook despre restricționările arbitrare aplicate de Facebook: Ar trebui ca autoritățile publice din România să ia poziție în mod oficial?

Ministrul cercetării, inovării și digitalizării, Ciprian Teleman, lansează pe Facebook o dezbatere pe tema poziției pe care autoritățile din România ar trebui să o adopte după ce mai mulți utilizatori…
Vezi articolul