Ministrul Educației, Daniel David: Nu există clase cu 36 de copii. Dacă există, rog să-mi fie semnalate cazurile fiindcă sunt ilegale

3.277 de vizualizări
Foto: Radu Tuta / AGERPRES Foto
Ministrul Educației Daniel David spune că „nu există cazuri de clase în care să fie 36 de copii”. Într-un interviu la RFI România, Daniel David a precizat că dacă astfel de situații există „ele sunt ilegale și rog să-mi fie semnalate”. Amintim, numărul de elevi dintr-o clasă poate să crească, în medie, cu doi elevi, potrivit legii 141/2025, legea Bolojan, din anul școlar 2025-2026.

„Nu, nu există astfel de situații, sau dacă există, rog să-mi fie semnalate, fiindcă sunt ilegale”, a subliniat ministrul Educației referitor la clase cu 36 de copii.

Declarația sa vine în contextul în care prin legea nr. 141/2025 este permisă depășirea numărului de elevi dintr-o clasă, cu cel mult 4 elevi. Astfel, Regulamentul de Organizare și Funcționare a Instituțiilor de Învățământ Preuniversitar (ROFUIP) a fost modificat recent tocmai pentru a armoniza cu noile prevederi.

Astfel, inspectoratele școlare pot aproba depășirea numărului maxim de elevi dintr-o clasă cu 4 elevi, din anul școlar 2025-2026, iar într-o clasă de liceu pot fi 34 de elevi.

Redăm răspunsul integral al ministrului

Daniel David, ministrul Educației și Cercetării: Lumea nu știe, fiindcă s-au aruncat o mulțime de povești, o mulțime de narațiuni cu conținut fals, de fapt, cred că unii oameni au vorbit cu bună-credință, doar că nu erau informați. 

Cătălin Ruscior, jurnalist RFI: De exemplu?  

Daniel David: Vă spun, am văzut chiar o declarație, de exemplu, a unuia dintre liderii de sindicat. Repet, nu-l suspectez de rea-credință absolut deloc. Cred că dorește binele sistemului, așa cum își doresc și eu, dar vorbea parcă de supraaglomerarea claselor cu 36 de copii, și spunea că dacă în clasele alea a ieșit copii, cu ce cerințe educaționale speciale, cum o să funcționeze lucrurile? Repet, nu-l  suspectez de rea credință. Cred că ori presa a citat greșit, ori poate n-a avut ultimele date. 

Cătălin Ruscior: Adică nu există clase cu 36 de copii? . 

Daniel David: Nu se poate. Prin reglementările pe care le avem cu toată creșterea limitei maxime, nu poți avea 36 de copii. 

Cătălin Ruscior: Dar cu 33/ 34 există. 

Daniel David: Maximum. Există (n. red cu 33-34 de elevi), dar reprezintă 1% din totalul claselor. De aici și până a duce tot în catastrofă e o mare diferență. Când ai 1% clase cu acel maxim de patru peste limita stabilită, deci n-ai cum să ai 36. N-ai cum să ai copii cu CES la acel nivel, fiindcă tot prin lege am lăsat această posibilitate că dacă ai un copil cu CES, limita maximă se reduce cu trei. Dacă ai doi copii cu CES se reduce cu șase. Deci nu, nu există astfel de situații, sau dacă există, rog să-mi fie semnalate, fiindcă sunt ilegale„.

Informații de context

Numărul de elevi dintr-o clasă crește, în medie, cu doi elevi, potrivit legii 141/2025, legea Bolojan, din anul școlar 2025-2026.

Noul articol stabilește:

  • în educația timpurie, grupa mică antepreșcolari: medie 9, între 7 și 11 copii
  • grupa mijlocie: medie 14, între 10 și 17
  • grupa mare: medie 16, între 10 și 22
  • în nivelul preșcolar: grupa are în medie 17 copii, între 12 și 22
  • în învățământul primar: clasa are în medie 18 elevi, între 12 și 24
  • în gimnaziu: medie 20 elevi, între 12 și 28
  • în învățământul sportiv și de artă: clasa are în medie 16 elevi, între 8 și 24, grupă sportivă în medie 7 elevi, între 4 și 10
  • în liceu, inclusiv dual: medie 23 elevi, între 16 și 30
  • instruirea practică: grupe de 8 până la 15 elevi
  • clasele din liceele tehnologice pot fi formate din maximum 3 grupe cu calificări diferite
  • învățământul postliceal: medie 26 elevi, între 20 și 32
  • învățământul special:
  • pentru antepreșcolari cu sprijin nivel I-II: medie 6 copii, între 5 și 7
  • pentru primari cu sprijin nivel I-II: medie 7 elevi, între 6 și 8
  • pentru antepreșcolari cu deficiențe grave și sprijin III-IV: medie 4 copii, între 3 și 5
  • pentru primari cu sprijin III-IV: medie 5 elevi, între 4 și 6
  • pentru învățământ tehnologic special: medie 10 elevi, între 8 și 12

Se introduce posibilitatea ca, în situații excepționale, clasele să funcționeze cu până la 2 copii sub limita minimă și până la 4 peste limita maximă, cu avizul inspectoratului și justificare din partea școlii. Acest lucru poate face ca o clasă de elevi de liceu să aibă din nou 34 de elevi, față de 26 în prezent, ca în perioadele de dinainte de 2022. La gimnaziu, la fel, clasele vor putea avea, cu aprobare, chiar 32 de elevi, față de 26 în prezent.

