Ministrul Educației: Am pe cap o problemă uriașă, fiindcă tot felul de mișcări în Parlament au introdus tot felul de discipline și teme pe care dacă le-aș adăuga în planul-cadru, copiii ar trebui să stea toată ziua la școală / În propunerea pe care o fac, aceste teme nu vor fi discipline, ci unități de învățare în materii pe care deja le avem

3.113 vizualizări
Foto: ICHO 2023 via Flickr Album
Ministrul Educației a atras atenția că parlamentarii au legiferat de-a lungul timpului introducerea unui număr atât de mare de discipline și teme în școală, încât aplicarea lor ar ține elevii în școală toată ziua. „Am pe cap o problemă uriașă, fiindcă tot felul de mișcări în Parlament au introdus tot felul de discipline și teme pe care dacă le-aș introduce în planul-cadru, așa cum sunt în lege, pur și simplu copiii ar trebui să stea toată ziua la școală”, a declarat Daniel David, într-o intervenție la Digi 24.

„Deci conținuturile sunt foarte relevante. Forma în care o să abordăm acele conținuturi prin planurile-cadru și după aceea formele în care vor fi detaliate acele conținuturi prin programe, manualele pe care le vom avea țin deja nu de factori politici, nu de păreri personale, ci țin de specialiștii în științele educație”, a declarat Daniel David.

Ministrul Educației a revenit la această idee și în cadrul conferinței de presă pe care a organizat-o tot astăzi, la Minister, în care a anunțat marile modificări pe care le propune prin noile planuri-cadru pentru liceu pe care mâine le va lansa în dezbatere publică.

„Mă deranjează că începem să impunem materii la nivel de lege, în condițiile în care sigur că poți să discuți în spațiul public că unele conținuturi nu sunt, dar nici să nu ne trezim că prin lege și prin vot hotărâm ce materii mai punem. Dacă am lua toate temele și modulele și le-am transforma în discipline cum doresc cei care au promovat legile, nu avem atâtea ore într-o zi câte discipline dacă elevii la școală”, a avertizat David, în conferință. 

Cele mai importante declarații ale ministrului Educației, Daniel David, în conferința de presă:
  • (…) Mă deranjează că începem să impunem materii la nivel de lege, în condițiile în care sigur că poți să discuți în spațiul public că unele conținuturi nu sunt, dar nici să nu ne trezim că prin lege și prin vot hotărâm ce materii mai punem. Dacă am lua toate temele și modulele și le-am transforma în discipline cum doresc cei care au promovat legile, nu avem atâtea ore într-o zi câte discipline fac elevii la școală.
  • Eu aș lăsa aceste conținuturi la decizia specialiștilor în științele educației.
  • Am încercat ca acele multe teme care există acolo să le distribuim în zona disciplinelor din trunchiul comun sau în zona disciplinelor care vor fi la decizia elevului din oferta școlii și tot aici, în timpul dezbaterii, vreau să problematizez dacă trebuie să rămână în forma asta.
  • Suntem într-o dezbatere în care nu înțeleg de ce trebuia să prindem în lege educația civică, educația democratică, educația pentru cetățenie europeană. O singură temă pentru educația civică nu putea cuprinde toate aceste teme? Toate sunt importante, dar oare trebuie să le tot adăugăm și să tot punem atâtea teme acolo? Oare nu putea primul ajutor să fie unul sau două module în educația pentru sănătate? Am încercat să merg pe aceste idei: aceste teme nu devin discipline, cel puțin în propunerea pe care o fac, ci unități de învățare punctate cu acest nume în diverse alte discipline pe care deja le avem. (…)


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Rectorul Nicolae Istudor spune că Academia de Studii Economice, instituție care se declară „independentă față de religii”, este o “instituție credincioasă”. El anunță cenzurarea “comentariilor negative” – Reacție în controversa icoanelor date ca premiu pentru studenții de nota 10

Rectorul Academiei de Studii Economice (ASE) din București spune că universitatea pe care o conduce este “o instituție credincioasă”, potrivit Euronews România. Totodată, el este citat vorbind despre o cenzurare…
Vezi articolul

BREAKING Profesorii continuă greva marți, 6 iunie, când se încheie mini-vacanța. Liderii sindicali din educație: De marți încolo vor continua acțiunile de protest / Sănătatea a fost declarată prioritară în 2018 și medicilor li s-a acordat integral mărirea. Au trecut 5 ani, oamenii doresc ca și pentru educație să se facă acest efort

Greva generală a profesorilor continuă și după ziua de marți, 6 iunie, când se încheie mini-vacanța, au anunțat liderii sindicali din învățământ. Anunțul continuării protestelor vine după ce Guvernul Ciucă…
Vezi articolul

Proiectul ministerului privind sumele forfetare pentru transportul elevilor “nu e soluția ideală”, spune Consiliul Elevilor, care arată abonamente cu preț dublu față de sumele ce pot fi decontate. UPDATE CNE: Ministerul a eliminat de pe ordinea de zi a Comisiei de Dialog Social tema transportului elevilor

Proiectul de ordonanță de urgență ce prevede o alocație forfetară pentru transportul elevilor “nu este soluția ideală”, iar Consiliul Național al Elevilor (CNE) va prezenta abonamente primite de la mai…
Vezi articolul