Citește și:
OFICIAL Inspectoratele școlare pot aproba depășirea numărului maxim de elevi dintr-o clasă cu 4 elevi, din anul școlar 2025-2026 / Într-o clasă de liceu pot fi 34 de elevi


9 comments
  1. există clase de 36 elevi,dar nu acesta este subiectul principal..Dacă nu se revine la norma didactică normală,cea cu care profesorii au fost ngajati ca titulari înainte de 2025 și dacă nu se revine la comasarea aiurea a unor unități de învățământ,va fi Grevă Generală.

  2. Ce mai e de spus! O nouă minciună marca înregistrată!
    Iar afirmația domnului ca doar 1% din clase au 34 de elevi este de verificat!
    Nu cred ca există astfel de rapoarte.
    Cu peste 28 de elevi într-o clasă aia nu se mai poate numi școală! Nici pe părinți nu-i interesează! Pentru ei este important ca sunt la școală.

  3. DD-ule intreaba pe Isabel daca au fost mai mult de 36 inaintea ta ca eu, dupa cate stiu esti in ilegalitate de multa vreme. Nu fi suparat au mai patit si altii inclusiv regi si imparati. Acum esti si tu prin voia ta printre capetele incoronate.

  4. mincinosule

  5. Glorioasa activitate a tovarășului David, luminătorul educației, mincinos de frunte al noii epoci!

    În aceste vremuri de înălțătoare făurire a viitorului educațional, poporul român, în frunte cu bravul nostru ministru al educației, tovarășul David, pășește cu încredere spre abisul progresului iluzoriu.

    Tovarășul David, acest titan al promisiunilor fără acoperire, acest far al rătăcirii administrative, a reușit, printr-un efort susținut de mimare a competenței, să aducă învățământul românesc pe culmile neînțelegerii și improvizației.

    Într-un elan revoluționar de vorbă goală, tovarășul a anunțat cu voce tremurată de emoția minciunii mari reforme, toate menite să nu se întâmple niciodată. Sub înțeleapta lui conducere, elevii se bucură zilnic de lipsa manualelor, profesorii se înalță spiritual din cauza salariilor simbolice, iar părinții privesc cu speranță către un viitor care nu vine.

    Poporul îl aclamă cu gândul, de la distanță, apreciind rafinamentul cu care reușește să promită fără a schița vreun gest de îndeplinire. În cuvântările sale grandioase, tovarășul David se remarcă printr-o capacitate aproape științifică de a evita adevărul, dovedind că, în mâinile potrivite, educația poate deveni un labirint fără ieșire.

    Să trăiască tovarășul David, arhitectul confuziei educaționale, stindardul bâlbâielii instituționalizate, cel care ne învață, zilnic, că vorba sună, dar fapta nu răsună!

  6. Ar putea sa fie un exercitiu foarte interesant sa faceti cereri de informatii de interes public catre scoli pentru a vedea nr de elevi din clase

  7. Încă o minciună, domnule sinistru. Ba există clase cu 36 de elevi.

  8. Să îl informeze cineva pe dl. ministru că regula de diminuare a claselor pentru elevii cu CES nu s-a respectat și nu se respectă. Vorbește povești pentru presă dar realitatea este alta. Iar presa ar trebui să ia câteva școli să verifice nu să îl creadă pe dl. ministru.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

VIDEO Sorin Cîmpeanu a primit aviz favorabil. Ministrul propus al Educației: Vom începe școala în format clasic cât de repede ne permite situația epidemiologică, începând cu educația timpurie și învățământul primar / Recuperarea cursurilor este cea de-a doua problemă esențială

UPDATE Sorin Cîmpeanu a primit aviz favorabil la audierile din Parlament, cu 20 pentru, 13 împotrivă și 2 abțineri. Ministrul propus pentru portofoliul Educației, Sorin Cîmpeanu, a declarat la audierile…
Vezi articolul

Educatoarea Lorena-Eliza Dascălu, după ce a luat 9,90 la Titularizare 2023: Profesorii sunt respectați atât timp cât pun suflet în activitatea pe care o desfășoară. Nu suntem superiori părinților, ci parteneri educaționali cu un scop precis: bunăstarea copiilor

O educatoare din Botoșani a reușit să obțină cea mai mare notă din județ la examenul de Titularizare, 9,90. „Îmi doresc să continui ceea ce am început acum 2 ani:…
Vezi articolul

Profesorii reacționează la „măsurile iresponsabile” propuse de minister în proiectele de ROFUIP și Statutul Elevului: dublarea absențelor pentru un punct la purtare „ar trebui retrasă imediat”, iar „sălile de izolare riscă să devină un refugiu confortabil pentru turbulenți” / Avertisment: „elevii reprezentanți abuzează de drepturi și își construiesc un regim școlar preferențial nejustificat”

Profesorii de la Colegiul Național „Matei Basarab” din București au transmis Ministerului Educației un set de observații și propuneri detaliate cu privire la modificările propuse pentru Statutul Elevului și Regulamentul…
Vezi articolul

Apel către școlile din Mureș să îi ajute pe părinții elevilor romi să completeze actele pentru a obține online adeverința de apartenență la etnia romă, necesară pentru admiterea la liceu pe locurile dedicate – notă ISJ Mureș

Școlile din județul Mureș sunt sfătuite să ajute elevii care au nevoie să obțină adeverința de apartenență la etnia romă pentru a primi un loc dedicat alocat de Ministerul Educației…
Vezi articolul